Gå till innehåll

Överpar, mkt svårt beslut


Recommended Posts

Spelar en tunering, det är 42pers kvar när jag plockar upp 88, ligger väl runt plats 10 här. 18 penga platser, 3ggr insatts till plats 10-18.

 

- keniad sitting in seat 1 with $10023.06

- waynemozzy sitting in seat 3 with $25283.83

- spangkuk sitting in seat 4 with $3827.58

- Sakkee sitting in seat 5 with $6187.50

- hassebrasse sitting in seat 6 with $12635.47 [Dealer]

- eisteddfod sitting in seat 7 with $2380.00

- Bertee sitting in seat 8 with $4390.92

- Jgram66 sitting in seat 9 with $2532.50

- oyster10 sitting in seat 10 with $2903.75

 

eisteddfod posted the small blind - $100.00

Bertee posted the big blind - $200.00

 

** Dealing card to hassebrasse: 8 of Diamonds, 8 of Hearts

Jgram66 folded

oyster10 folded

keniad called - $200.00

waynemozzy folded

spangkuk went all-in - $3827.58

Sakkee folded

hassebrasse called - $3827.58 Bestämde mig för att syna, har bra poss om det blir fortsatt spel, FI har ställt mkt och behöver inte ha ett monster

eisteddfod folded

Bertee folded

keniad called - $3827.58

 

** Dealing the flop: 7 of Hearts, 3 of Clubs, 2 of Hearts

keniad went all-in - $6195.48

hassebrasse folded Är 50/50 att jag ska syna här, tror att FI2 hade ställt pre med högre par, men endå väldigt osäker. Foldar jag har kommer jag troligtvis till pengar, om jag synar o vinner ligger jag i toppen, om jag förlorar är jag ute.

keniad shows: King of Hearts, Jack of Hearts

spangkuk shows: King of Spades, Ace of Spades

 

** Dealing the turn: 10 of Spades

 

** Dealing the river: 4 of Clubs

spangkuk wins $11782.74 from the main pot

 

End of game 1345230870

 

Som ni ser hade jag vunnit. Hur hade ni gjort? Är jag favorit om jag synar? Kommentera och förklara gärna hur ni hade gjort samt vad jag gör fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det är en kanon flopp, men nått måste han ju ha när han ställer. Räknar inte riktigt med någon mer syn pre flopp där. Tycker inte riktigt att man kan säga att jag ska syna flopp för att jag synade pre, situationen har ju förändrats, nu står jag mot en höjning av hela min stack.

 

Synade väl 16BB tror jag.. dum syn pre menar du? Killen har ju ställt kanske 3-4 ggr senaste 10 händerna. Tar gärna en 50/50 i de läget.. isåfall tycker jag kanske att all in e bättre spel pre. Tycker du folden pre är helt solklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka hjälpa dig, du synar närmare 20BB med 88 som på sin är en slantsingling mot två överkort här, du är INTE i ett desperat läge att bygga stack-FOLD pre. Hans HD borde du rimligen ligga under mot. Du bjuder in ytterligare en spelare i potten

 

Bestämmer du dig för att spela handen(kanske du vill ta en singling och sätter honom just på två överkort) så ska du ju för guds skull inte släppa in en tredje spelare i potten. Här spelar verkligen inte position någon roll. Utan väljer du att spela-ös in. Tredje spelaren bör bara kunna syna på AA-KK eller möjligen några händer till här om du gör det.

 

Som handen blev spelad nu får du tänka, vad ville jag ha för flopp för att kunna ta mig allin? Synar du en tredjedel av din stack för att folda på låg flopp?

