Gå till innehåll

heltok PLO200


heltok

Recommended Posts

Gjorde en film jag med för att hälsa nya underforumet välkommet!

 

Kör 3bord PLO200 på prima. lite småfiskigt spel av mig, inte så bra argumentation men plussar iaf 160 på spelet. Snackar mycket om anpassningar efter motståndet. Lite tankspridd och säger syn istället för att checka, avbryter tankar etc. Ha överseende. Min hjärna har fullt upp med de 2 extra korten jag måste hålla reda på... Vill höra kommenterar på varenda hand typ. =)

 

25min lång, xvid, 1600x1200(typ), 88mb

 

Enjoy:

http://www.megaupload.com/?d=J775F07O

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åsikter från en lågnivå omaha-spelare:

 

Spelet är allmänt bra, men lite för aggressivt preflop enl. mig. Men det kanske är så det går till på PLO200. Bra förklarat hur du tänker, mycket lärorikt att se. Snygg timing med dina cb.

 

Ang. AA-handen i BB så ser jag ingen anledning att potta mot lösa limpare här. Svårspelat på typ alla floppar, och du tar aldrig/sällan hem potten pre. Bättre att hoppas på att setta och vinna stort postflop.

 

Sen foldade du en KK-hand preflop på knappen i en limpad pott mot veka spelare alldeles på slutet nere till höger. Det måste ju vara guldläge för att setta och vinna en stor pott.

Själv skulle jag limpat QQ-handen vid ca 7.30 också, trots att den var dålig i övrigt.

 

Mycket kul med en omaha-film, gj!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åsikter från en lågnivå omaha-spelare:

 

uppskattas de med. jag är ju omahafisk.

 

 

 

Spelet är allmänt bra, men lite för aggressivt preflop enl. mig. Men det kanske är så det går till på PLO200. Bra förklarat hur du tänker, mycket lärorikt att se. Snygg timing med dina cb.

 

25/16 i stats under sessionen. 85händer bara, men tror jag har typ 20/13 normalt i stats i omaha. vad är lämplig PFR om man har 20 i vpip?

 

Ang. AA-handen i BB så ser jag ingen anledning att potta mot lösa limpare här. Svårspelat på typ alla floppar, och du tar aldrig/sällan hem potten pre. Bättre att hoppas på att setta och vinna stort postflop.

 

låter klokt. spara PFR ur bb till de suitade essen kanske är bättre?

 

Sen foldade du en KK-hand preflop på knappen i en limpad pott mot veka spelare alldeles på slutet nere till höger. Det måste ju vara guldläge för att setta och vinna en stor pott.

 

very fishy. vet inte riktigt vad jag sysslar med. tankspridd antar jag.

 

 

Själv skulle jag limpat QQ-handen vid ca 7.30 också, trots att den var dålig i övrigt.

 

känns rätt främmande för mig att börja openlimpa preflop... är det en holdemskada? något ni andra omahaspelare gör? okej om man spelar shortstack-slotbom, men även i "vanlig" omahaspelande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Efter 23 min. floppar du en wrap med A542 som du checkfoldar. Nu är inte jag nån vidare Omahaspelare men det måste väl ändå vara en miss? Kul med Omahafilm iallafall.

 

det var en miss. jag är en omahafisk och inte van vid att kommenter det. när jag lyssnar igenom filmen är det rätt kul att höra mig sucka tungt när det kommer massa beslut jag inte har den blekaste om vad jag ska göra.

 

AAxx utan färgdrag brukar jag inte raisar om jag inte är shortstack.

 

 

är lite imponerad att jag inte fick mer utskällning så grön som jag är på omaha. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Förlåt mig för min okunnighet men det verkar som jag inte kan se filmen på denna dator med Real Player. På min andra dator funkar det fint (samma version av Real player). Problemet är att den andra datorn är ockuperad av ungarna.

 

Så, jag antar att felet ligger på datorn.

 

Får följande felmeddelande: "There is no software available from Real to support this content"

 

Content type(s): ICM.XVID.

 

Kan man lösa detta på ett ENKELT sätt?

 

Tackar och bockar på förhand.

 

Ha en fantastisk trevlig lördagkväll på er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...