Gå till innehåll

nolll lägger ner


nolll

Recommended Posts

Tack Henrik. Det uppskattas med lite tips!

 

Spelat ett par timmar nu, och sessionen slutade marginellt minus. Hade känts grymt mycket bättre med ett litet plus. Jag spelade iaf stabilt, och låg typ 300 plus ett tag.

 

Hand 17. Den här rivern är ju inte snäll. Jag borde fattat att han hade stål, annars borde han iaf betat floppen. Men jag tror inte jag klarar att folda där på river även om jag synade med tvekan. Jag har ju ingen nötkåk direkt.

Seat 2: Samson_BC ($197 in chips)

Seat 5: noooooll ($247.20 in chips)

Seat 7: knallerman ($45.45 in chips)

Seat 10: aalborg78 ($344.95 in chips)

 

ANTES/BLINDS

knallerman posts blind ($1), aalborg78 posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

Samson_BC bets $9, noooooll calls $9, knallerman calls $8, aalborg78 folds.

 

FLOP [board cards 8 of Spades,Queen of Clubs,3 of Diamonds ]

knallerman bets $2, Samson_BC calls $2, noooooll calls $2.

 

TURN [board cards 8 of Spades,Queen of Clubs,3 of Diamonds,8 of Diamonds ]

knallerman checks, Samson_BC bets $10, noooooll calls $10, knallerman calls $10.

 

RIVER [board cards 8 of Spades,Queen of Clubs,3 of Diamonds,8 of Diamonds,7 of Clubs ]

knallerman checks, Samson_BC bets $30, noooooll bets $90, knallerman folds, Samson_BC bets $146 and is all-in, noooooll calls $86.

 

SHOWDOWN

Samson_BC shows [ Queen of Spades,Queen of Hearts ]

noooooll shows [ 7 of Diamonds,7 of Hearts ]

Samson_BC wins $415.

 

 

Hand 18. Floppar lågstegen från BB. Borde kanske fattat att han hade bättre stege, men svårt att släppa mot den lilla stacken, och det finns ju faktiskt en hel del andra händer han kan ha

Seat 1: noooooll ($192.50 in chips)

Seat 3: royalst1 ($78.90 in chips)

Seat 4: zz papy ($33.45 in chips)

Seat 6: Opa80 ($94.50 in chips)

Seat 8: Hillarin1 ($53 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Hillarin1 posts blind ($1), noooooll posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

royalst1 folds, zz papy bets $4, Opa80 calls $4, Hillarin1 calls $3, noooooll calls $2.

 

FLOP [board cards 7 of Spades,9 of Diamonds,8 of Spades ]

Hillarin1 checks, noooooll checks, zz papy bets $6, Opa80 calls $6, Hillarin1 bets $12, noooooll bets $188.50 and is all-in, zz papy folds, Opa80 folds, Hillarin1 calls $37 and is all-in.

 

TURN [board cards 7 of Spades,9 of Diamonds,8 of Spades,Queen of Spades ]

 

RIVER [board cards 7 of Spades,9 of Diamonds,8 of Spades,Queen of Spades,4 of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

noooooll shows [ 5 of Hearts,6 of Spades ]

Hillarin1 shows [ 10 of Clubs,Jack of Clubs ]

noooooll wins $139.50, Hillarin1 wins $123.

 

 

Nåja. Spelade iaf en session utan att torska några större summor

 

$5

$11,943

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 151
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Började en session till nu, och jag har ju inte flyt alltså.

 

Hand 19. capriccio1 spelar lite märkligt, och höjde till $30 handen innan också. Jag vet inte hur jag ska hantera det med AA. så jag miniraisar för att reta honom till att ställa. Får istället en all in från portobetalt. Finns ju inte så mycket annat än KK och AA han kan ha där. När jag ser river vet jag ju säkert. Jag vill inte whina, men att jag inte vinner dessa händer gör det ju helt omöjligt för mig att plussa. :cry:

Seat 5: noooooll ($212 in chips)

Seat 7: portobetalt ($302.10 in chips)

Seat 9: capriccio1 ($198.90 in chips)

Seat 10: cekky ($29.15 in chips)

 

ANTES/BLINDS

noooooll posts blind ($1), portobetalt posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

capriccio1 bets $30, cekky folds, noooooll bets $57, portobetalt bets $300.10 and is all-in, capriccio1 folds, noooooll calls $154 and is all-in.

 

FLOP [board cards Queen of Hearts,6 of Hearts,4 of Spades ]

 

TURN [board cards Queen of Hearts,6 of Hearts,4 of Spades,2 of Spades ]

 

RIVER [board cards Queen of Hearts,6 of Hearts,4 of Spades,2 of Spades,King of Spades ]

 

SHOWDOWN

portobetalt shows [ King of Hearts,King of Diamonds ]

noooooll shows [ Ace of Spades,Ace of Clubs ]

portobetalt wins $90.10, portobetalt wins $452.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 20. Ok, Vad gör jag nu då?

