Gå till innehåll

Nl 600 - summerar aug

Kissemissen

Recommended Posts

Tuff sits och jag är inte så säker på att stegdraget är levande. Du sitter ur position vilket och jag tycker att syna här känns värdelöst då det blir så svårspelat turn mot en sån här nöt. Ett set reraisar jag självklart här, och jag tycker du ska göra det med din hand. Inte omöjligt att han har AQ som han är villig att släppa. Kd och Qd är kort som förmodligen tar bort action, och det gör dina outs ännu förre. Vill som sagt inte bara syna den här o hoppas på klonk. Raise or fold. Tänker jag galet?

Någon pro? ;)

Jag håller med. Känns som jag kan sitta på suckerdrag, eller rentav ganska drawning dead. Sen ska man ju förstås inte utgå ifrån att han sitter på feta nötterna men hade det varit Lexander så hade jag nog blixtfoldat!

Raise eller fold, tycker jag med. Väntar på lite fler comments.

Ditt nick syns...

Haha thx, denna dagbok kommer antagligen bestå av 30% poster så påpekar att mitt nick syns :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 155
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag kan inte tolka PT-siffror men mot en nit med den texturen på floppen är en raise usel. Vi ska också vara medveten om att han också är rädd för denna flop och ofta vill ta det lugnt med halvskabb och drag.

Annars tycker jag att du ska undvika att spela mot dig själv pre-flop. Helt enkelt vänta på sämre motstånd. ;-)

Hero: Raise $16.00

Battass: Fold

Hero: Call $16.00

Länk till kommentar

Jag kan inte tolka PT-siffror men mot en nit med den texturen på floppen är en raise usel. Vi ska också vara medveten om att han också är rädd för denna flop och ofta vill ta det lugnt med halvskabb och drag.

Annars tycker jag att du ska undvika att spela mot dig själv pre-flop. Helt enkelt vänta på sämre motstånd. ;-)

Hero: Raise $16.00

Battass: Fold

Hero: Call $16.00

Fan, det är alltså därför jag går breakeven hela tiden! .....Haha, sällan jag skriver fel i en HH!!!

23/10 betyder att han stoppar in pengar i potten 23% av gångerna (exkl blinds) och raisar 10% preflop. Inte supernitig, utan bara rätt kassa stats.. Lexander som jag hänvisade till,har statsen 15/9 däremot, så han är nitig!

Så om Picture varit en nit så har du helt rätt, men tycker inte riktigt att han är det. Tror att han sitter just på "halvskabb alt drag" och mot det borde jag ju raisa?

Länk till kommentar

Tycker det är en enkel fold. Hade jag själv suttit vid bordet hade det blivit all-in.

Syn = 0 implicita.

Och finns många otäcka händer han spelar här KdJd är ruggig, QdJd också.

Jo visst kan ha sitta med dem, men du behöver ju inte utgå att sitter med nötterna. Kan ju lika gärna sitta med AK, AQ, Ax, QJoff, lägre färgdrag, 89, Q9 etc. Så tycker inte det är en enkel fold.

Länk till kommentar

Om du tror att han höjer för att skydda typ A5o så kan du förstås inte släppa, men inte många som är så fiskiga.

Den typiska low stakes-spelaren, vinnande eller förlorande, kommer spela monster och monsterdrag snabbt* på denna floppen och en stor procent försiktigt med resten. Jag ser ingen riktig anledning att peta in pengarna mot nöt-liknande händer bara för att han någon gång sitter på ett lägre färgdrag. Och även om han har det har han ett gäng outs.

Förresten skulle jag ofta check-raise:a floppen to begin with, eftersom att jag då kan komma ifrån billigt, bluffa bort tvåpar och efter "tillbakacheck" plocka hem på turn eftersom att hanofta är tom pga *.

Länk till kommentar

På vilket sätt spelar FI denna handen snabbt med sin miniraise? Kan betyda vad fan som helst, och samtidigt som vi kan få bort många händer som slår oss, har vi ändå chansen att dra ut ifall han synar. Svårt att se hur han ska kunna spela 2par särskilt tryggt genom denna handen om han stöter in i en reraise här.

Länk till kommentar

Om du tror att han höjer för att skydda typ A5o så kan du förstås inte släppa, men inte många som är så fiskiga.

Den typiska low stakes-spelaren, vinnande eller förlorande, kommer spela monster och monsterdrag snabbt* på denna floppen och en stor procent försiktigt med resten. Jag ser ingen riktig anledning att peta in pengarna mot nöt-liknande händer bara för att han någon gång sitter på ett lägre färgdrag. Och även om han har det har han ett gäng outs.

Förresten skulle jag ofta check-raise:a floppen to begin with, eftersom att jag då kan komma ifrån billigt, bluffa bort tvåpar och efter "tillbakacheck" plocka hem på turn eftersom att hanofta är tom pga *.

Jag tror artt han är som den typiske halvkassa spelaren. DVS han miniraisar för att se var hans TP eller 2par står alt gör det med monster. Tänker som sagt inte utgå ifrån att han sitter på monster bara för att han miniraisat.

