Gå till innehåll

PLO 1/2 Kr live (hånad av kompisarna)


fatty_hardy

Recommended Posts

Hej , vi satt och spelade lite live poker igår och bestämde oss för att köra ett varv Omaha High. Vi var 6 spelare och ingen vet typ hur man spelar. Så fick jag den här handen och alla blir rasande när jag raisar pre flop:lol: Sen när de får se handen så blir de ännu argare, så gjorde de rätt som hånade mig?

 

1/2 Omaha (PL)

 

Plats 1: Hero (har typ aldrig spelat Omaha förut) (ca 200)

Plats 2: Whiner 1 (har typ aldrig spelat omaha förut) (ca 200)

Plats 3 Omaha eliten (han kan de flesta reglerna och vet ungefär vilka händer man ska spela) (ca 200)

Plats 4 En svs kille (ca 200)

Plats 5: Whiner 2 (hatar alla spel utom NLH och har nog aldrig spelat omaha förut)(ca 200)

Plats 6 Svs kille 2 ( Har kanske spelat någon hand Omaha men kan nog inte så mycket) (ca 200)

 

Svs kille 2 SmallBlind 1

Hero lägg BB 2.00

** Giv **

Hero [Ah, Ar, 6k, 7s]

*** Bet Runda 1 ***

Whiner 1 Satsar 7.00

Omaha eliten Syna 7.00

Whiner 2 Syna 7

Svs Kille 2 Syna 7

Hero Höjer till 30 (Blir hånad och erbjuden att ta tillbaks höjningen:mrgreen: )

Whiner 1 Lägger sig (Efter mycket gråt)

Omaha eliten Synar

Whiner 2 Lägger sig efter ännu mer gråt

Svs Kille 2 Synar

*** Flop(Board): *** : [Tk, 8h, Jr]

*** Bet Runda 2 ***

Svs Kille 2 Passa

Hero Satsa 40.00

Omaha eliten Lägger sig

Svs Kille 2 Lägger sig

Hero wins pot 8-)

 

Sen slänger jag upp korten och blir hånad av whiner killarna:lol: Får höra att handen var lika bra som allt från 4 6 suited till KQ skulle vara i Holdem. Så gjorde de rätt som hånade mig eller var handen bara lite felspelad:roll:

 

(minnet kanske sviktar lite men ungeför sådär spelades handen iallafall)

 

EDIT: Floppen var visst Jt8 fick jag reda på nu :P Om det nu ändrar något

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå om med AAxx i mörkarna mot kompetent motstånd är inget jag rekomenderar, man är ganska utsatt i sin tidiga position på floppen då man är först att agera och de som sitter efter kan spela ut en. Men här är det inte mot kompetent motstånd du spelar så en höjning är inte fel om nu ena esset var suitat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte direkt kalla handen bra spelad, men dina polare är helt ute och cycklar. Och mot dem skulle jag nog väldigt allvarligt fundera på att 3-beta ur mörken med 64o i hold'em med tanke på hur väldigt foldiga de verkar vara.

 

För det första, potta pre om du ska höja och gör det även med händer som T986 och liknande. Iom din position och att din förhållandevis starka HD i det här läget så vill du få in så mycket av pengarna som möjligt preflopp. Dels för att få direkt värde, och dels för att minska möjligheten för motståndarna att spela flera rundor mot dig med position. Har du en partung HD vill du ha möjlighet att få in degen så fort som möjligt och absolut inte ha betande på samtliga rundor.

 

För det andra, höj inte om du tror att det ofta leder till 3+ spelare i potten. 3 Spelare är väl ok, men 4 är det inte. Allra helst vill du all-in pre eller ha en motståndare. Om du får flera motståndare så blir situationen normalt att du får spela vidare mot den bästa av motståndarens händer efter floppen med nakna AA, och det läget är helt enkelt inget vidare.

 

Om jag räknar rätt så är det ungefär en hundring i potten på flopp med 170 kvar att beta. Pottar du här så är det ungefär samma sak som att gå all-in eftersom resten av dina pengar kommer åka in no-matter what. När du betar 40 så lämnar du utrymme för motståndarna att försöka bluffa ut dig, eftersom du kan ha händer du viker mot en all-in (dock inte AA mot aggro motståndare).

 

Nedsidan med det är att det är väldigt bra synodds för dina motståndare. Väldigt få händer kan legitimt vika med de oddsen. Jag gillar beloppet om du tror att motspelarna antingen är väldigt tighta och du kan vika mot ett omslag, eller att de är väldigt bluffiga och att du mot omslag gärna stoppar in.

 

Annars föredrar jag nog pott och in med resterande 65 no matter what.

 

Checkraise all-in kan ju också funka om det väldigt ofta betas mot check. Annars är det inte helt lyckat.

 

Som sagt, omslaget pre är väl inte direkt någon höjdare, men inte heller tydligt "omfg"-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja Fatty / Negerjon. Leget Brushan

 

Ps ;;. Din Hand är Lika Mkt Värd Som En Rulle Dasspapper

 

:cry: Jag blir alltid mobbad för att jag är lite mörkare än dig, och min hand innehöll faktist två stycken ess. Nu har jag en dålig känsla i magen att denna tråd kommer bli låst men det gör inget jag har fått det svar jag ville, det var Baggan som var fisken och btw tack för svaret SimonHjort :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...