Seat 1: noooooll ($320.70 in chips)

Seat 2: Samson_BC ($239.45 in chips)

Seat 3: axxel1 ($183.80 in chips)

 

[ Ace of Diamonds,Ace of Clubs ]

 

ANTES/BLINDS

noooooll posts blind ($1), Samson_BC posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

axxel1 calls $2, noooooll bets $7, Samson_BC folds, axxel1 calls $6.

 

FLOP [board cards 9 of Diamonds,6 of Clubs,5 of Diamonds ]

noooooll bets $15, axxel1 calls $15.

 

TURN [board cards 9 of Diamonds,6 of Clubs,5 of Diamonds,4 of Clubs ]

noooooll bets $40, axxel1 calls $40.

 

RIVER [board cards 9 of Diamonds,6 of Clubs,5 of Diamonds,4 of Clubs,Jack of Spades ]

noooooll ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check/syn för att få värde från missat drag men också för att dölja din handstyrka mot färdig hand.

 

En färdig hand borde inte bomba all in eller pottbetta river om du checkar, så då får du i alla fall showdown halvbilligt om du nu är slagen.

 

Några få få gånger missar du värde mot den envisa killen med topparet som tror du bluffar och envist synar alla gator. Oftast är du uppe mot ett missat drag eller en hand som har dig slagen ... TROR jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm checksyn är nog bra. Men hur mycket ska man syna då? Potten är ju ganska stor efter mitt (för stora?) bet på turn. Vill ju inte lugna mig där pga färgdragen. Båda dragen missar ju dock. Jag känner mig ändå mycket slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en jobbig sista session igår, som inleddes med den där AA mot KK. Kommer några fler whinehänder nedan. Inga jättepotter iofs, men de gör ju att det blir lite svårt att plussa när man dessutom har det motigt i övrigt också. Ska försöka sluta med dem sen och ta fram lite beslutshänder istället. Sessionen slutade iaf lite plus till slut.

 

Hand 21. Synar en ganska stor höjning preflop med 33 och träffar set. Låter pf-höjaren fortsätta beta, och han sätter sina två outs

Seat 1: ArnoldStrong ($271.70 in chips)

Seat 2: barabin ($96.65 in chips)

Seat 3: x Triple ($291.75 in chips)

Seat 4: FishingChip ($191 in chips)

Seat 10: noooooll ($231 in chips)

 

ANTES/BLINDS

ArnoldStrong posts blind ($1), barabin posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

x Triple calls $2, FishingChip folds, noooooll calls $2, ArnoldStrong calls $1, barabin bets $10, x Triple calls $10, noooooll calls $10, ArnoldStrong folds.

 

FLOP [board cards 3 of Diamonds,4 of Hearts,Jack of Spades ]

barabin bets $35, x Triple folds, noooooll calls $35.

 

TURN [board cards 3 of Diamonds,4 of Hearts,Jack of Spades,Jack of Hearts ]

barabin bets $49.65 and is all-in, noooooll calls $49.65.

 

RIVER [board cards 3 of Diamonds,4 of Hearts,Jack of Spades,Jack of Hearts,Queen of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

barabin shows [ Queen of Clubs,Queen of Hearts ]

noooooll shows [ 3 of Spades,3 of Hearts ]

barabin wins $204.30.

 

 

Hand 22. Höjer upp med AJh, och får syn av Q2o som får färgdrag på floppen. Jag kan ju inte folda tvåparet mot hans lilla stack även om han har färg? Frågan är hur det kan löna sig att syna en höjning med Q2o. Verkar vara en tävling i att spela så dåliga starthänder som möjligt, och ändå vinna mot mig

Seat 1: RedTiltMonk ($201.50 in chips)

Seat 2: ThaRob ($481.45 in chips)

Seat 4: johannesen00 ($55.20 in chips)

Seat 6: noooooll ($217.90 in chips)

Seat 10: -Zarathustra ($66.55 in chips)

 

ANTES/BLINDS

RedTiltMonk posts blind ($1), ThaRob posts blind ($2), johannesen00 posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

johannesen00 checks, noooooll bets $10, -Zarathustra folds, RedTiltMonk folds, ThaRob calls $8, johannesen00 calls $8.

 

FLOP [board cards Ace of Clubs,Jack of Clubs,7 of Clubs ]

ThaRob checks, johannesen00 bets $45.20 and is all-in, noooooll calls $45.20, ThaRob folds.

 

TURN [board cards Ace of Clubs,Jack of Clubs,7 of Clubs,5 of Hearts ]

 

RIVER [board cards Ace of Clubs,Jack of Clubs,7 of Clubs,5 of Hearts,10 of Clubs ]

 

SHOWDOWN

johannesen00 shows [ 2 of Diamonds,Queen of Clubs ]

noooooll shows [ Jack of Hearts,Ace of Hearts ]

johannesen00 wins $118.40.

