limp_asterix Postad 25 April , 2007 Rapport Share Postad 25 April , 2007 Jag undrar hur stor rulle ni tycker man ska ha i förhållande till vilka bord man har rulle att sitta på i fixed limit? Antar att det e lite skillnad emot no limit. Jag har hört att en bra siffra e 350 ggr stora satsningen. E det en bra måttstock eller har ni några andra intressanta förslag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lunkan88 Postad 25 April , 2007 Rapport Share Postad 25 April , 2007 Minst 300xBB. För SH högre, förmodligen runt 500xBB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 25 April , 2007 Rapport Share Postad 25 April , 2007 300BB upp till typ 5/10. Sedan bör man nog 500BB. Uppemot 30/60 700BB. bara mina 2korvören Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnaDea Postad 25 April , 2007 Rapport Share Postad 25 April , 2007 Beror alldeles på hur många bord du ska spela samtidigt. Spelar du 4+ så tycker jag iaf 500BB. Om du spelar 1-2 bord så tycker jag 200-300BB. Men det är väl det jag känner mig bekvämast i. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 25 April , 2007 Rapport Share Postad 25 April , 2007 varför har antalet bord betydelse för hur många BB man ska ha annadea? Är ju totalt ologiskt? Är det för att dina tiltar blir dyrare när du spelar på fler bord? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 25 April , 2007 Rapport Share Postad 25 April , 2007 varför har antalet bord betydelse för hur många BB man ska ha annadea?Är ju totalt ologiskt? Är det för att dina tiltar blir dyrare när du spelar på fler bord? spelar du lika bra oavsett om du har 5 eller 30 motståndare att hålla reda på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lallaren Postad 26 April , 2007 Rapport Share Postad 26 April , 2007 Beror på vad du vill göra med din poker och hur mycket bättre än dina motspelare du är. Spelar du 1/2 kr för rekreation och har ett någorlunda jobb kan du ju skippa rullen. Du lär varken vinna eller förlora särskilt mycket varje månad. Spelar du HU $1K/2K och vill plocka ut en lyxlön och aldrig gå ner i nivå kanske några tusen big bets är mer i sin ordning. Däremellan får du göra en begåvad gissning som tar hänsyn till din villighet till risktagandeoch om du är beredd att går ner i nivå eller söka annan försörjning om det går åt helvete. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crillux Postad 26 April , 2007 Rapport Share Postad 26 April , 2007 I boken Internet Texas Hold'em (ITH) finns det en rätt bra tabell där jag vill minnas att rekommendationerna rör sig mellan 300-500 BB beroende på nivå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
limp_asterix Postad 26 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 26 April , 2007 Okej tack för svaren! Skulle vilja ha ett förtydligande bara. Menar ni BB eller stora satsningen.Säg tex, $5/10. Då är ju BB 5. Ni menar ca 300x5 om vi lirar på den nivån, elelr menar ni 300x10 om man ska ta det här exemplet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andrew_W Postad 26 April , 2007 Rapport Share Postad 26 April , 2007 BB står för stora satsningen (big bet). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Flawless Postad 26 April , 2007 Rapport Share Postad 26 April , 2007 De flesta menar Big Bets dvs 300x10 i ditt exempel. Jag började spela FL2/4 med en rulle på $300 och FL20/40 med en på $50K, så det finns ingen exakt formel för hur många BB man bör ha. Kör på den nivån där du känner dig trygg och har störst förtjänst. Antal bord spelar ingen roll. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnaDea Postad 26 April , 2007 Rapport Share Postad 26 April , 2007 varför har antalet bord betydelse för hur många BB man ska ha annadea?Är ju totalt ologiskt? Är det för att dina tiltar blir dyrare när du spelar på fler bord? Tycker inte jag. Som någon nämnde så spelar man mer mekaniskt om man ska hålla reda på 40+ FI istället för 5-10 st. Jag kan inte klara av mitt A-spel när jag spelar mer än 4 bord. Därav större svängningar. Med det är som sagt vad jag tycker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joeki Postad 26 April , 2007 Rapport Share Postad 26 April , 2007 Tycker inte jag. Som någon nämnde så spelar man mer mekaniskt om man ska hålla reda på 40+ FI istället för 5-10 st. Jag kan inte klara av mitt A-spel när jag spelar mer än 4 bord. Därav större svängningar. Med det är som sagt vad jag tycker Visst kanske det är en idé att ha större bankrulle om man ligger på 0.5BB/100h än om man ligger på 2BB/100h, men så hemskt stor skillnad kan det ju inte va? Men generellt spelar det ingen som helst roll bankrullemässigt om du spelar ett eller flera bord. Varför skulle svängningarna bli större för något lägre winrate? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 26 April , 2007 Rapport Share Postad 26 April , 2007 spelar man fler bord spelar man tightare och får lägre varians. oavsett åt vilket håll det påverkar så är det marginellt. potstorlekarna är ju långt ifrån normalfördelade ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnaDea Postad 26 April , 2007 Rapport Share Postad 26 April , 2007 Visst kanske det är en idé att ha större bankrulle om man ligger på 0.5BB/100h än om man ligger på 2BB/100h, men så hemskt stor skillnad kan det ju inte va? Men generellt spelar det ingen som helst roll bankrullemässigt om du spelar ett eller flera bord. Varför skulle svängningarna bli större för något lägre winrate? Eller ja. Jag är ganska så ovan att spela mer än 4 bord så det kan vara det som gör så att jag kan tycka att man behöver större BR. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 26 April , 2007 Rapport Share Postad 26 April , 2007 spelar man fler bord spelar man tightare och får lägre varians. Stämmer verkligen det? Spelar man verkligen tightare om man lirar 4 bord än om man lirar 1? Du har ju också spelat massa FL, hur många bort tycker du är optimalt max +Ev? När man lirar FL så måste man spela ganska många händer och man måste ha koll på bordet, spelar man NL eller sng så är det oftast all in eller fold som gäller (OBS NL är avancerat, men säg en NL50-NL200 grinder som sitter på 4-6 bord, där räcker ABC spel ganska lång). Sen finns det många NL och sng grinders som kör 10-20 bord, men känner ingen FL spelare som sitter på så många bord. Ju fler bord du spelar desto högre blir ju variansen, men din winrate blir också högre. Spelar man 10+ bord FL så spelar man tightare, men vem klarar av det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts