Gå till innehåll

Wahlroos bustade hand WPT-finalen


Beslut?  

77 medlemmar har röstat

  1. 1. Beslut?

    • Fold
      40
    • Call
      23
    • All in
      14


Recommended Posts

Matte, dumt att vara lite åt det otrevliga hållet tidigare kanske, men givetvis är det skillnad på att vara underdog och att vara underdog. Även om ATs ligger klart efter motståndarens syndistribution så ligger den ju bättre till än 98s och J9o eller vad sjutton som helst.

ja fast inte om deras syndistro består av AT+ och TT+

....för att vara lite petig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja fast inte om deras syndistro består av AT+ och TT+

....för att vara lite petig.

 

Det låter rimligt, fast det var mer själva tanken "spela roll vilka kort vi har, vi ligger ju efter" generellt som jag tyckte var rolig.

 

Sen kan man ju tycka det är lite märkligt att syna med AT och kasta 99 :)

 

Dessutom får ju AT mer sällan syn av AT+ TT+ än vad 98s får :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ ni som förespråkar syn. Jag fattar inte hur ni kan få syn till att vara något bra, ge mig ett resonemang som håller!

 

@ Eur. Ingen fara på taket.

 

Ang mitt påstående om ATC. Squeezen bygger på read. Det gäller att fisarna är lösa och har varit aktiva, samtidigt som det gäller att de andra ser oss som tight. Det viktiga(aste) är inte våra hålkort, utan fisarnas fold-benägenhet.

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ ni som förespråkar syn. Jag fattar inte hur ni kan få syn till att vara något bra, ge mig ett resonemang som håller!

 

@ Eur. Ingen fara på taket.

 

Ang mitt påstående om ATC. Squeezen bygger på read. Det gäller att fisarna är lösa och har varit aktiva, samtidigt som det gäller att de andra ser oss som tight. Det viktiga(aste) är inte våra hålkort, utan fisarnas fold-benägenhet.

 

//Matte

 

har läst lite på cardplayer, och det är tydligt att syneren ansågs vara LAG gambler asiat. dessutom chipleader. Wahlroos pushade lite oturligt in i en hand. ursprungshöjaren var tight så han hade nog honom sqeezad. Dessuto var ju blindsn skyhöga. spelar men för vinst måste men gambla ändå.

 

rätt spel med facit hade varit call då floppen leverera J82 flushdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ ni som förespråkar syn. Jag fattar inte hur ni kan få syn till att vara något bra, ge mig ett resonemang som håller!

 

//Matte

 

ATs är inte direkt en hand man pushar med när vi har en raise och en kallsyn av raise från CL. Däremot så fick vi bra odds för en syn ~4 ggr och dessutom för knappt 10% av stacken. Då är det dumt att inte "se" floppen till den låga kostnaden. Om floppen inte passar så är vi inte fast utan kan slinka iväg och invänta bättre tillfälle.

 

 

BTW; ATs synar man alltid med :mrgreen:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn hade jag inte gjort (även om det kanske hade varit bäst med tanke på floppen....men tänk om man alltid hade spelat med facit i hand :D). För mej hade de enda alt varit push eller fold....Men för att kunna bestämma mej för ett av dem behöver jag suttit vid bordet ett tag :).

 

Men vad vet jag.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att syna är uteslutet, frågan är bara om vi viker eller trycker.

 

Varför det? Är vi beredda att riskera hela stacken med ATs där vi mkt väl kan vara dominerade, när vi relativt billigt kan se floppen? Syn måste i vilket fall som hellst va bättre än fold med de oddsen. Då måste frågan va om vi ska syna eller pusha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför det? Är vi beredda att riskera hela stacken med ATs där vi mkt väl kan vara dominerade, när vi relativt billigt kan se floppen? Syn måste i vilket fall som hellst va bättre än fold med de oddsen. Då måste frågan va om vi ska syna eller pusha?

 

AT är för svårspelat preflop, så det vill man inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AT är för svårspelat preflop, så det vill man inte.

 

Antar du menar postflopp.

 

 

Om man tror att risken är stor att folk sitter på JJ+ eller AK så känns det ju kallt att syna hur som helst, träffar vi så vinner vi en liten pott eller förlorar en halvstor, om vi nu inte träffar hårt.

 

Tror och tror, finns speciella hus för det ;-). Men de händerna finns ju med i HD för FI inkl AJs+, AQ, plus några fler pockets.

 

Men oavsett det så är det väl just därför det är värt en syn med de pottoddsen. Och liten i det här fallet är 95k att ställa mot Heros stack på 307k efter ant och BB. Det gör ~30% av stacken. Tycker inte det är speciellt liten pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är redan ITM och har gått pluss i denna MTT, men det är övervärde att komma top 6. samt ett superövervärde att vinna.

 

Alla spelare är vassa och förtjänar respekt. Ni har spelat många händer 8-manna och åttan åkte just innan blindnivån gick upp till sjukt hög så det är slut med poker för en stund. CO har spelat aggresiv bigstackpoker och det har du också, åkt ner en gång men är nu tillbaka på medel och har varit tyst en stund.

 

UTG, 340 000

UTG+1, 550 000

UTG+2, 230 000

CO, 590 000

Knapp, 300 000

SB, 150 000

BB hero, 320 000

 

6000/12000 + 1000 ante (ger 25000pot)

 

UTG+2 Standardraise 35000 (200000 bakom)

CO Syn (555000 bakom)

 

pot 94000

 

hero :Ad::Td:

 

Fold, syn, push ???

 

Motivera gärna om ni känner för det.

 

Jag tycker att de flesta anser UTG+2 och CO vara alldeles för tajta. Vad sätter ni dem på för HD egentligen? UTG+2 kan väl ha en väldigt vid HD och göra ett skott på blindsen i detta läge? Att sen CO har varit LAG kan ju tala för en rätt vid HD på honom också.

 

Jag tycker nog att alla alternativ är tänkbara...

Push: UTG+2 och Co måste ha en schysst hand (AJ+, 88+) för att överväga syn så man tar nog hem potten rätt ofta.

Call: Fel flopp ger check/fold eller så ställer man in på floppen. Problemet här är att de andra också kan träffa floppen oavsett vad de har gått in med.

Fold: Säkert spel att hålla sig undan när man ändå tvingas spela ur position på alla gator.

 

Feg som jag är så hade jag väl valt att lägga mig men jag vet ju inget om motståndet och de här killarna känner nog till varandra en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...