 

 

$294

$12,237

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

standard på ongame - shortstacks kan inte förlora :) Angående ditt spel, har spelat en hel del händer mot dig, en lucka som jag märkt i ditt spel är att du måste se till att vinna fler små potter och öka dina agression i position. Du spelar mer åt nit håller än tag enligt mig! Försök låta de små potterna finansiera de större och därmed förhoppningsvis minimera variansen, trots allt så finns det ganska gott om FE på nl200. Annars kan jag bara säga att du förr eller senare kommer ur din badstreak, håll ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för input, LongAgo. Jag håller med dig om att jag slåss för lite om de små potterna. Ska försöka ändra på det. Det skumma är ju att mitt spel fungerat förut. Men att det inte funkar nu beror väl på att jag inte vinner mina stora potter längre. Dels utdragningar och dels desperata bluffar. Ska som sagt ha ditt tips i huvudet under nästa session.

 

Nu ska jag bara luska ut ditt nick också, så jag kan akta mig mer för dig =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för input, LongAgo. Jag håller med dig om att jag slåss för lite om de små potterna. Ska försöka ändra på det. Det skumma är ju att mitt spel fungerat förut. Men att det inte funkar nu beror väl på att jag inte vinner mina stora potter längre. Dels utdragningar och dels desperata bluffar. Ska som sagt ha ditt tips i huvudet under nästa session.

 

Nu ska jag bara luska ut ditt nick också, så jag kan akta mig mer för dig =)

 

Generellt så är det nog just det som är problemet med nit spelande - man gör sig otroligt beroende av korten. När man sedan blir utdragen så gör det stora hål i rullen. Jobba med agressionen preflop och få upp den till >16 och få även upp AF till minst ~2, tror det skulle göra underverk i ditt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag spelat riktigt bra, och var ordentligt plus för en halvtimme sen. Sen gjorde jag ett par ordentliga misstag. Ska redovisa dem och skämmas nedan (se Hand 26 och 27).

 

Hand 23. Börjar med en helt annan hand. Vad göra med triss utan kicker mot två all ins? Lillstacken skulle jag blixtsynat. Men helt inköp går väl inte?

Seat 1: noooooll ($179.85 in chips)

Seat 2: Tiltad_ ($254.10 in chips)

Seat 3: .tonyace7777 ($37.50 in chips)

Seat 8: fnattes ($213.40 in chips)

Seat 9: cramedu26 ($203.20 in chips)

 

[7h,3c]

 

ANTES/BLINDS

cramedu26 posts blind ($1), noooooll posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

Tiltad_ folds, .tonyace7777 calls $2, fnattes folds, cramedu26 calls $1, noooooll checks.

 

FLOP [board cards 7 of Clubs,King of Hearts,7 of Diamonds ]

cramedu26 checks, noooooll bets $5, .tonyace7777 bets $35.50 and is all-in, cramedu26 bets $201.20 and is all-in, noooooll ???

 

 

Hand 24. Här är jag ute och betar för mycket igen. Men vad gör han i potten med Q6o? Är det inte kriminellt att träffa sådär med så kass hand?

Seat 3: MECCHINTOSCH ($198 in chips)

Seat 4: Fred544 ($72 in chips)

Seat 5: noooooll ($197.05 in chips)

Seat 7: _Kelso_ ($243.25 in chips)

Seat 10: Bjosor ($109.15 in chips)

 

ANTES/BLINDS

_Kelso_ posts blind ($1), Bjosor posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

MECCHINTOSCH calls $2, Fred544 folds, noooooll bets $10, _Kelso_ folds, Bjosor folds, MECCHINTOSCH calls $8.

 

FLOP [board cards Jack of Clubs,4 of Hearts,6 of Diamonds ]

MECCHINTOSCH checks, noooooll bets $20, MECCHINTOSCH calls $20.

 

TURN [board cards Jack of Clubs,4 of Hearts,6 of Diamonds,6 of Spades ]

MECCHINTOSCH checks, noooooll bets $60, MECCHINTOSCH bets $120, noooooll bets $107.05 and is all-in, MECCHINTOSCH calls $47.05.

 

RIVER [board cards Jack of Clubs,4 of Hearts,6 of Diamonds,6 of Spades,9 of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

noooooll shows [ King of Hearts,King of Diamonds ]

MECCHINTOSCH shows [ 6 of Clubs,Queen of Hearts ]

MECCHINTOSCH wins $394.10.

 

 

Hand 25. Jag blev hyffsat tiltad av hand 24, så jag tiltdrog lite med två överkort strax efter. Rättvis klonk tycker jag

Seat 3: MECCHINTOSCH ($395.05 in chips)

Seat 4: Fred544 ($72 in chips)

Seat 5: noooooll ($200 in chips)

Seat 7: _Kelso_ ($242.25 in chips)

Seat 10: Bjosor ($107.15 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Bjosor posts blind ($1), MECCHINTOSCH posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

Fred544 folds, noooooll bets $8, _Kelso_ folds, Bjosor folds, MECCHINTOSCH calls $6.

 

FLOP [board cards 7 of Diamonds,9 of Clubs,10 of Clubs ]

MECCHINTOSCH bets $15, noooooll calls $15.

 

TURN [board cards 7 of Diamonds,9 of Clubs,10 of Clubs,7 of Clubs ]

MECCHINTOSCH bets $30, noooooll calls $30.

 

RIVER [board cards 7 of Diamonds,9 of Clubs,10 of Clubs,7 of Clubs,Queen of Diamonds ]

MECCHINTOSCH bets $50, noooooll bets $147 and is all-in, MECCHINTOSCH calls $97.

