Gå till innehåll

Fixed Limit moneymanagement


limp_asterix

Recommended Posts

varför har antalet bord betydelse för hur många BB man ska ha annadea?

Är ju totalt ologiskt?

Är det för att dina tiltar blir dyrare när du spelar på fler bord?

 

spelar du lika bra oavsett om du har 5 eller 30 motståndare att hålla reda på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på vad du vill göra med din poker och hur mycket bättre än dina motspelare du är.

Spelar du 1/2 kr för rekreation och har ett någorlunda jobb kan du ju skippa rullen. Du lär varken vinna eller förlora särskilt mycket varje månad.

Spelar du HU $1K/2K och vill plocka ut en lyxlön och aldrig gå ner i nivå kanske några tusen big bets är mer i sin ordning.

Däremellan får du göra en begåvad gissning som tar hänsyn till din villighet till risktagandeoch om du är beredd att går ner i nivå eller söka annan försörjning om det går åt helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta menar Big Bets dvs 300x10 i ditt exempel.

 

Jag började spela FL2/4 med en rulle på $300 och FL20/40 med en på $50K, så det finns ingen exakt formel för hur många BB man bör ha. Kör på den nivån där du känner dig trygg och har störst förtjänst. Antal bord spelar ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför har antalet bord betydelse för hur många BB man ska ha annadea?

Är ju totalt ologiskt?

Är det för att dina tiltar blir dyrare när du spelar på fler bord?

 

Tycker inte jag. Som någon nämnde så spelar man mer mekaniskt om man ska hålla reda på 40+ FI istället för 5-10 st. Jag kan inte klara av mitt A-spel när jag spelar mer än 4 bord. Därav större svängningar.

 

Med det är som sagt vad jag tycker :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte jag. Som någon nämnde så spelar man mer mekaniskt om man ska hålla reda på 40+ FI istället för 5-10 st. Jag kan inte klara av mitt A-spel när jag spelar mer än 4 bord. Därav större svängningar.

 

Med det är som sagt vad jag tycker :-)

 

Visst kanske det är en idé att ha större bankrulle om man ligger på 0.5BB/100h än om man ligger på 2BB/100h, men så hemskt stor skillnad kan det ju inte va?

 

Men generellt spelar det ingen som helst roll bankrullemässigt om du spelar ett eller flera bord. Varför skulle svängningarna bli större för något lägre winrate?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kanske det är en idé att ha större bankrulle om man ligger på 0.5BB/100h än om man ligger på 2BB/100h, men så hemskt stor skillnad kan det ju inte va?

 

Men generellt spelar det ingen som helst roll bankrullemässigt om du spelar ett eller flera bord. Varför skulle svängningarna bli större för något lägre winrate?

 

Eller ja. Jag är ganska så ovan att spela mer än 4 bord så det kan vara det som gör så att jag kan tycka att man behöver större BR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar man fler bord spelar man tightare och får lägre varians.

 

 

Stämmer verkligen det? Spelar man verkligen tightare om man lirar 4 bord än om man lirar 1?

 

Du har ju också spelat massa FL, hur många bort tycker du är optimalt max +Ev?

 

När man lirar FL så måste man spela ganska många händer och man måste ha koll på bordet, spelar man NL eller sng så är det oftast all in eller fold som gäller (OBS NL är avancerat, men säg en NL50-NL200 grinder som sitter på 4-6 bord, där räcker ABC spel ganska lång).

 

Sen finns det många NL och sng grinders som kör 10-20 bord, men känner ingen FL spelare som sitter på så många bord.

 

Ju fler bord du spelar desto högre blir ju variansen, men din winrate blir också högre.

 

Spelar man 10+ bord FL så spelar man tightare, men vem klarar av det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...