Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

6 man runt bord

Hero 500$ (JAG HAR 44)

FI täcker

FI2 spelar ingen roll

preflop:

Fi limpar, någon mer limp, jag höjer 22$, FI2 callar och Fi också.

3 man till flopp.

K46 två ruter

Check check från båda FI. Jag bettar strax under pott och FI2 lägger sig medan Fi synar.

Turn K

Fi checkar igen. Här checkar jag efter. Fi verkar vara firre och jag vill locka fram en bluff river om han inte har en kung. Kungen känns ju faktiskt ganska långt borta efter hans tidigare spel, men att utesluta kung med dålig kicker kan vi absolut inte göra.

River kommer blank och Fi bettar ut 90 i 150$ potten. Här slår jag om till 275 och FI blixtsynar och muckar handen.

Jag får alltså betalt

339$ av de 500$ jag hade i min stack och känner genast att jag borde fått ut mer ur handen. Funderar över om jag ska halvpotta turn? Har han en kung betalar han garanterat, men jag går ju miste om bluff eq river. Samtidigt kommer han ju garanterat calla både kung och färgdrag vid bet turn, medan jag som mest får ut en ganska osannolik bluff av draget ifall det missar river? Träffar han sitt drag får jag ju också garanterat in alla pengar om jag bettat turn. Såhär innan vi diskuterat någonting, ska vi slå fast att en mediumbet turn ska sitta här?

Postad

har du? k+?

settat?

Jag antar att du har 66 , 44 pga pre raise...

Jag hade nog slagit om allt. Har han K så betalar han av, har han inte K så

betalar han inte av oavsett betsize.

Apropå turn bet....

Dålig spelare checkar jag mot....... Bra spelare slår jag in medium bet 60-80%.

Postad
har du? k+?

settat?

jag tolkar det som att han har 44...

hur jag agerar på turn beror väldigt mycket på hur det har sett ut vid andra liknande potter på bordet innan. jag tror det iaf. standard för mig är nog att beta turn tror jag, det blir så svårt att få in allt på river annars.

jag minns en film jag såg av sbrugby. om han höjer preflop och får syn så betar han pott på flopp och turn varje gång med motiveringen "för att skydda mina stora händer". med den spelstilen (och om motståndaren var medveten om det) så hade han nog lyckats få in hela stacken.

Postad
jag minns en film jag såg av sbrugby. om han höjer preflop och får syn så betar han pott på flopp och turn varje gång med motiveringen "för att skydda mina stora händer". med den spelstilen (och om motståndaren var medveten om det) så hade han nog lyckats få in hela stacken.

Har också sätt den filmen. Men ska han verkligen att han bettade turn varje gång? Låter helt galet då vi har luft på turn så mycket oftare än stål. Rimligare är väl att han bettar med skit ungefär lika mycket som med stål?

Postad
Har också sätt den filmen. Men ska han verkligen att han bettade turn varje gång? Låter helt galet då vi har luft på turn så mycket oftare än stål. Rimligare är väl att han bettar med skit ungefär lika mycket som med stål?

orka komma ihåg exakt. det är det enda jag minns av filmen iaf.

antagligen gjorde han det mest när han satt ur position. och sen berodde det väl på kort och (antal) motståndare osv också. ofta beror ju ens turnbeslut på just de sakerna.

Jag körde en session kort efter att ha sett den filmen där jag gjorde likadant. Det funkade bra. Jag ska nog göra det igen.

Postad
orka komma ihåg exakt. det är det enda jag minns av filmen iaf.

antagligen gjorde han det mest när han satt ur position. och sen berodde det väl på kort och (antal) motståndare osv också. ofta beror ju ens turnbeslut på just de sakerna.

Jag körde en session kort efter att ha sett den filmen där jag gjorde likadant. Det funkade bra. Jag ska nog göra det igen.

Visst är det en av det nyare filmerna på Cardrunners du tänker på? Jäkligt bra var den isf. Just det där handlade väl mycket om att balansera upp så att man ska slippa göra stora folder med sina höga par. Tycker också den spelstilen verkar funka bra.