 

SHOWDOWN

noooooll shows [ King of Spades,Jack of Clubs ]

MECCHINTOSCH shows [ 6 of Diamonds,8 of Spades ]

noooooll wins $398.

 

 

Hand 26. Stort misstag 1. Jag missklickar preflop. Första gången jag gör det på skitlänge. På floppen tror jag att jag redan lagt in hälften av pengarna, och jag har ju träffat, så jag får för mig att jag kan trycka ut honom. Så onödigt. Kunde ju bara foldat floppen.

Seat 1: noooooll ($441.10 in chips)

Seat 2: xtz_ ($54.50 in chips)

Seat 4: gazacity ($35.25 in chips)

Seat 5: Ztud ($195 in chips)

Seat 9: Hillarin1 ($114 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Hillarin1 posts blind ($1), noooooll posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

xtz_ bets $54.50 and is all-in, gazacity folds, Ztud calls $54.50, Hillarin1 folds, noooooll calls $52.50.

 

FLOP [board cards 2 of Diamonds,9 of Spades,6 of Spades ]

noooooll checks, Ztud bets $60, noooooll bets $386.60 and is all-in, Ztud calls $80.50 and is all-in.

 

TURN [board cards 2 of Diamonds,9 of Spades,6 of Spades,Jack of Hearts ]

 

RIVER [board cards 2 of Diamonds,9 of Spades,6 of Spades,Jack of Hearts,8 of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

noooooll shows [ 7 of Diamonds,6 of Hearts ]

xtz_ shows [ 9 of Hearts,8 of Clubs ]

Ztud shows [ King of Spades,King of Diamonds ]

noooooll wins $246.10, Ztud wins $281, xtz_ wins $161.50.

 

 

Hand 27. Stort misstag 2. Här får jag bara hjärnsläpp och blixtsynar. Jag hann nog inte riktigt uppfatta hur mycket han betar. Det är ju klart jag är slagen. Sjukt onödigt!

Seat 2: ashena76 x ($315.25 in chips)

Seat 4: fnattes ($200.25 in chips)

Seat 6: noooooll ($507.85 in chips)

Seat 10: NotteOscura ($117.90 in chips)

 

ANTES/BLINDS

fnattes posts blind ($1), noooooll posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

NotteOscura folds, ashena76 x calls $2, fnattes folds, noooooll checks.

 

FLOP [board cards King of Spades,2 of Clubs,3 of Hearts ]

noooooll bets $4, ashena76 x calls $4.

 

TURN [board cards King of Spades,2 of Clubs,3 of Hearts,Ace of Diamonds ]

noooooll checks, ashena76 x bets $9, noooooll bets $25, ashena76 x bets $300.25 and is all-in, noooooll calls $284.25.

 

RIVER [board cards King of Spades,2 of Clubs,3 of Hearts,Ace of Diamonds,Jack of Spades ]

 

SHOWDOWN

ashena76 x shows [ 2 of Diamonds,2 of Hearts ]

noooooll shows [ 3 of Diamonds,Ace of Clubs ]

ashena76 x wins $629.50.

 

 

Nåja, jag slutar plus iaf. Men det känns ordentligt onödigt att kasta bort pengar sådär. Riktigt så illa brukar jag inte spela.

 

$143

$12,380

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag var det livespel. Vi blev fler än vanligt, och vi körde dubbelt så högt inköp. Så det var ganska bra timing att jag vann den just idag. +1096 kr totalt med lite cashgame efter. Trevligt!

 

Har hunnit pressa in lite nätpoker också, och det gick faktiskt bra denna gång. Kort session på kanske 25 minuter. Var över 800 plus ett tag, men tappade ett par hundra mot slutet.

 

Hand 28. Här är en av de stora potterna. Man får ju lite problem med set när man är ur position, och denna gång gick jag på kraftig check-raise. Vet inte riktigt hur man ska fördela det. Oftast är det väl bättre att beta ut?

Seat 1: Thug_J ($312.40 in chips)

Seat 2: BazaraNet ($303.60 in chips)

Seat 5: noooooll ($268.85 in chips)

Seat 6: Jimpa82 ($195.35 in chips)

Seat 8: TT-BIGFOOT ($231.75 in chips)

 

ANTES/BLINDS

noooooll posts blind ($1), Jimpa82 posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

TT-BIGFOOT folds, Thug_J calls $2, BazaraNet bets $10, noooooll calls $9, Jimpa82 calls $8, Thug_J calls $8.

 

FLOP [board cards 9 of Hearts,5 of Spades,10 of Spades ]

noooooll checks, Jimpa82 checks, Thug_J bets $30, BazaraNet calls $30, noooooll bets $140, Jimpa82 folds, Thug_J folds, BazaraNet bets $263.60 and is all-in, noooooll calls $118.85 and is all-in.