 

Sen kan man ta en allvarlig funderare på vad din andra FI gör med KJ, först synar in dyrt med en skräphand. Och sen bettar ut i tom sidopott. Nog det sämsta spel jag sett, antingen ligger han efter, eller så ligger han efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tippsen. Men som du säger så undrar man ju vad den siste killen håller på med.. det är därför jag menar att man får ta nytt beslut på flopp. Tänker att han måste väl sitta på högre pp än mig.. han gör det hela väldigt mycket svårare genom hans tomtespel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tippsen. Men som du säger så undrar man ju vad den siste killen håller på med.. det är därför jag menar att man får ta nytt beslut på flopp. Tänker att han måste väl sitta på högre pp än mig.. han gör det hela väldigt mycket svårare genom hans tomtespel..

 

Kalla aldrig en annan spelare tomte igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är inte hur många bb:s du synar med 88 preflop som någon tidigare postare vill antyda. Jag tycker att sprangkuks all in med 3800+ marker ser ut precis som en nybörjare som är rädd för att spela efter floppen och som resonerar på följande sätt med AK:

 

"AK är en bra starthand, men den är bäst om man får se alla fem kort på brädan och om man har möjligheten att själv först gå all in. Därför är det lika bra att sätta maximal press på mina motspelare och direkt gå all in själv."

 

Problemet med detta spel är mycket få spelare gör en sådan här överbet om de har 99, TT, JJ, QQ, KK eller AA, utan gör det endast med just AK. Har man t ex AA eller KK vill man ofta ha bra betalt och gör en mer standardmässig höjning till 600-800. Det blir därför så otroligt uppenbart att han har just AK när han gör detta spel. Därför tycker jag inte att din syn är fel som sådan eftersom du har mellan: 52,1% och 54,5% fördel mot AK, men det förutsätter att du inte har några spelare med betydande stackar bakom dig! I det läge som du sitter i just nu så måste du pga denna anledning lägga ditt par, INTE för att du måste syna 19 bb preflop "med bara ett par i åttor". Sedan är frågan om du anser det vara värt att ta dig ann denna spelare med endast 52,1 - 54,5% equity. Uppenbarligen verkar han ha brister i sitt spel så kanske gör du bättre i att hitta mer fördelaktiga lägen att ta ut honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elle hur.

kanske aa/kk inte trycker så hårt pf, även om det inte alls är ovanligt. jag gör det gärna just för att folk synar med sina par oavsett. bättre och ta allt än och trycka upp det 1000 och sen se dom folda flop...99-jj gör det absolut, allt annat med hans stack sätter upp för en riktigt elak stop n go som ofta är rätt tuff..

 

och isopusha pf e ju grymt standard. allt annat e nackskott (okok, vi kan folda oxå, men inte mot en som pushar ofta såhär)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja som nån redan har sagt, så MÅSTE du ju isolera preflop om du ska ha nån rimlig chans att ta hem denna handen med någorlunda stor sannolikhet. Här kan du ju lätt som en plätt ha 4 överkort mot dig. Sitter någon med högre PP bakom dig är det så klart trist, därför är det hopplöst att göra detta movet i något annat än väldigt sen pos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna ordning är den korrekta

 

Fold-Dålig hand, riskerar för mycket på en slantsingling i detta läge, dessutom folk efter dig, vill du tvingas spela om stacken med 88 trots relativt djup stack?

 

Push- Ok, du vill lira, se då för f*n till att du hamnar HU med killen, du vill inte han massa nissar med överkort mot dig.

 

Miniraise-Dåligt move, men kanske kan det skrämma nån att vika sig, även om du antagligen är commited om du får reraise

 

Syn-Värdelöst move, ska inte säga att du bjuder in folk i potten, men du ser ju i alla fall inte till att de håller sig borta. Du låter möjligen folk med pockets AK-AJ och lite fisksynare få se en flopp vilket inte kan vara bra då du redan är uppe mot en hand som dominerar dig eller har en singling mot dig.

 

Och som nån sa...

Menar inte heller att man kan "skylla på" FI2 som gör fiskmove. Bara ett enkelt konstaterande att han inte kan spela.

 

Skulle vara kul att veta inköpet på denna turre, både FI´s spel Hero´s spel och framför allt FI2´s spel kan ifrågasättas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...