Gå till innehåll

NL400 - Standardläge med TP turn


Recommended Posts

Gick bort mig helt i den här handen. FI är regular. Ska man betfolda turn? Check calla? Om vi callar, vad gör vi river? Första handen vid bordet i princip, o han vet nog inte vem jag är.

 

Table "TURBO" Cerdido

Seat 1: OhNoes ($694.40 in chips)

Seat 3: Hero ($503.38 in chips)

Seat 6: 1qwert1 ($388.00 in chips) DEALER

Seat 8: rillis1 ($41.87 in chips)

Seat 10: tanglin ($285.00 in chips)

rillis1: Post SB $2.00

tanglin: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero King of DiamondsQueen of Clubs

OhNoes: Fold

Hero: Raise $16.00

1qwert1: Call $16.00

rillis1: Fold

tanglin: Fold

*** FLOP *** Queen of Diamonds8 of Hearts4 of Spades

Hero: Bet $30.00

1qwert1: Call $30.00

*** TURN *** 7 of Clubs

Hero: Check

1qwert1: Bet $80.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte har några reads alls på Fi skulle jag nog betfolda turn, om Fi bara synar turn skulle jag antagligen checkfolda river.

 

Såna här händer tycker jag är ganska readsberoende, är jag uppe mot en Fi som gillar att floata och sen bluffa mycket skulle jag nog valt checksyn och sen antagligen checksyn på river också.

 

Allt beror ju även på vad du har för image. Svårt ge ett bra svar eftersom du inte gav speciellt mycket information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det här över den nivån jag spelar på, men men...

 

Ur position brukar jag försöka hålla potten nere. Dessutom har du enbart ett par, och inte ens TPTK, varför pottkontroll är att föredra. Så bet flopp och check turn tycker jag är standard.

 

Sedan tycker jag att du ska syna turn, för att du har en såpass god hand att du faktiskt fortfarande kan leda mot Fi.s HD som kan bestå av en massa PP under Q, QJ, QT, A8, mm, lr ren floating.

Fi kan ju mycket väl sätta din floppbet på ren CB o utgå fr att du kan va helt lr någorlunda tom när du checkar turn.

 

När det gäller river så tycker jag bet/fold är en bra linje om river inte är A,J,T. Annars känner jag att check/fold är riktig.

 

Mot händer som lägre PP och sämer Q vill du värdebetta, o då du undrerepresenterat din hand kan du få syn, då det är sista gatan o fi inte behöver oroa sig för ytterligare bet. Checkar du däremot så kan fi mycket väl checka bakom o du tappar värde.

 

En hand som AQ lär väl enbart syna din riverbet så du riskerar i princip samma belopp som vid check/syn.

 

Bättre händer än AQ kommer väl att höja river o du kan släppa.

 

Överlag så känns det åtminstone för mig att det finns mer värde på lång sikt att betta river än att check/syna då du oftast förmodligen leder på river om en blank landar, och kan tappa värde vid check-check.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med tidigare talare...

 

Bet fold turn känns ganska nice om du inte vill trixa upp de mot en bluffer.

 

På river får du omvärdera om du får syn (förutsatt bet på turn), men du kanske blir tvingad att stoppbetfolda river med om du inte är uppe mot en weak/passiv; då det kanske finns mer värde i att hoppas på check check. (Om du tror han är rädd för att betta vissa händer som har dig slagen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en standard-Fi är detta väl en ganska klar Bet-fold. På dessa floppar är Fi's HD jätteviktad åt sämre Q, mellan PP eller set. Det blir mycket enklare att spela om man betar vidare. På river fungerar sedan både checksyn och betfold. MAn vill dock veta något mer om Fi innan man säga vad som är bäst.

 

Checksyn definerar din hand något ohyggligt, och mot en unknown är det knappast bra att sedan syna det bet som oftast kommer på river. Att checksyna turn och checkfolda river är ju knappast übersexigt.

 

Om du normalt skjuter två tunnor tom så måste du beta vidare här. Du har trots allt prickat bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...