 

TURN [board cards 9 of Hearts,5 of Spades,10 of Spades,4 of Clubs ]

 

RIVER [board cards 9 of Hearts,5 of Spades,10 of Spades,4 of Clubs,2 of Clubs ]

 

SHOWDOWN

BazaraNet shows [ Ace of Clubs,10 of Diamonds ]

noooooll shows [ 5 of Hearts,5 of Clubs ]

BazaraNet wins $34.75, noooooll wins $584.70.

 

$642

$13,022

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är riktigt skönt att spela stabilt. Ska verkligen försöka fortsätta med det. Det går så fort när man klappar igenom.

 

Ang liveturren så gillar jag verkligen mitt spel med oträffad AK. Sen var det ju mest coinflips i slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat hyffsat, men pga några trista händer blir det minus istället för plus. Tänk om mina AA kunde få stå nångång när man är all in preflop.

 

Hand 29. Whine! AA vs QQuads. Man är ju nöjd när han synar med QQ där, Precis som planerat. Men när floppen ligger så vet man ju att man är körd

Seat 4: x math77 ($81.65 in chips)

Seat 6: noooooll ($175.05 in chips)

Seat 8: MrFitz33 ($272.30 in chips)

Seat 10: jphf ($396.55 in chips)

 

ANTES/BLINDS

jphf posts blind ($1), x math77 posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

noooooll bets $8, MrFitz33 bets $19, jphf folds, x math77 folds, noooooll bets $167.05 and is all-in, MrFitz33 calls $156.05.

 

FLOP [board cards Queen of Diamonds,Queen of Hearts,King of Diamonds ]

 

TURN [board cards Queen of Diamonds,Queen of Hearts,King of Diamonds,5 of Spades ]

 

RIVER [board cards Queen of Diamonds,Queen of Hearts,King of Diamonds,5 of Spades,4 of Spades ]

 

SHOWDOWN

noooooll shows [ Ace of Spades,Ace of Hearts ]

MrFitz33 shows [ Queen of Spades,Queen of Clubs ]

MrFitz33 wins $351.10.

 

 

$349

$12,917

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat ett par sessioner. Har haft det lite motigt med set mot högre set och sånt. Så jag har inte plussat så mycket. Men det har iaf varit plus. Det får man vara nöjd med så länge.

 

Hand 30. Jobbigt med såna här. Det är ju lixom bara betala

Seat 1: noooooll ($287.75 in chips)

Seat 3: LadyLuck-_- ($166.80 in chips)

Seat 6: nobluffatall ($69.30 in chips)

Seat 8: BA1951 ($140.80 in chips)

 

ANTES/BLINDS

LadyLuck-_- posts blind ($1), nobluffatall posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

BA1951 calls $2, noooooll bets $10, LadyLuck-_- calls $9, nobluffatall calls $8, BA1951 calls $8.

 

FLOP [board cards Jack of Clubs,Ace of Spades,9 of Clubs ]

LadyLuck-_- checks, nobluffatall checks, BA1951 checks, noooooll bets $35, LadyLuck-_- bets $70, nobluffatall folds, BA1951 folds, noooooll bets $242.75 and is all-in, LadyLuck-_- calls $86.80 and is all-in.

 

TURN [board cards Jack of Clubs,Ace of Spades,9 of Clubs,9 of Diamonds ]

 

RIVER [board cards Jack of Clubs,Ace of Spades,9 of Clubs,9 of Diamonds,Queen of Spades ]

 

SHOWDOWN

noooooll shows [ Jack of Spades,Jack of Hearts ]

LadyLuck-_- shows [ Ace of Clubs,Ace of Hearts ]

noooooll wins $120.95, LadyLuck-_- wins $351.60.

 

 

$361

$13,278

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Katastrof igen. Blir utdragen som aldrig förr, vilket leder till att jag inte vågar spela ut så det går ännu sämre.

 

Började med två satelliter idag. Åkte tidigt i den ena pga dåligt spel. I den andra gick det bra, tills jag blev utdragen. Handen kommer nedan.

 

Jobbigt det kan vara med poker alltså

 

Hand 31. Här är turneringshanden som gick åt helvete. Min hand är ju inte så stark. Men jag hade sett honom spela dåliga händer, så jag var rätt säker på att jag ledde

Seat 1: tricky40 x ($1,605 in chips)

Seat 2: Mensa 155 ($1,722 in chips)

Seat 3: Nulle1313 ($6,040 in chips)

Seat 4: Dirk1806 ($2,621 in chips)

Seat 5: elgepelge ($2,324 in chips)

Seat 6: ANTICADHOR1 ($4,618 in chips)

Seat 8: noooooll ($5,550 in chips)

Seat 9: sven1969 ($4,050 in chips)

Seat 10: Magic.Pocket ($5,235 in chips)

 

ANTES/BLINDS

noooooll posts blind ($50), sven1969 posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

Magic.Pocket folds, tricky40 x folds, Mensa 155 folds, Nulle1313 folds, Dirk1806 folds, elgepelge folds, ANTICADHOR1 bets $500, noooooll calls $450, sven1969 folds.

 

FLOP [board cards Jack of Diamonds,4 of Diamonds,10 of Spades ]

noooooll checks, ANTICADHOR1 bets $500, noooooll bets $1,200, ANTICADHOR1 calls $700.

