Gå till innehåll

Vad är en bra stejkdeal?


minucci

Recommended Posts

Har fått förfrågan om jag är intresserad av att bli stejkad av en nära vän. Någon som har en sådan deal som kan berätta vilka villkor dom kör på? Eller rent generellt vad som är en bra deal för båda två.

 

Har spelat i några år nu och är vinnande på NL200.

 

shoot!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu är en vinnare, varför då ens fundera på bli stejkad?

 

Som Klyka sa, fel fel fel och åter fel!

 

Tid är pengar och vad är felet i att utvecklas snabbare än att behöva grinda i veckor och månader?

 

Sen är det ju långt ifrån alla som lyckas när de blir stejkade men det betyder inte automatiskt att INGEN kan lyckas med stejk!

 

Sen har ju inte alla stålar från början och det kan ju vara trevligt att slippa spela för matkassan...

 

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Cynism

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt otroligt! Fem inlägg (svar?) efter trådskaparens fråga... ingen har ens försökt svara på hans fråga! (edit; jo nu svarde Hnk)

 

Du spelar cash-games...hmmm... jag har nog inget bra svar på dina frågor. Men jag funderar på om man ska ha ett stoppdatum där man ska dela på vinsten. För hur bestäms när spelaren/stejkaren ska få del av vinsten.

 

Ska stejkaren få ut sin stejk före spelaren får del av vinsterna? Hur fördelas en "tillfällig" vinst? Vi vet ju inte om vinsten efter en månad är varians och att spelaren sen backar allt.

Jag tycker en rimlig deal är att den som stejkar står för alla ev. förluster och tar 50% av vinsten. Ev. rakeback o bonus tar stejkarn, eller 50% där också.

 

Stejk är fishy!

Loyalitetspoäng då? Om jag spelar in en Porsche på Stars, vem får den då?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det beror ju lite på nivå och förstås på hur duktig du är men 50 /50 och spelaren tar rakeback o bonus känns rimligt. Justera neråt för spelaren om det gäller hög nivå och uppåt om det gäller låg nivå. Sen kanske man vill komma överens om när det ska ta slut. så att han inte vinner några inköp och sen börjar skotta och losar han så vill han ha stejk igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också nyfiken på vad som är "bra".

 

Själv tror jag att avtalet i sig är viktigast inte procenten...

 

"Med de bästa vännerna ska man ha de bästa avtalen" för att slippa bli oense naturligtvis.

 

Skulle jag avtala något skulle jag sätta ett datum med klar fördelning och därifrån får man omförhandla dealen, är båda nöjda så spelar väl procenten överhuvudtaget ingen roll?

 

Lite goddag yxskaft över svaret kanske men hur skall man kunna veta i ett specifikt fall vad som är rimligt?

 

Själv skulle jag göra ett försök för en ytterst blygsam andel då mitt mål är att utvecklas.

 

Stakar någon en etablerad toppspelare i tunga spel är det en helt annan sak...

 

Får väl be om ursäkt för mitt förra inlägg som inte tillförde OP något, inte min uppgift och hålla rent i forumet, men jag tycker det är sällsynt dumt att "svara" på en fråga med något slags ifrågasättande/cynism därav reaktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv e jag stejkad med dealen 50% av vinsten. Dvs stejkaren får 50% av vinsten +får sin insats tillbaks efter att jag spelat upp rullen till ett förbestämt belopp. För egen del tycker jag det är ett mkt bra arrangemang, men tror att mr. stejkare tycker det är helt ok också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid ett tillfälle blev jag erbjuden av en rik vän att spela på Cosmopol, "kan du spela åt mig?" frågade han.

 

Nja, men jag vet inte om det är så klokt, dessutom är enda No Limit bordet det med maxinköp 5000, svarade jag

 

Här, 5000 räcker det? sa han o halade upp ett antal marker ur fickan och gav mig småmarkerna som gjorde 5k under min försäkran att det kunde räcka för en liten chanstagning =)

 

Ok jag kör en halvtimme(på 50/50 NLH) så får vi se.

 

5000 för honom var en normal snurr på rouletten och mest en kul grej, för mig var 30% av nettovinsten(som med tur blev 3k) en fin peng...

 

För min vän var pengarna tydligen just inget annat än lite förströelse för stunden och en vänlig gest.

 

 

Kul o lärorikt att spela på ett bord där man inte alls hör hemma och sanslöst mycket enklare att inte spela med rädda pengar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv e jag stejkad med dealen 50% av vinsten. Dvs stejkaren får 50% av vinsten +får sin insats tillbaks efter att jag spelat upp rullen till ett förbestämt belopp. För egen del tycker jag det är ett mkt bra arrangemang, men tror att mr. stejkare tycker det är helt ok också.
Samma här, men med den skillnaden att vi bestämt ett datum för utvärdering.

 

Datum vs. förbestämt belopp = ? Vad är bättre? Vad händer om du aldrig når beloppet och bara står och stampar på samma ställe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stejkar en spelare som skrivit i tråden :mrgreen: och vi har 50/50 av vinsterna + att jag har stejken tillbaka om gulning uteblir ;). Tycker det är en fair deal. Då kör han sng's uteslutande och vi har ett stoppdatum där vi gör en utvärdering om stejken skall fortsätta eller avslutas.

 

Jag har pratat med lite vänner som även de har stejkat och de har kört 70/30 till stejkarens favör + stejksumma tillbaka, men då handlar det uteslutande om CG vilket jag kan anse innebär en högre risk för kapitalförlust :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stejkar en spelare som skrivit i tråden :mrgreen: och vi har 50/50 av vinsterna + att jag har stejken tillbaka om gulning uteblir ;). Tycker det är en fear deal. Då kör han sng's uteslutande och vi har ett stoppdatum där vi gör en utvärdering om stejken skall fortsätta eller avslutas.

 

Jag har pratat med lite vänner som även de har stejkat och de har kört 70/30 till stejkarens favör + stejksumma tillbaka, men då handlar det uteslutande om CG vilket jag kan anse innebär en högre risk för kapitalförlust :).

Fördelningen kan också inverkas av tidigare spelhistorik, hur väl man känner spelaren och vilken nivå det är frågan om. Eller?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här, men med den skillnaden att vi bestämt ett datum för utvärdering.

 

Datum vs. förbestämt belopp = ? Vad är bättre? Vad händer om du aldrig når beloppet och bara står och stampar på samma ställe?

 

Vet inte vad som är bättre.. Men man kan ju ha möjlighet att avbryta när man vill också. Upp till ett förbestämt belopp eller avbryta när någon av parterna vill det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket svar och funderingar.. kul!

 

Verkar som några är inne på samma deal som jag tyckte var ganska rimlig. Hade tänkt mig en full rulle, 40 inköp på NL200 som efter 3 månaders spel utvärderas och beroende på resultat så skjuts det till stejk till 40 inköp på NL400. Om det behövs.

 

Varje månad summeras spelet och 50% av vinsten stannar i rullen. Resterande 50% delas upp lika mellan mig och mr stejk. Rakeback ingår i resultatet.

 

Tycker det verkar vara en bra deal. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...