bjora857 Postad 22 April , 2007 Rapport Postad 22 April , 2007 Befinner mig i Florida några månader, och idag var första gången jag besökte det lokala pokerrumet. Det erbjöds en hel del spel som jag inte var van vid. Jag slog mig ner vid ett $2 Ante FL bord. Så inga blinds, men $2 Ante varje hand. 9 spelare vid bordet. Betstorleken var $2 på alla gator. Lite ovant eftersom potterna blir så stora i förhållande till betstorleken. Motståndet kändes väldigt svagt... 95% av alla potter gick till showdown(vilket iofs kanske är korrekt strategi från spelarna) Frågan är nu hur jag ska lira och då speciellt preflop Med 9st bet i potten bara från anten, så får man väldigt goda odds att spela i princip alla starthänder även om någon höjer preflop. 1. Finns det några händer som man bör lägga för en höjning preflop? 2. Vad krävs för starthänder för att syna två bet kallt preflop? 3. Vilka händer ska jag själv höja med? 4. Behöver jag ta nån hänsyn till position i preflopspelet? Efter floppen så är spelet ungefär som vanligt, förutom det faktum att man i princip har potodds för alla drag. Jag tyckte det var riktigt kul att spela såhär, stora potter och man får se många floppar. Citera
Staffas Postad 8 Maj , 2007 Rapport Postad 8 Maj , 2007 hejsan, Jag hr precis kommit tillbaka fran florida sjalv och spelade en del i palm beach vid The dogtrack. de korde samma struktor som du pratar om pga av en lag som sager att de inte far ha storre bet an $2 at gangen. Jag har inga direkta tips pa hur man skall spela pa $2 ante borden men jag kan starkt rekomendera deras $2/$2 blinds bord, massor med fiskar och det var aldrig nagra problem att spela dar, har man bara en grund av bra starthander och sedan inte foldar mot nagon hojning har och dar sa ar det hur latt som helst att plocka pengar dar. Citera
Recommended Posts