 

TURN [board cards Jack of Diamonds,4 of Diamonds,10 of Spades,8 of Clubs ]

noooooll bets $3,850 and is all-in, ANTICADHOR1 calls $2,918 and is all-in.

 

RIVER [board cards Jack of Diamonds,4 of Diamonds,10 of Spades,8 of Clubs,Queen of Spades ]

 

SHOWDOWN

noooooll shows [ Jack of Spades,Ace of Hearts ]

ANTICADHOR1 shows [ 9 of Clubs,9 of Diamonds ]

noooooll wins $932, ANTICADHOR1 wins $9,336.

 

 

Hand 32. Den här synen är ju intressant. Jag exploderade nästan när jag såg hans hand och hans träff på river

Seat 1: Ironphil ($201.10 in chips)

Seat 3: HURTEVENT ($65.30 in chips)

Seat 5: jarstein ($98 in chips)

Seat 9: erkan29 ($90.55 in chips)

Seat 10: noooooll ($200 in chips)

 

ANTES/BLINDS

jarstein posts blind ($1), erkan29 posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

noooooll bets $8, Ironphil folds, HURTEVENT folds, jarstein calls $7, erkan29 calls $6.

 

FLOP [board cards 5 of Clubs,8 of Clubs,9 of Hearts ]

jarstein checks, erkan29 bets $10, noooooll bets $90, jarstein folds, erkan29 calls $72.55 and is all-in.

 

TURN [board cards 5 of Clubs,8 of Clubs,9 of Hearts,10 of Diamonds ]

 

RIVER [board cards 5 of Clubs,8 of Clubs,9 of Hearts,10 of Diamonds,Ace of Clubs ]

 

SHOWDOWN

noooooll shows [ King of Clubs,King of Diamonds ]

erkan29 shows [ Ace of Spades,6 of Clubs ]

noooooll wins $7.45, erkan29 wins $186.10.

 

 

Hand 33. Repris på förra handen.

Seat 1: Ironphil ($196.10 in chips)

Seat 3: HURTEVENT ($101.05 in chips)

Seat 5: jarstein ($56.50 in chips)

Seat 8: pedroso4 ($79.55 in chips)

Seat 10: noooooll ($200.80 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Ironphil posts blind ($1), HURTEVENT posts blind ($2), pedroso4 posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

jarstein bets $10, pedroso4 folds, noooooll calls $10, Ironphil folds, HURTEVENT folds.

 

FLOP [board cards 4 of Hearts,Jack of Clubs,8 of Clubs ]

jarstein bets $15, noooooll bets $47, jarstein calls $31.50 and is all-in.

 

TURN [board cards 4 of Hearts,Jack of Clubs,8 of Clubs,2 of Spades ]

 

RIVER [board cards 4 of Hearts,Jack of Clubs,8 of Clubs,2 of Spades,Ace of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

noooooll shows [ Jack of Spades,10 of Clubs ]

jarstein shows [ Ace of Spades,7 of Spades ]

noooooll wins $0.50, jarstein wins $115.

 

 

Hand 34. Så sjuk riverträff

Seat 2: killa-beats ($208.15 in chips)

Seat 5: noooooll ($225.90 in chips)

Seat 6: LanaLuthor ($204.75 in chips)

Seat 7: nisse_vip ($62.35 in chips)

Seat 9: LadyLuck-_- ($247.40 in chips)

 

ANTES/BLINDS

nisse_vip posts blind ($1), LadyLuck-_- posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

killa-beats folds, noooooll bets $8, LanaLuthor calls $8, nisse_vip folds, LadyLuck-_- folds.

 

FLOP [board cards 3 of Diamonds,6 of Clubs,6 of Spades ]

noooooll bets $15, LanaLuthor bets $30, noooooll bets $45, LanaLuthor bets $166.75 and is all-in, noooooll calls $136.75.

 

TURN [board cards 3 of Diamonds,6 of Clubs,6 of Spades,Queen of Diamonds ]

 

RIVER [board cards 3 of Diamonds,6 of Clubs,6 of Spades,Queen of Diamonds,8 of Hearts ]

 

SHOWDOWN

LanaLuthor shows [ 8 of Spades,8 of Diamonds ]

noooooll shows [ King of Diamonds,King of Spades ]

LanaLuthor wins $409.50.

 

 

Hand 35. bottenpar och RR-flush verkar bra

Seat 2: killa-beats ($192.10 in chips)

Seat 5: noooooll ($304.05 in chips)

Seat 7: nisse_vip ($84.05 in chips)

Seat 8: SuperDalle ($50 in chips)

 

ANTES/BLINDS

noooooll posts blind ($1), nisse_vip posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

SuperDalle bets $4, killa-beats folds, noooooll bets $9, nisse_vip folds, SuperDalle calls $6.

 

FLOP [board cards 3 of Hearts,8 of Hearts,10 of Diamonds ]

noooooll bets $14, SuperDalle bets $28, noooooll bets $28, SuperDalle calls $12 and is all-in.