Checkar i princip aldrig när jag raisat pf så ser inte varför jag skulle börja med det nu.

Länk till kommentar

Handen går vidare! Kändes som raise eller fold på floppen. Gör ett ganska svagt raise (lite för svagt kanske), men jag utgår ju ifrån att han antingen är tom (fold) eller har något (allin). Han synar dock bara!?!

Hero: Bet $27.00

PictureMePlaying: Raise $54.00

Hero: Raise $140.00

PictureMePlaying: Call $113.00

*** TURN *** [s4] - Årets mest blanka turn?

Hero: ???

Länk till kommentar

Check-raise:ar all-in.

Hmm. Frågan är hur stor fold eq vi har här. Mkt jobbig sits. Checkar vi här skriker vi ju också svaghet med vårt spel flopp tkr jag. Har vi en hand checkar vi aldrig här o ger ett drag chansen till freecard.

Inte alls komfortabel med en check raise all in, och detta känns som det sämsta alternativet. Lämnar oss 0 fold eq, samtidigt som vi om vi bettar in i honom här missar chansen till ett freecard.

Jag e helt lost nu.... Sjukt dryg hand du hittat :D

Länk till kommentar

Hur resonerar du då?

Noll FE. om vi checkar och han bettar ut vad kommer han då betta? potten ligger på ca 320 och jag har cirka 220 kvar. Om han bettar så är han ju comitted hursomhelst. Blir ju nästan en bluffsyn*.

bet/call (kan ju lika gärna gå allin då) eller c/f känns som ända man kan göra.

*Med lite outs :mrgreen:

Länk till kommentar

Nu måste jag plugga lite så kör resultatet! Tack för kommentarerna Fund. och rooney!

*** TURN *** [s4]

HERO: Bet $205.00 <------ALLIN

PictureMePlaying: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $574.00 Rake $3.00

HERO: wins $574.00

Som jag gav en hint om i början så var min enda riktiga read på honom att han gärna slänger mycket pengar i potten för att sedan folda mot senare bet. Vet inte vilka händer han gör det med men jag hoppades att detta var en sådan hand så jag pushade (hade ju förhoppningsvis även endel outs).

Ni som läser här senare: hur skulle ni spelat denna hand?

Länk till kommentar

Jag spelar den typ likadant. CR på floppen känns inte som en höjdare, här har vi ju en jättebra hand för att 3beta AI, vilket skiter sig lite iom att muppen på andra sidan miniräjsar, och det är ju just den här typen av hand som vi bör balansera vårt stål med, och stålet betar vi ju ut. CR på turn känns också kallt, av anledningar som redan har nämnts.

Länk till kommentar

Blindskrig! FI är 15/9/5, Alltså en nit som kör hårt när han väl är med och leker. Jag har raisat ganska frekvent senaste varven och plockat upp hans blind större delen av gångerna. Någon gång har han synat (och raisat mig CB när jag varit tom) eller så har han 3bettat mig pf och tagit ner det direkt.

Gör jag rätt på flop? Hur spelar jag turn?

Seat 1: tuna46 ($216.10 in chips)

Seat 3: dac45588 ($354.60 in chips)

Seat 5: UnaVitaConTe ($415.20 in chips) DEALER

Seat 6: Hero ($695.60 in chips)

Seat 8: Fi($467.50 in chips)

Seat 10: Gabelbert ($276.90 in chips)

Hero: Post SB $2.00

FI: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HeroAce of Diamonds Queen of Spades

Gabelbert: Fold

tuna46: Fold

dac45588: Fold

UnaVitaConTe: Fold

Hero: Raise $12.00

Fi: Call $10.00

*** FLOP *** Queen of Clubs9 of HeartsJack of Hearts

Hero: Bet $20.00

Fi: Raise $60.00

Hero: Call $40.00

*** TURN *** 9 of Clubs

HERO: ???

Länk till kommentar

Blindskrig! FI är 15/9/5, Alltså en nit som kör hårt när han väl är med och leker. Jag har raisat ganska frekvent senaste varven och plockat upp hans blind större delen av gångerna. Någon gång har han synat (och raisat mig CB när jag varit tom) eller så har han 3bettat mig pf och tagit ner det direkt.

Gör jag rätt på flop? Hur spelar jag turn?

Seat 1: tuna46 ($216.10 in chips)

Seat 3: dac45588 ($354.60 in chips)

Seat 5: UnaVitaConTe ($415.20 in chips) DEALER

Seat 6: Hero ($695.60 in chips)

Seat 8: Fi($467.50 in chips)

Seat 10: Gabelbert ($276.90 in chips)

Hero: Post SB $2.00

FI: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HeroAce of Diamonds Queen of Spades

Gabelbert: Fold

tuna46: Fold

dac45588: Fold

UnaVitaConTe: Fold

Hero: Raise $12.00

Fi: Call $10.00

*** FLOP *** Queen of Clubs9 of HeartsJack of Hearts

Hero: Bet $20.00

Fi: Raise $60.00

Hero: Call $40.00

*** TURN *** 9 of Clubs

HERO: ???

Checka och se vad han gör. Annars kan man kanske betfolda 3/4 pott om man har lust.

Länk till kommentar