Gå till innehåll

NL2000 semibluff eller leder jag 2 inköp?


Recommended Posts

FI har 24/22/6, riktigt aggro postflop och kallsynar nästan ingenting pre utan slår oftare om då han ska spela en hand preflop.

 

 

Total number of players : 3

Seat 3: struntfi ( $ 3,534.99 USD )

Seat 6: FI ( $ 4,527 USD )

Seat 4: HERO ( $ 6,732 USD )

struntfi posts small blind [$ 10 USD].

HERO posts big blind [$ 20 USD].

 

HERO :Qc::Jd:

 

FI raises [$ 70 USD]

struntfi folds.

HERO raises [$ 220 USD]

FI calls [$ 170 USD]

 

:Th::Qs::9s: pott 490

 

HERO bets [$ 380 USD]

FI raises [$ 1,200 USD]

HERO is all-In. Kostar honom 3090 att syna för en slutlig 9060-pott.

 

Jag slår om honom rätt mycket också preflop, särskilt då vi är 3-handen på detta bord och 4-handen på 2 andra bord. Han släpper inte gärna 3-bets pre med dessa stackar verkar det som så hans range bör vara bred.

Jag spelar inte så ofta på siten så jag har nog inte regularstatus, han verkar iaf som en regular men jag kan inte vara säker. Mina stats bör ligga på 30/20/2 ungefär. Jag har fått någon showdown där jag bluffat mot denne fi vad jag kan komma ihåg, känns som att jag kan få cred för desto bättre händer än den jag har när jag ställer i denna hand.

 

Här kan jag fråga om ni ogillar att slå händer som QJo och bara vill ha händer som AJ+, mellanhöga till höga pockets, suited connectors?

Tycker ni händer som QJo är den värsta sortens händer att 3-beta med vid 2-inköpsstackar shorthanded?

 

Hur gå tillväga när vi möter reraisen? Allin ett bra alternativ sett till situationen? (cred för rätt bra händer, stor FE, bästa försvaret de gånger man leder)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppen ser ju rätt normal ut absolut, fi har ju ofta drag. Känns för mig mer normalt att ha handen som synhand pre. (först in raisar jag förståss)Jag fullföljer ju oftast på floppen och träffar jag Q/J så kan jag inte fortsätta på turnen utan att det blir en bluff normalt sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...