 

TURN [board cards 3 of Hearts,8 of Hearts,10 of Diamonds,6 of Hearts ]

 

RIVER [board cards 3 of Hearts,8 of Hearts,10 of Diamonds,6 of Hearts,Queen of Hearts ]

 

SHOWDOWN

noooooll shows [ Jack of Spades,Jack of Diamonds ]

SuperDalle shows [ 3 of Diamonds,Ace of Hearts ]

noooooll wins $2, SuperDalle wins $100.

 

 

Jag la in några fler händer här. Men jag tog bort dem igen. Det räcker med whine nu. Jag blir så trött bara

 

 

Orkar inte räkna hur mycket minus det är nu. Tar den smällen imorrn. Borde vara runt en tusing iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag spelat mycket bättre. Och inte blivit utdragen ordentligt mer än en gång. Visar denna sista (förhoppningsvis) utdragning nedan.

 

Annars flöt det på bra. Hängde med lite för långt på några dyra drag mot slutet, vilket kanske kostade $150. Men det fanns gott om implicita eftersom motståndaren var tiltad och hade stor stack. Tyvärr lyckades jag inte träffa nåt. Jag är ändå enormt nöjd med sessionen.

 

Hoppas återigen att detta kan vara slutet på min hemska period

 

Hand 36. Whine! Floppar stege, och får reraise. Borde kanske tryckt till direkt där för att slippa den jobbiga knekten på turn. Men man hoppas ju att det ska komma ett blankt kort för en gångs skull. Knekten verkar dock inte skrämma napoleon, som glatt synar sig all in med sitt tvåpar. Min check på turn är väl inget vidare

Seat 2: Bonne22 ($61.30 in chips)

Seat 3: pokermee ($229.95 in chips)

Seat 6: Napoleon 69 ($193.05 in chips)

Seat 10: noooooll ($352.75 in chips)

 

ANTES/BLINDS

noooooll posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

Bonne22 calls $2, pokermee folds, Napoleon 69 calls $2, noooooll bets $8, Bonne22 folds, Napoleon 69 calls $8.

 

FLOP [board cards 7 of Diamonds,8 of Spades,10 of Hearts ]

noooooll bets $12, Napoleon 69 bets $30, noooooll calls $18.

 

TURN [board cards 7 of Diamonds,8 of Spades,10 of Hearts,Jack of Diamonds ]

noooooll checks, Napoleon 69 bets $35, noooooll bets $312.75 and is all-in, Napoleon 69 calls $118.05 and is all-in.

 

RIVER [board cards 7 of Diamonds,8 of Spades,10 of Hearts,Jack of Diamonds,7 of Hearts ]

 

SHOWDOWN

noooooll shows [ 9 of Clubs,Jack of Clubs ]

Napoleon 69 shows [ 10 of Clubs,7 of Clubs ]

noooooll wins $159.70, Napoleon 69 wins $386.10.

 

 

Hand 37. Vad gör man här mot två shorties. Leder jag? Bara dega eller? Jag trycker och ja, jag klonkar faktiskt, tro det eller ej. De hade bättre händer än jag trodde, och jag var ju rätt stekt.

Seat 1: Gallo64 ($48.30 in chips)

Seat 3: Selerious1 ($56.95 in chips)

Seat 5: noooooll ($216.10 in chips)

Seat 7: nicolas1903 ($96.10 in chips)

Seat 9: liggjas1 ($17.95 in chips)

 

ANTES/BLINDS

noooooll posts blind ($1), nicolas1903 posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

liggjas1 folds, Gallo64 bets $4, Selerious1 calls $4, noooooll calls $3, nicolas1903 calls $2.

 

FLOP [board cards 2 of Clubs,Ace of Spades,King of Spades ]

noooooll checks, nicolas1903 checks, Gallo64 bets $15, Selerious1 calls $15, noooooll bets $212.10 and is all-in, nicolas1903 folds, Gallo64 calls $29.30 and is all-in, Selerious1 calls $37.95 and is all-in.

 

TURN [board cards 2 of Clubs,Ace of Spades,King of Spades,9 of Spades ]

 

RIVER [board cards 2 of Clubs,Ace of Spades,King of Spades,9 of Spades,4 of Spades ]

 

SHOWDOWN

noooooll shows [ Ace of Diamonds,Jack of Spades ]

Gallo64 shows [ Ace of Clubs,Queen of Hearts ]

Selerious1 shows [ 7 of Spades,10 of Spades ]

noooooll wins $159.15, noooooll wins $17.30, noooooll wins $145.90.

 

 

$392

$12,983

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade lite tidigare än vanligt i morse, så jag klämde in 30 minuter poker. Det går så lätt när man slipper dyra utdragningar och efterföljande tiltspel. Har inga händer från sessionen nu, för jag var tvungen att åka till jobbet lite för hastigt

 

$434

$13,417

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat ganska många timmar idag, och jag har haft det jobbigt. Till slut började det vända uppåt igen, och senaste timmen har jag legat runt even. Lika bra att sluta då kanske.

 

Ni ska få se tre händer.

 

Hand 38. Whine! Jag floppar set, och shortien ställer direkt. Han drar ut storstilat. 1,6% har han enligt twodimes. Ingen jättepott, så det gör väl inte så mycket, men det är ju surt. Ja, jag ska försöka låta bli beat-händer framöver.

