Supertequila Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Fi är väldigt LAG o lite calling station, stats: 46/8/4,7 o went to showdown 10%. Bordet är 6 manna o min image LAG men solid. Vi är båda MP o jag har position på honom. Fi har 100 i stack o jag täcker honom. Hero SB 0.5$ BB 1$ Fi call 1$ Hero Raise 5$ (standardhöjning) SB fold BB fold Fi Call Flopp Fi check Hero Check (Jag CB:ar nästan 100%. För att få lite variation, samt se ett blankt turnkort innan jag comittar mig, samt underrepresentera handen väljer jag att checka här). Pot: 11.50 Turn Fi check Hero bet 8$ (ok turnkort, bettar) Fi raise 16$ (miniraise.... !!!) Hero call 8$ Pot: 43.50 River Fi bet 30$ Hero ??????? Som sagt är Fi väldigt aggressiv postflopp o inte främmande för att bluffa. Kan checken på flopp fått honom att vilja stjäla potten lr är jag slagen här? Kan AhKx ha träffat river o väljer han då verkligen att beta här? Ett exempel på hans spel är att han tidigare höjde fr MP, jag rejsade honom med KT, han synade. Flopp K52 rainbow, han bettar in i mig, jag pushar, han synar med 72s. Citera
Jerico Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Floppen är ju betydligt bättre för dig än vad den ser ut så, väldigt få made-hands som slår dig här, egentligen bara konstiga 2 par, sets och lotto-färgen. Det jag är lite orolig för dock är went to showdown 10%, detta är lågt och låter inte så värst calling-station, hur stort sample är detta över?. Är det så att han check-foldar väldigt ofta när han missat men är aggro med starka händer? Jag skulle nog lägga river om jag inte sett honom go crazy med bluffar tidigare... Citera
Supertequila Postad 19 April , 2007 Författare Rapport Postad 19 April , 2007 Floppen är ju betydligt bättre för dig än vad den ser ut så, väldigt få made-hands som slår dig här, egentligen bara konstiga 2 par, sets och lotto-färgen. Det jag är lite orolig för dock är went to showdown 10%, detta är lågt och låter inte så värst calling-station, hur stort sample är detta över?. Är det så att han check-foldar väldigt ofta när han missat men är aggro med starka händer? Jag skulle nog lägga river om jag inte sett honom go crazy med bluffar tidigare... La till ett exempel på hans spel ovan. Sample är på bara 100 händer. Han har tendenser att hänga kvar men ge upp på river, så det är ju oroande. Men han har visat sig va helt galen emellanåt också. Känns väldigt svårt att sätta honom på någon hand. Citera
brut Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Här synar jag. Ofta tror fi att du endast har en hög h och att du kommer att lägga. Han är ofta tom enligt min mening. Citera
Jerico Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Ok med det exemplet som read så tar jag också synen. Citera
Supertequila Postad 19 April , 2007 Författare Rapport Postad 19 April , 2007 I vilket fall synade jag o Fi visade 8T för floppad tvåpar. Ändå kändes inte synen helt fel med tanke på hans tidigare ageranden. Han checkade ju faktiskt tvåparet två gånger på jättefarlig bräda, så man får nästan köra lite i blindo mot sådana spelare. Citera
Houser Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Det jag är lite orolig för dock är went to showdown 10%, detta är lågt och låter inte så värst calling-station. Lågt!? Det är ju skyhögt!! Folda. Som handen utspelade sig har du noll koll vart du befinner dig. Bra att variera sig, men Fi kan ju ha vad som helst med tanke på hans stats, och att du checkade floppen gör det bara svårare att definiera hans HD. Citera
Ugrath Postad 20 April , 2007 Rapport Postad 20 April , 2007 Jag tycker du får ställa dig frågan hur ofta han bluffar här. Check och gayraise på turn säger ju i princip att han inte har ett drag och vem bluffar med check gayraise?? Som jag ser det är det enda du slår JJ och den skulle han inte värdebetta river för han har stort showdown-värde. Fold. Citera
Myssion Postad 20 April , 2007 Rapport Postad 20 April , 2007 Lågt!? Det är ju skyhögt!! Hur mår du? Citera
Houser Postad 20 April , 2007 Rapport Postad 20 April , 2007 Sorry för OT men LOL. Har googlat runt lite och ser att folk ligger runt 30% WSD. Hur kommer det sig att jag har runt 5% i PO2? Räknas det ut annorlunda på något sätt, verkar ju onekligen väldigt sick annars. EDIT: I PO räknas ALLA händer som gick till Showdown, i PT är det % av händerna som sett flop. Phew blev lite skraj där. Citera
Recommended Posts