Gå till innehåll

Floppar nöten tidigt


Recommended Posts

Det har bara gått några få händer i denna sit&gon då följande hand utspelar sig. Hur tycker ni jag borde spela för att maximera vinsten?

 

***** Hand 300093361 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 20 april 2007 16:15:58

Gers (Vanlig /Turnering )

Plats 1: aaa7777 (960.00)

Plats 2: phato (480.00)

Plats 3: matt62 (1200.00)

Plats 4: jimpan36 (1510.00)

Plats 5: eeldeal (850.00)

Plats 6: drisen (980.00)

Plats 7: Nattvarden (1180.00)

Plats 8: 1jumbo (920.00)

Plats 9: vineld (940.00)

Plats 10: strike16 (980.00)

drisen lägg LM 10.00

Nattvarden lägg SM 20.00

** Giv **

aaa7777 [N/A, N/A]

phato [N/A, N/A]

matt62 [N/A, N/A]

jimpan36 [N/A, N/A]

eeldeal [N/A, N/A]

drisen [Dr, Kk]

Nattvarden [N/A, N/A]

1jumbo [N/A, N/A]

vineld [N/A, N/A]

strike16 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

1jumbo Syna 20.00

vineld Syna 20.00

strike16 Syna 20.00

aaa7777 Lägg

phato Höj till 120.00

matt62 Lägg

jimpan36 Syna 120.00

eeldeal Lägg

 

drisen Syna 120.00 -- Dålig syn här, ut poss och en lätt dominerad hand, men ville endå se floppen, ibland måste man gå på känslan..

 

Nattvarden Syna 120.00

1jumbo Lägg

vineld Lägg

strike16 Lägg

*** Flop(Board): *** : [10r, Kns, Es]

*** Bet Runda 2 ***

 

drisen Passa -- trevlig flopp, har nöten.. passar eftersom att det var sån action preflopp misstänker jag att några träffat ganska bra iaf.

 

Nattvarden Satsa 80.00

phato Syna 80.00

jimpan36 Syna 80.00

drisen All-in 860.00 -- Här kommer då det jag undrar över.. hur ska jag spela den här? Misstänker att om jag går all in kanske jag får någon syn, höjer jag till t.ex 300 får jag säkert mer än 1 syn, men beslutade mig för att ställa. Parar sig bordet eller en spader kommer känner jag mig inte längre säker på min hand.

 

Nattvarden Syna 860.00

phato Lägg

jimpan36 Lägg

*** Turn(Board): *** : [10r, Kns, Es, 8s]

*** River(Board): *** : [10r, Kns, Es, 8s, 3k]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 2420.00

drisen [Dr, Kk] Stege med ess i topp Vinst :2420.00

Nattvarden [Er, Dh] Par i ess Vinst :0.00

 

Vad tycker ni om spelet? Kunde jag fått ut mer pengar genom att spela annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu står det ju inte vilken nivå du lirar på, men jag lirar 10 eller 20 dollars, och där lirar du rätt på floppen, anser jag. Det är en riktigt kass syn preflopp däremot.

 

men, på floppen lirar du helt rätt, enligt min åsikt. Det ligger färgdrag ute, det finns en hel massa kort som dödar action. En check, och sedan ställa känns som det enda rätta.

Blir däremot lite överraskad att du vann, dels eftersom handen postas, men dels eftersom färgdraget satt, är det låg nivå kan man ge sig fan på att många synar med färgdraget i dessa lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu står det ju inte vilken nivå du lirar på, men jag lirar 10 eller 20 dollars, och där lirar du rätt på floppen, anser jag. Det är en riktigt kass syn preflopp däremot.

 

men, på floppen lirar du helt rätt, enligt min åsikt. Det ligger färgdrag ute, det finns en hel massa kort som dödar action. En check, och sedan ställa känns som det enda rätta.

Blir däremot lite överraskad att du vann, dels eftersom handen postas, men dels eftersom färgdraget satt, är det låg nivå kan man ge sig fan på att många synar med färgdraget i dessa lägen.

 

 

Detta är en vanlig simpel 100kr sit&go på svenska spel. Därför, precis som du säger, är jag rädd för färgen. Jag vet att fiskarna synar med många händer, på högre nivå vet jag inte om det är rätt att ställa, men här kändes det som det var rätt. Varför jag postar handen är för att jag vill veta om jag spelade rätt, denna gången vann jag, men en nästa kanske jag förlorar.. Uppstår ju sånna situationer ibland och det är inte så lätt alla gånger att maximera vinsten. Tack för svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...