Seat 1: aceflush222 ($453.10 in chips)

Seat 5: .Pekkalainen ($54.20 in chips)

Seat 6: Bono 1 ($234.65 in chips)

Seat 7: NABILAM ($150 in chips)

Seat 10: noooooll ($221.80 in chips)

 

ANTES/BLINDS

aceflush222 posts blind ($1), .Pekkalainen posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

Bono 1 folds, NABILAM folds, noooooll bets $8, aceflush222 folds, .Pekkalainen bets $12, noooooll calls $6.

 

FLOP [board cards 8 of Spades,King of Hearts,5 of Clubs ]

.Pekkalainen bets $40.20 and is all-in, noooooll calls $40.20.

 

TURN [board cards 8 of Spades,King of Hearts,5 of Clubs,Jack of Diamonds ]

 

RIVER [board cards 8 of Spades,King of Hearts,5 of Clubs,Jack of Diamonds,Queen of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

.Pekkalainen shows [ 10 of Clubs,Ace of Spades ]

noooooll shows [ 8 of Diamonds,8 of Clubs ]

.Pekkalainen wins $106.40.

 

 

Hand 39. Här är jag ute och semibluffar lite för hårt. Roliga syner han gör. Inte helt kul att få syn på det där riverbetet. Dnna gång gick det ju bra, men jag ska försöka sluta bluffa så hårt. Det blir så dyrt när nån som faktiskt har nåt synar.

Seat 2: -Ikrof- ($277.75 in chips)

Seat 3: alpol75 ($187 in chips)

Seat 4: dave30- ($277.65 in chips)

Seat 6: noooooll ($460.55 in chips)

Seat 9: Asharpoka ($78.55 in chips)

 

ANTES/BLINDS

noooooll posts blind ($1), Asharpoka posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

-Ikrof- folds, alpol75 folds, dave30- calls $2, noooooll calls $1, Asharpoka bets $6, dave30- calls $6, noooooll calls $6.

 

FLOP [board cards 3 of Spades,Queen of Hearts,5 of Spades ]

noooooll checks, Asharpoka bets $25, dave30- calls $25, noooooll bets $100, Asharpoka folds, dave30- calls $75.

 

TURN [board cards 3 of Spades,Queen of Hearts,5 of Spades,7 of Clubs ]

noooooll bets $170, dave30- calls $169.65 and is all-in.

 

RIVER [board cards 3 of Spades,Queen of Hearts,5 of Spades,7 of Clubs,3 of Hearts ]

 

SHOWDOWN

noooooll shows [ 9 of Spades,Ace of Spades ]

dave30- mucks cards [ 4 of Spades,King of Spades ]

noooooll wins $0.35, noooooll wins $585.30.

 

 

Hand 40. Här försöker jag bara trycka bort benito. Gillar verkligen inte hans blixtsyn, trodde inte han var så stark. Men för en gångs skull står min hand.

Seat 1: noooooll ($198 in chips)

Seat 2: virompo ($47.25 in chips)

Seat 3: -0MEGA- ($138.10 in chips)

Seat 8: 1benito ($256.70 in chips)

 

ANTES/BLINDS

noooooll posts blind ($1), virompo posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

-0MEGA- calls $2, 1benito bets $8, noooooll calls $7, virompo calls $6, -0MEGA- calls $6.

 

FLOP [board cards 10 of Spades,5 of Hearts,8 of Hearts ]

noooooll checks, virompo bets $39.25 and is all-in, -0MEGA- folds, 1benito calls $39.25, noooooll bets $190 and is all-in, 1benito calls $150.75.

 

TURN [board cards 10 of Spades,5 of Hearts,8 of Hearts,Jack of Clubs ]

 

RIVER [board cards 10 of Spades,5 of Hearts,8 of Hearts,Jack of Clubs,9 of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

noooooll shows [ Queen of Clubs,10 of Clubs ]

virompo shows [ 6 of Clubs,8 of Spades ]

1benito shows [ 9 of Hearts,10 of Hearts ]

noooooll wins $301.50, noooooll wins $147.75.

 

 

$2 :-D

$13,419

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår var det livepoker, så jag han bara med en minisession på nätet.

 

Vi har blivit rätt många i vårt gäng på sistone. 13 pers förra veckan, och 11 igår, så vi har lite problem med lokal. Igår fick vi möblera om hela lägenheten för att få plats. Ganska kul att spela lite större turneringar (normalt brukar vi vara typ 5 eller 6). Hamnade på bubblan igår, men det blev en del rankingpoäng iaf. Och på cashgamet vann jag över 500 kr, så jag klättrade fint på den rankingen också.

 

$16

$13,435

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en 50+4-subsatellit till WSOP. Som vanligt får mina händer inte stå och jag slutar på 4e plats. Nu är det inte mycket tid kvar om man ska kvala till main event, men jag ska nog göra några försök till ändå.

 

Spelar lite cashgame också, och ligger lite minus där pga en dålig syn, men jag hoppas det ska ordna upp sig. Kommer rapport om det senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...