Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Även jag är dålig på datorer men vill se filmen. Hur gör man?

Kul att du vill kolla!

Klicka på länken i första posten. I det nya fönstret finns ett tomt fält, där skriver du in den bokstavskombination du ser bredvid. Sen är det bara att trycka på ladda ner!

Postad
00:54 Du säger att du limpat 44. Limpar du alltid alla pp? Bara en fråga. Antar att det enbart e försetvärde med de lägre paren. Gör du det oavsett position, tidig/mitt/sen?

Japp, limpar alla pocketpar för set. Har på sistone dock börjat undvika detta i tidig position då det är många som pratar efter mig, för många som kan raisa helt enkelt. Vill undvika att läcka marmer i onödan alltså.

04:20 Skulle absolut completat jag med...

06:05 JJ med en limp innan. På nästa nivå skulle jag höjt, på denna limp. OM du väljer att höja så skulle jag dessutom höja mer, typ 4-4,5bb. Första limpkillen får bra odds att syna om sb och bb foldar mot din raise och han kan syna för en hu-pott. Behöver ju bara lägga till en hundring in i en 275-pott. Du ska inte vara osäker i en sådan här standardsituation. Tänk ut en strategi och följ den. Typ limpa och folda utan träff, eller höj rejält och ta initiativ på floppen (jag föredrar som sagt den första linjen på denna nivå). Visst kan du syna! Oftast slowar FI om han har K där tror jag. Som spelad syna floppbet, som jag sa tidigare...

Håller med om att den här handen inte är nåt vidare spelad. Hade ingen bra plan för hur jag skulle spela handen på floppen vilket är en fördel! Och, jag skulle synat på floppen, tror inte (nu i efterhand) att FI betar ut om han sitter på K där!

08:18 Håller inte med om att han e en jvla sopa där...

Okej, så dålig var han kanske inte. Projektion kallas det... :roll:

Måste dra, kompletterar detta inlägg senare...

Nu fortsätter jag:

13:48 AJs med drygt 8bb - "vafaan gör jag här" Inget att fundera på mannen, in med degen! :)

Ja, det är ju faktiskt solklart! Vad fan funderade jag på? :shock:

Vänstra bordet, ITM-spel: Storstackens syner är ju inte kalas, men han vet ju att du måste vika det mesta så att... Däremot hans limp på knappen e ju avskyvärda...

Jag hade som både hördes och syntes väldiga problem med att han spelade som han gjorde. Hur hanterar man en sån spelare? Orutin är min ursäkt...

16:54 Du säger att det inte e intressant att filma början av SNGn, fast det tycker jag att det e. Framförallt för å se hur du spelar AQ+ och pockets i olika positioner. att "folda i princip allt" vet jag inte om man så ofta han lyxen att göra fram till bubblan...

Kanske ska filma en från början? Generellt, raise med AA-QQ, AK, limp med AQ och pockets lägre än QQ.

17:28 Du säger att du känner att ditt spel blivit lite bättre på sista tiden vad gäller semibubbelspel. Kan du säga VAD som blivit bättre? Jag tror att det är viktigt att man funderar över exakt vad det e man har förändrat i sitt spel, och inte bara gå på en känsla av att man lirar bättre - det kan ju vara varians enbart som denna känsla beror på! Om man inte vet vad man förändrat som givit bättre resultat så kommer man inte alltid att lira likadant och således inte maximera sitt spel. Så lite metakognition skulle sitta fint :)

Tror att jag tar det lite lugnare nu, jaja mer passiv om ni så vill. Förut blev det lite väl aggressivt när jag var short, väntar på bättre lägen nu. Sen tar jag nog mer hänsyn till de andras stackar och deras positioner till mig och varandra vid bordet. MEN, som du säger, det kan mycket väl vara varians!

Du säger att ditt största problem ligger straxt före bubblan, men om du alltid e såååå tokkort att du känner att du måste ställa med skit, så kanske felet ligger tidigare? Det vet vi ju inte eftersom du börjar filma så sent :)

Har tänkt på det du skriver sen en tid tillbaka och tror att en del i problemet är att de toklösa spelarna har byggt upp stack medan jag varit tight och därför mest blindat bort en liten del av stacken. Jag försöker oxå att öppna upp lite tidigare nu, i slutet av 25/50 för att inte hamna alltför mycket "efter". Jag är väldigt medveten om det du skriver, att problemet (ett av dom!) ligger tidigare i spelet!

Fortsätter snart igen...

/SK

Bra kommentarer, tack! :-D

Postad
Mycket kul och lärorikt att titta på video på detta sättet. Var ser man forumets tungviktares videos? Och hur gör man för att spela in en video?

FYP! ;-)

Kolla SöderKrippas, Conspiracys, eurythmech och Skankes dagböcker.

Jag spelar in med programet Camtasia.