Gå till innehåll

Hakflem - turnerar på


Hakflem

Recommended Posts

  • Svars 805
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har för övrigt inlett min maj-resa med att spela åtta st $22+2 turbo-SNGs på FTP. Det blev tre vinster och en andraplats och en trevlig start på månaden.

 

Spelkontot är uppe på $164 vilket kommer att betyda inköp till FTPs 14K - $26 klockan 20:00 och Mansions 100K - $100 klockan 22:00. Det kanske tillkommer nåt annat kul också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelkontot kan aldrig gulas, men jag kan helt klart ligga minus där :) Eftersom idén är att jag ska ligga på noll på spelkontot så kommer jag nog att ligga minus relativt ofta där.

 

Med andra ord så krävs det att jag ligger plus på spelkontot för att jag ska få lira turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ute från 14K på FTP. Med startstack 3K fixade jag upp det till 4.8K - torskade sen en 4K pott med AK vs AJ och hade sedan startstack igen vid första pausen.

 

Limpar sedan in efter ett gäng andra limpare med A10, floppar 10 högt och har ett litet bet och syn framför mig. Jag reraisar stort, spelare 1 foldar men spelare 2 ställer nu in. Jag orkar inte folda och han har JJ som han på något fiffigt vis slowspelat.

 

Fick i alla fall ut $20 i bonus som blir det första tillskottet till resultatkontot. Bättre lycka i Mansion om 30 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre st Tier One token SNGs blev det lirat samtidigt som fotbollen och jag vann en token. Summeringen av första dagen blir därmed ganska planenlig, dvs ett närmast nollställt spelkonto och ett resultatkonto som ökat liiite liiite :-D

 

Spelkonto $12

 

Resultatkonto $20 + 1st $26 token på FTP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår blev det inget lir pga utekväll i stan.

 

Idag började jag med att hämta in min $10 bonus på Heypoker (+$10 till resultatkontot) och testade klienten genom att lira en $5 TSNG (blev tvåa och +$10 till spelkontot.

 

Nu drog jag igenom en fyrling 9-manna $22 TSNG på Full Tilt och det gick väldigt fint. Två vinster, en andraplats och en femteplats (QQ vs AA). Inga direkt intressanta händer , utan mest standardspel som vanligt i en SNG. Den ena vinsten var dock extra sjuk då jag torskade en AQ vs AK på 100/200 och rasade ner till 210 chips med 8 spelare kvar. Efter det klonkade jag en hel del kan jag lova...

 

Totalt +$171 idag på SNG, så $100 kommer jag att investera i ett nytt tappert försök att klonka på Mansion kl 22. Efter det har jag $73 på spelkontot + en $26 token på FTP, så det kan bli en eller två billiga MTTs utöver Mansion.

 

EDIT: Har tydligen fått nån April Rake Race bonus på $10 på NoIQ Poker också, ska komma ihåg att lägga in dessa till resultatkontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubblade just upp i Mansion i sista handen före pausen. Fi var inte jättenöjd när jag synade hans all-in med öppet steg + färgdrag.

 

CENTIGALLI: stupid lucky idiot

The tournament is on a 5 minute break.

CENTIGALLI: go fu.ck yourself retard

Grashnak: ok

CENTIGALLI: who the fu.ck even calls there

CENTIGALLI: idiot

CENTIGALLI: and you hit a straight you fu.cking moron

Grashnak: oh did I

CENTIGALLI: go fu.ck your fat mother in the ass

CENTIGALLI: retard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min all in preflop statistik i april var förfärlig och det verkar hålla i sig nu också.

 

Åkte i NoIQ poker efter först förlorat 1010 vs A5s och sen 55 vs AK direkt efter.

I Mansion hade jag 5300 med avg på 4300 när jag förlorar en pott på 7500 med AA vs JJ och sen bustar jag två händer senare med KQs vs 77. Har nu tre raka förluster med AA preflop i Mansion-turrarna vilket suger hårt, eftersom de är de dyraste jag köper in mig direkt till.

 

Det skumma är att jag i regel har normal till över medeltur i allin-situationer i SNGs, men i MTTs är det hopplöst för tillfället.

