Black_Jim Postad 13 April , 2007 Rapport Postad 13 April , 2007 Har ca 300 händer på Fi och han verkar TAG... ** Game ID 1320827049 starting - 2007-04-12 21:56:55 ** Donetsk [Hold em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - Fi sitting in seat 1 with $48.75 - HERO sitting in seat 3 with $56.26 [Dealer] - thereaper87 sitting in seat 4 with $14.89 - 1stdayplay sitting in seat 6 with $70.97 thereaper87 posted the small blind - $0.25 1stdayplay posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to HERO: Fi raised - $2.00 HERO called - $2.00 thereaper87 called - $2.00 1stdayplay called - $2.00 ** Dealing the flop: thereaper87 checked 1stdayplay checked Fi checked HERO bet - $5.00 thereaper87 folded 1stdayplay folded Fi called - $5.00 ** Dealing the turn: Fi checked HERO bet - $10.00 Fi raised - $24.00 Vad kan grabben ha? Överpar känns inte aktuellt, då skulle han knappast checkat den flopen, eller? ATs? Hoppas ni kan läsa Fi bättre än mej... Citera
skalle88 Postad 13 April , 2007 Rapport Postad 13 April , 2007 Jag tror att han bluffar dig här, finns ingen hand som stämmer in på hans spel. Du betar när alla checkat till dig på floppen och alla foldar till Fi som synar för att floata. Här vet han inte vad för slags hand du har men jag antar att om han inte håller jättekvalite sätter dig på en bluff/semibluff/svagt vädebet. Om du semibluffar har han ju fortfarande bästa handen förmodligen. Du betar ju inte jättehårt på turn och han kanske tror att han kan sno potten här. På turn checkraisar han dig vilket visar stor styrka. Han kan ju inte gärna checkraisa dig med A10 om det inte är i spader (enda legitima handen jag kan sätta honom på). Han reppar ett monster här. Höjer en TAG ofta med 33/55/77 preflop? Ibland kanske. Checkar en TAG ett set på en dragig bräda med vetskapen om att floppen mkt väl kan bli rundcheckad? Nej knappast. Vad som talar emot bluff är att han floatar ur position och inte ger upp på turn när du fortsätter beta. Han borde hellre betat ut floppen än floata tycker jag. Överpar tycker jag låter osannolikt eftersom han då skulle betat ut floppen. AT spader är den enda handen jag kan se honom med. Annars bluffar han tror jag. Ganska säker på att han har AK, AQ Skulle vara kul med mer reads mm. Vad man nästan kan säga om Fi bara genom denna handen är att han inte är speciellt kompetent. Varesej han bluffar eller värdebetar så gör han det dåligt. Citera
brut Postad 13 April , 2007 Rapport Postad 13 April , 2007 Du har lite för bra pottodds nu för att kunna göra annat än att dega in även om hans spel nog ser lite mer ut som set/ATs än drag. Tror att du behöver leda ca 35-40% för att det ska bli+(har inte räknat ut det exakt). Citera
Jerico Postad 13 April , 2007 Rapport Postad 13 April , 2007 Jag checkar turn. Som spelat: fold. Citera
Kollikock Postad 13 April , 2007 Rapport Postad 13 April , 2007 Jag checkar turn.Som spelat: fold. japp Citera
skalle88 Postad 13 April , 2007 Rapport Postad 13 April , 2007 Skulle vilja vet vad ni som foldar sätter Fi på? Ganska solklar och dåligt genomfördbluff i mina ögon Citera
Kollikock Postad 13 April , 2007 Rapport Postad 13 April , 2007 Skulle vilja vet vad ni som foldar sätter Fi på?Ganska solklar och dåligt genomfördbluff i mina ögon lite allt möjligt som slår par i sexor. handen är konstigt spelad. från båda håll tycker jag. jag hade valt att lägga och sen ta nya tag. Citera
Jerico Postad 13 April , 2007 Rapport Postad 13 April , 2007 Om vi satt och synade ner med mellanpocket varje gång fi spelar lite konstigt på denna nivå så blir vi rätt fattiga rätt fort. Citera
SoderKrippa Postad 13 April , 2007 Rapport Postad 13 April , 2007 Om vi satt och synade ner med mellanpocket varje gång fi spelar lite konstigt på denna nivå så blir vi rätt fattiga rätt fort. word... Citera
Black_Jim Postad 13 April , 2007 Författare Rapport Postad 13 April , 2007 Han reppar ett monster här. Höjer en TAG ofta med 33/55/77 preflop? Ibland kanske. Checkar en TAG ett set på en dragig bräda med vetskapen om att floppen mkt väl kan bli rundcheckad? Nej knappast. Överpar tycker jag låter osannolikt eftersom han då skulle betat ut floppen. AT spader är den enda handen jag kan se honom med. Annars bluffar han tror jag. Ganska säker på att han har AK, AQ Var väl ganska precis så här jag tänkte när jag tryckte in degen... Om vi satt och synade ner med mellanpocket varje gång fi spelar lite konstigt på denna nivå så blir vi rätt fattiga rätt fort. Detta stämmer naturligtvis oxå, men det blir ju lättare att dega in när man kan skylla på att Fi spelade dåligt om man torskar... Därmed inte sagt att jag spelade bra/är en bra spelare... Upplösningen: HERO went all-in - $39.26 Fi went all-in - $17.75 ** Dealing the river: Fi shows: HERO mucks: Fi wins $99.50 from the main pot HERO höll sej i skinnet, slog varken sönder dator, mus eller fjärrkontroll = Stort framsteg! HERO utnämdes till kapten på M/S Snesegling... HERO svor en ed att inte göra "dyra" syner på NL50 med mediokra händer pga att han tror sej kunna läsa Fi... End of game 1320827049 Tack för alla tänkvärda synpunkter och åsikter! Citera
