DNcrew Postad 22 April , 2007 Rapport Postad 22 April , 2007 PokerStars Game #9555567915: Omaha Pot Limit ($5/$10) - 2007/04/22 - 17:25:42 (ET) Table 'Pierretta IV' 9-max Seat #8 is the button Seat 2: ZyGod ($595 in chips) Seat 3: E.B. ($597.40 in chips) Seat 4: brandi64 ($709.60 in chips) Seat 5: tunafish919 ($970.75 in chips) Seat 6: Darwinism ($957.40 in chips) Seat 7: BuklaH ($2112.75 in chips) Seat 8: DNcrew ($1902.75 in chips) Seat 9: danube ($3160.50 in chips) danube: posts small blind $5 ZyGod: posts big blind $10 *** HOLE CARDS *** Dealt to DNcrew caterpillar joins the table at seat #1 E.B.: folds brandi64: folds tunafish919: calls $10 Darwinism: raises $20 to $30 BuklaH: folds DNcrew: calls $30 Väljer att inte slå om, dels för att jag tycker att sidkorten är ganska pissiga, samt att jag tycker det är skojsigt att variera sig litegrann. danube: calls $25 ZyGod: folds tunafish919: calls $20 *** FLOP *** danube: checks tunafish919: checks Darwinism: bets $100 Synar här och hoppas träffa A eller bluff-färgen för att ta hem potten. Om Darwinism kan sägas följande: Han verkar vara regular på 25 50 (dock inte med maximuminköp vad jag sett). Har noll koll på om han plussar där uppe eller ej, men han tycks i vart fall inte backa för att göra tighta pushar etc... DNcrew: calls $100 danube: folds tunafish919: folds *** TURN *** Darwinism: bets $327 Här missar jag ju totalt, men å andra sidan borde inte kortet hjälpt honom allt för mycket heller. Känner mig en aning osäker på vad jag ska hitta på. Första instinkten är att folda, men samtidigt vet jag att darwinism är kapabel att beta här med wrap-steg kombodrag likväl som setet. Att syna känns iskallt eftersom det är mycket få riverkort som jag kan spela på ett bra sätt. Fördelen skulle isf vara att ge honom chansen att fortsätta bluffa på rivern... Att ställa in känns lite halvbra. Dels tar jag maximalt betalt från eventuella drag, dels kanske kanske jag kan bluffa bort ett par händer som slår mig, typ 10 9 för högsta tvåparet, vad vet jag? Å andra sidan kanske jag bara kastar pengarna i sjön? Vad säger stjärnspelarna på forumet?? Citera
mgps Postad 22 April , 2007 Rapport Postad 22 April , 2007 hur är han emd att syna ner med icke-nöthänder? två bluffess ju, halva leken går att bluffa med kanske. skulle väl helst varit lite djupare då kanske men. tycker inte syn är helt fel speicellt inte om han bluffar missade drag frekvent. Citera
DNcrew Postad 22 April , 2007 Författare Rapport Postad 22 April , 2007 MGPS tycker du fold är okej eller för weak tight här? Citera
DNcrew Postad 22 April , 2007 Författare Rapport Postad 22 April , 2007 hur är han emd att syna ner med icke-nöthänder? två bluffess ju, halva leken går att bluffa med kanske. skulle väl helst varit lite djupare då kanske men. tycker inte syn är helt fel speicellt inte om han bluffar missade drag frekvent. Tror han bluffar mer än 50 % på en blank river för honom. Det gör att jag inte räknar essen som bluffbara på rivern. Citera
mgps Postad 22 April , 2007 Rapport Postad 22 April , 2007 MGPS tycker du fold är okej eller för weak tight här? jag hör ju inte direkt till stjärnspelarna i omaha... är själv nog oftast för weak i omaha när jag ej har bettinglead. känns så random sådana här situationer i omaha om man gör rätt eller fel. fold är väl snarare det vanligaste spelet? nu är det iofs 5/10 så vet ej hur spelet är där. mindre nutpeddling antar jag? rent spontant när det ej är mina pengar tycker jag push känns fint Citera
Djens Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 WP & fold Jag tycker ni e för grunda för att spela vidare, hade darwinism (som e typ en av de mest vinnande spelarna på nätet) varit djupare så hag jag nog synat o använt halva leken som bluffkort (om inte rivern parar, då checkar jag nog bakom pga showdownvärde) Nej, standardspel och fold på turn tycker jag. Push känns jättekallt mqps, hade vi däremot haft dubbla nötfärgdrag så gillar jag det, men inte här. Citera
Recommended Posts