Gå till innehåll

HU SnG, A-hög på låg bräda


kfluffie

Recommended Posts

***** Hand History for Game 599190919 *****

NL Texas Holdem Trny: 76062317 Level: 4 Blinds(50/100) - Wednesday, Apr 25, 00:56:04 ET 2007

Table Heads up $200 NL (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 2

Seat 1: SpeedItUp ( $2575 )

Seat 2: bradd10 ( $1425 )

Trny: 76062317 Level: 4 Blinds(50/100)

** Dealing down cards **

Dealt to SpeedItUp [ Ac 9s ]

SpeedItUp calls [50].

bradd10 raises [200].

SpeedItUp calls [200].

** Dealing Flop ** [ 4c, 3c, 4h ]

bradd10 bets [300].

SpeedItUp raises [1200].

 

Det är första gången jag lirar mot denna spelare så jag vet inte hur bra han är men han har visat sig vara ganska duktig.

 

Nu till frågorna:

* Är detta en helt genial bluff eller är det bara mest idiotiskt?

* Vilka händer hade ni synat här mot en ganska Lös och aggrssiv spelare?

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är ett bra spel eftersom stackarna är så korta och du kan ställa honom all in utan att överbeta.

Syna har väl knappast mycket värde? Jag antar att du tänker spela vidare ifall turn blankar? Då kan du ju lika gärna ställa floppen så slipper du bli utdragen ifall du leder. Ligger du efter kommer du ju syna igen på turn i vilket fall.

 

Eller har du tänker släppa om turn kommer blankar och han ställer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är ett bra spel eftersom stackarna är så korta och du kan ställa honom all in utan att överbeta.

Syna har väl knappast mycket värde? Jag antar att du tänker spela vidare ifall turn blankar? Då kan du ju lika gärna ställa floppen så slipper du bli utdragen ifall du leder. Ligger du efter kommer du ju syna igen på turn i vilket fall.

 

Eller har du tänker släppa om turn kommer blankar och han ställer?

 

Syn är uteslutet. Jag har ju inte en Slowplayar-hand direkt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att han slår upp 33% av sina händer preflop när du synar.

HD: A2s+, A5o+, K4s+, K8o+, Q7s+, Q9o+, J8s+, J9o+, T8s+, T9o, 98s, 55+.

 

Anta att han synar din AI med alla A, pp och färgdrag.

Mot dem har du en equality på 42% och det är 60% av hans HD.

 

När han foldar vinner du 700.

När han synar vinner 1850*0,42 och det kostar dig 1225. = -448

Samanlagt får vi resultatet: 700*0,4+(-448)*0,6 = +11.2

 

Alternativet är att folda och få resultatet: +-0

 

Min spontana tanke var att det var ett bättre spel än det visade sig vara. Nu blev det bara högvarians med en väldigt liten förtjänst.

 

Tror ni att mina antaganden är fel någonstans? Synar han med mer än 33% av sina händer preflop? Synar han AI med några kungar? Slänger han låga Ax mot AI?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att han slår upp 33% av sina händer preflop när du synar.

HD: A2s+, A5o+, K4s+, K8o+, Q7s+, Q9o+, J8s+, J9o+, T8s+, T9o, 98s, 55+.

 

Anta att han synar din AI med alla A, pp och färgdrag.

Mot dem har du en equality på 42% och det är 60% av hans HD.

 

När han foldar vinner du 700.

När han synar vinner 1850*0,42 och det kostar dig 1225. = -448

Samanlagt får vi resultatet: 700*0,4+(-448)*0,6 = +11.2

 

Alternativet är att folda och få resultatet: +-0

 

Min spontana tanke var att det var ett bättre spel än det visade sig vara. Nu blev det bara högvarians med en väldigt liten förtjänst.

 

Tror ni att mina antaganden är fel någonstans? Synar han med mer än 33% av sina händer preflop? Synar han AI med några kungar? Slänger han låga Ax mot AI?

 

Jag vet faktiskt inte hur hans "fold-strategi" för A + lågt x alt. Kx ser ut men min andra tanke är, som jag så briljant kom på i efterhand, är att jag limpar ifrån pucken (som jag ej brukar göra som standard spel men jag gjorde det denna gång av någon anledning) är att Fi höjer OOP och därför borde jag vara mer benägen att släppa floppen med A9 i detta Case iom att risken är större att han har ett A som har mig dominerad alt. ett PP som han troligtvis inte släpper i detta läge.

 

Jag skulle ha foldat här iom hans OOP-raise och inte "raisa för info"-bet, typ.

 

Jag tror att det är ett vinnande spel i längden iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet faktiskt inte hur hans "fold-strategi" för A + lågt x alt. Kx ser ut men min andra tanke är, som jag så briljant kom på i efterhand, är att jag limpar ifrån pucken (som jag ej brukar göra som standard spel men jag gjorde det denna gång av någon anledning) är att Fi höjer OOP och därför borde jag vara mer benägen att släppa floppen med A9 i detta Case iom att risken är större att han har ett A som har mig dominerad alt. ett PP som han troligtvis inte släpper i detta läge.

 

Jag skulle ha foldat här iom hans OOP-raise och inte "raisa för info"-bet, typ.

 

Jag tror att det är ett vinnande spel i längden iaf.

 

Om du tror att större delen av hans HD är A9+ och pp så är det klart att du ska släppa. Men du refererade till honom som lös och aggresiv. Är han LAG så höjer han nog fler händer än så. Om du dessutom nästan aldrig limpar från knappen så måste ju han se det som svaghet när du väl gör det och kan därför slå upp med väldigt många händer.

 

Du vet ju bäst eftersom du har reads på Fi i fråga men jag har svårt att se att han ska spela betydligt färre händer än 33%.

 

Jag står alltså fast vid att det är marginellt EV+ att ställa men eftersom att man ökar variansen något otroligt så kan man lika gärna låta bli (eftersom EV ligger på några procent av en blind och är näst intill försumbart).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...