 

Summering:

 

Spelkonto: +$25 + $26 token på FTP

Resultatkonto: $40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min signup-bonus gick ut på FTP idag så jag lirade 10 snabba SNG för att få ut en sista $20 bonus.

 

Detta gick inget vidare med resultatet 0-2-1 och 7 otm. Hade en hel del oflyt med bubbelspel och även ITM spel, där mina pocketpar sällan höll mot ett överkort.

 

Nu behöver jag hitta en ny sida för SNG-spel med lämplig bonus. Testade spela på Svenska Spel där jag spelade en 300-kronors 5-manna och blev tvåa (+300). Torskade i HU när FI pushade preflop på 150/300 med 59o och drog ut mina 66. Båda hade kring 2500 när det hände.

 

Testade också en ny SNG på Heypoker (Ongame), denna gång $10 och en ny andraplats. Min Heyrulle har växt från de första $10 gratis till $38 nu. Kan detta bli något stort månne?

 

Hur som, minus $20 på spelet idag, men en $20 bonus in och dessutom trollade jag upp min $26 token på FTP till en $75 token.

 

Spelkonto $5 +$75 token på FTP

Resultatkonto $60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas MTT-spelet rullar igång, jag har sett fram emot att ha några duktiga MTT-spelare att följa en tid nu. Så jag håller ögonen på dig och Njursparven :)

 

Man tackar. Har inte haft och kommer nog inte ha så mkt tid att spela nu i maj pga massa skolstuff. I morgon ska jag dock försöka få råd till ett par turneringar i alla fall.

 

Det blev lite mer spel i dag trots allt. Satte in pengar på Towergaming för att cleara den $200 bonusen via SNG-spel. Lirade 6 st 5-manna $20 SNG och mitt första intryck var att motståndet var rätt kasst, tyvärr då den typen av kassa spelare som synar för mkt kring bubblan vilket är en stor nackdel för mig just nu, eftersom jag vinner cirka 20% av alla preflop race. Vann en, tvåa i en och bubblade i två. Totalt $-32 till i resultatkontot alltså, får hoppas på friska vindar i morgon om jag ska få spela några MTTs.

 

Spelkonto -$27 +$75 token på FTP

Resultatkonto $60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till! Spelar du Mansion ikväll? Jag är med för första gången,något du kan tipsa mig om?Jag nickar Bornxx

 

Jag lirade inte igår, men ikväll blir det nog. Gick det bra för dig?

 

På grund av det speciella övervärdet på Mansion tycker jag spelet är ganska tufft, det verkar inte som det finns så mycket döda pengar som det finns tex på Stars eller FTP. Folk försvarar i regel sina blinds till döden, så jag brukar försöka att undvika att sno blinds från knapp eller cutoff och istället göra attacker från mittpos.

 

Dessutom förlorar alltid AA och KK alla allin-dueller, men det kanske bara är jag som är drabbad av det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirade inte igår, men ikväll blir det nog. Gick det bra för dig?

 

På grund av det speciella övervärdet på Mansion tycker jag spelet är ganska tufft, det verkar inte som det finns så mycket döda pengar som det finns tex på Stars eller FTP. Folk försvarar i regel sina blinds till döden, så jag brukar försöka att undvika att sno blinds från knapp eller cutoff och istället göra attacker från mittpos.

 

Dessutom förlorar alltid AA och KK alla allin-dueller, men det kanske bara är jag som är drabbad av det...

 

Benägen att hålla med, sena stölder brukar vara svåra i den turren. Lirar ikväll också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat 10 nya 5-manna SNG på Ongame. Det blev 3 vinster, 3 andraplatser och en sisådär $70 in. Kommer nog dock redan nu att svika mitt löfte att enbart köpa in mig från resultatkontot eftersom jag är för sugen på turneringar :)

 

Just nu lirar jag:

14K på FTP ($26] (startstack efter 45 min)

Gnuf-tävlingen ($15.5) (startstack)

250K på Microgaming ($110) (Uppe på 3.6K med 2K i startstack efter att ha spelat blott en kvart)

 

Köper nog in mig på 40K på Boss och 100K på Mansion också.

 

EDIT: Missade Boss eftersom man ju måste anmäla sig 5 minuter innan turneringen startar. Inte första gången jag går på den minan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...