Jerico Postad 13 April , 2007 Rapport Postad 13 April , 2007 HERO svor en ed att inte göra "dyra" syner på NL50 med mediokra händer pga att han tror sej kunna läsa Fi... Bra ed... Citera
skalle88 Postad 13 April , 2007 Rapport Postad 13 April , 2007 "Om vi satt och synade ner med mellanpocket varje gång fi spelar lite konstigt på denna nivå så blir vi rätt fattiga rätt fort." du har en bra poäng här. Die_mauer - Lurigt spelat men kanske inte direkt bästa situationen? Hade varit jobbigt för dig om floppen hade blivit rundcheckad varpå du tappade värde och ett jobbigt kort kom på turn med såpass många med i potten. Det funka ju iaf och jag hade synat ofta här faktiskt. Citera
Kollikock Postad 13 April , 2007 Rapport Postad 13 April , 2007 Det funka ju iaf och jag hade synat ofta här faktiskt. Vad funkade? Citera
ronnagangstern Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 Katastrofspel! För att ditt spel ska fungera i längden måste han vara en galen maniac som dessutom är lös nog att syna med drag eller tom när du ställer här. Du läser honom som "TAG" och sen spelar du som du gör? Nej du, skärper du inte till dig så kostar det mycket innan du lärt dig bättre. I normala fall ligger du lååångt efter där, och han kommer syna ofta. Citera
ronnagangstern Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 Du har lite för bra pottodds nu för att kunna göra annat än att dega in även om hans spel nog ser lite mer ut som set/ATs än drag. Tror att du behöver leda ca 35-40% för att det ska bli+(har inte räknat ut det exakt). Är du efterbliven? Vadå "bra pottodds". Kom gärna och spela lite på i4, vi vill ha fler som dig där Citera
ronnagangstern Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 Ditt problem här är ju att uppskattningen att du leder "35-40%" är sjukt överskattad. Du slår bara en ren bluff, tror du att han bluffar 35-40% ?? Nej gosse, det ska vi nog inte anta ett en TAG gör! Citera
skalle88 Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 "Vad funkade?" mao vann han en fin pott även om det är ett dåligt spel i vanliga fall Citera
illerrre Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 fi's spel stinker ju set lång väg. Citera
b0bb4n Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 fi's spel stinker ju set lång väg.Indeed, det första jag tänkte på när jag läste hans inlägg. Detta är NL50 folk ska slowspela alla set, speciellt när det är farlig bräda med steg- och färgdrag. Kan inte komma på hur ofta man ser denna linje hos spelarna på NL50, fast dom är pre raisaren i en multipott ska dom slowspela å c/r turn för dom tror dom får in mer värde på de spelet. Citera
Black_Jim Postad 14 April , 2007 Författare Rapport Postad 14 April , 2007 Grejjen är väl den att när Fi höjer pre så får man ju en uppfattning om vad han kan ha, när han sedan checkar floppen på den brädan stryker jag ganska många av dessa händer. Men det funkar ju inte riktigt så, inte på denna nivå iaf... Normalt sett hade jag väl inte investerat så mycket med en så tveksam hand, men jag hade en känsla efter floppen o körde på den hela vägen denna gång... Han lurade mej rätt rejält med floppchecken, o de är väl en svaghet att jag inte kan "tänka om" senare i handen... Tyckte de skulle va intressant o se vad ni andra tycker, och de vart ju lite diskussion iaf... Citera
Kollikock Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 "Vad funkade?" mao vann han en fin pott även om det är ett dåligt spel i vanliga fall Vem vann en fin pott? fienden? hjälten? antingen förstod jag inte hh'n eller så missuppfattar jag dig. Citera
brut Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 Det största felet var turnbetten anser jag. c/f är normalspel. Citera
brut Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 Ditt problem här är ju att uppskattningen att du leder "35-40%" är sjukt överskattad. Du slår bara en ren bluff, tror du att han bluffar 35-40% ?? Nej gosse, det ska vi nog inte anta ett en TAG gör! TAG är en aggresiv spelare som bettar många händer. Eftersom han inte kan ha tur hela tiden följer det per definition att han bluffar relativt ofta. Det har inte så mycket med den här handen att göra iofs. Sedan så är det många spelare som limpar pp pre i så fall kan han inte ha set här. Nu vet vi ju inte det heller så man får försöka ta ett genomsnitt. Citera
Recommended Posts