Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har inte suttit vid bordet så länge men pekkahano har inte märkt så mycket av honom men han är inte en av de bättre spelarna iaf, han har VPIP 52, AF 0.7

Players(max 6):

pekkahano (EUR 35.02 in seat 1)

donkkong (EUR 72.38 in seat 2)

HERO (EUR 49.80 in seat 3)

ertunriver (EUR 8.03 in seat 4)

next_1952 (EUR 49.25 in seat 5)

PP_Poker (EUR 48.93 in seat 6)

Dealer: next_1952

Small Blind: PP_Poker (0.25)

Big Blind: pekkahano (0.50)

HERO was dealt: Th - Ts

donkkong Fold

HERO Raise (2.00)

ertunriver Fold

next_1952 Fold

PP_Poker Fold

pekkahano Raise (3.00)

HERO Call (1.50)

Flop 5c - 4d - 8c

pekkahano Check

HERO Check

Turn 5c - 4d - 8c - 5s

pekkahano Bet (5.25)

HERO Call (5.25)

River 5c - 4d - 8c - 5s - As

pekkahano Bet (15.00)

HERO ???

Jag fick för mig att jag skulle hålla potten nere och bara checka floppen och slippa möta en stor raise. Turn känns att ganska klar att syna men A:et på river var inte lika roligt då det känns som han har något bra.

Postad

Lite svårt här. Du har ju verkligen inte visat minsta styrka så det är ju inte svårt att bluffa dig. Egentligen har du byggt upp handen som att du sk ta syn. Hade du inte checkat flopp hade det varit en annan femma.

Postad

Jag vet inte om det är fel men jag brukar också checka i sådana lägen på floppen för att slippa raise samt för att hålla nere potten. Känns som att fi verkligen vill check-raisa i det läget även om han har säg AK, AQ som är händer vi tar men gör det svårt för oss att syna en re-raise med vår 1010. Även om vi hittar syn, vad gör vi på turn om fi betar ut och ingen 10 kommer?

På turn tycker jag att man minst ska syna, men jag föredrar en raise. Dels för att se hur vi står i handen samt för att förhindra att en hand som AK drar ut på river. Höjer vi på turn så visar vi styrka samt gör chansen större att fi väljer att check-syna river och då kan vi checka bakom för att hålla potten nere (såvida vi inte träffar mirakelkort). I och med att du synar nu så tar du inte en hand eftersom A visar sig på rivern. Det enda logiska du tar är 99, 77. Därav är det bara att vika...

Postad

Ja riverspelat är det ju inte något snack om att det är fold utan jag var mer intresserad av vad ni tyckte om min check på floppen och synen på turn.

Intressant att höja turn och syna river med tanke på att jag som sagt inte har visat det minsta styrka i handen.

Tack så mycket