Gå till innehåll

Heads up - NL200 mot tajt tomte


Lolle

Recommended Posts

Ja historian börjar med att jag synar killen på en av hans all in bluffar på river och han utmanar mig till heads up som jag givetvis är med på då han inte spelat bra och verkar tilta något enormt på mig, och jag gör självklart allt för att han ska tilta lite mer. Efter ett tag märker jag att han är ruggit tight postflop så tar och höjer upp alla händer i sb och det är därifrån jag börjar spela in filmen.

 

Skulle gärna höra lite generella tips om grejer jag ska göra annorlunda, vet att jag är ganska grön på headsup men är iaf bättre än motståndaren så kör på han ville lira 2/4 men det kändes lite väl högt.

 

Här är filmen i vilket fall och den kanske är jättetråkig, jag har ingen aning men gör ett försök iaf, den är 30 minuter lång och visar bara ett bord.

 

Edit: Har nu tagit bort filmen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen HU mästare, men hade också gjort som du. Bara att mala ner han.

Kan inte göra så mycket mer. Många CB funkar, bara att betta,betta, betta.

 

Sen där med AA visst, mer bet pre, men antar allt åkt in ändå.

 

Däremot när han hade 35-40$ kvar, hade nog tiltat han rejält med att ta

sitt out och säga reload. :shock:

 

Fint aggressivt spel :-D

 

gg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu så spelar jag aldrig headsup. Men en sak som jag reagerade på rent generellt i ditt spel.

 

Varför höjer du från 1$ till totalt 8$ då du sitter i position på SB/knappen? När du höjer från 2$ till totalt 6$ från BB?

=

4$ för honom att spela i position.

6$ för honom att spela ur position.

 

Vi vill väl hellre spela händer från knappen och få honom att lägga sig när vi är ur position? Med dom där betsizes så åstadkommer vi väl det motsatta?

 

Men som sagt så spelar jag aldrig HU, så du får rätta mig om jag är fel ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du spelar mycket bra.

Jag brukar spela likadant emot tighta spelare, höja nästan varje pott preflop, och sen följa upp med ett litet CB.

 

AA-handen var ju inget du kunde göra nått åt.

 

Det enda jag skulle vilja klaga lite på är att jag tycker att du ska syna hans mini-reraises preflop oftare för att försöka träffa ett tvåpar/triss på floppen som han kan betala av ifall han sitter på AA/KK osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker nog att det räcker med att höja till 6$ pf.

Annars tycker jag det är bra att han får betala mer för att spela ur pos. Du vill bygga potter i position helt enkelt.

Jag tycker att du bluffar för sällan postflop.

I o m att han "aldrig" bluffar eller floatar så är det ju i princip lönsamt att beta varje flop eftersom han oftast har missat.

Så länge han inte reraisat preflop, men det säger ju sig självt.

Det verkar ju som att han är tom i princip varje gång han checkar, och det vill vi ju dra nytta av, checkraisar han är det en lätt läggning.

Bra spelat annars, förstår att han tiltar på sista handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför höjer du från 1$ till totalt 8$ då du sitter i position på SB/knappen? När du höjer från 2$ till totalt 6$ från BB?

=

4$ för honom att spela i position.

6$ för honom att spela ur position.

 

Sant som du säger att han får en attraktiv prislapp på att spela i pos. Men å andra sidan så vill du ju ha de stora potterna när du själv har position.. hmm, får fundera på denna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska vi se här, först tack till alla som kollat och kommenterat det uppskattas!

 

Många av de grejerna du kommer med Conny verkar vettiga speciellt att jag kan höja till 8 från båda då han ändå alltid tar och lägger på floppen sen ändå, antingen lättare ta hem den pre och sen en större pott post. Också att syna hans minihöjningar lär vara ganska värt när han är lite djupare. Att beta ut floppen oftare verkar också förbannat vettigt mot den här killen.

 

AA handen vet jag självfallet att man reraisade för lite det va väldigt fiskigt men på floppen går den absolut inte att lägga. ;-)

 

Trodde jag spelade sämre HU än det verkar, många misstag jag gjorde är jag själv ganska medveten om men det bara blir så HU.

 

Så angående min betsize, som ni säger det blir fel men kanske också är vettigt mot den här killen då när han synar har han en vettigare range med händer från SB. Brukar köra detta i vanliga cashgame men glömde helt enkelt bort det nu när jag kör lite headsup, hur är det om jag istället gör såhär i vanligt CG tycker ni? Borde istället höja till 6 från SB och 8 i BB eller har jag fel? Min tanke är att det för honom ska kosta att spela i position på mig och att han kan syna färre händer och att han gärna får vara med med en större range händer när jag sitter i position och det blir ju tvärtom med mitt tänk i headsup. :D

 

Fortsatte iaf att köra för det inköpet han hade där och tog hem det också efter en massa all in preflop till 100$ när jag höjde 8$ och tog han nångång :D Efter det totaltilta han och ville mörda mig och grejer och köpte in sig för 200$ till men jag orkade inte mer och la ner och blev kallad hit&runner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...