Gå till innehåll

Nerosen - NL100 - MTT

sorenj

Recommended Posts

Han skrev had you efter handen :) jobbigt när han tog extratiden

> Puru posted small blind (300)

> wip11 posted big blind (600)

> Game # 1,354,137,242 starting.

> Dealing Hole Cards(:4c::4s: )

> Koj-Gysto folded

> todobeng folded

> THJ_Rille folded

> kalinka folded

> PHW folded

> Nerosen raised for 1,789

> -mara8- folded

> Jepi folded

> Puru folded

> wip11 called for 1,189

> Dealing the Flop(:2d::Qc::Qs: )

> wip11 checked

> Nerosen bet for 2,344

> wip11 called for 2,344

> Dealing the turn(:5d: )

> wip11 checked

> Nerosen bet for 6,541

> wip11 raised for 13,082

> Nerosen, you have 10 seconds to respond

> Nerosen, you have 123 seconds to respond

> Nerosen went all-in for 30,481.52

> wip11, you have 10 seconds to respond

wip11 has invoked extra time via their time bank and now has 97 seconds to act.

> wip11 folded

> Nerosen wins 58,670.52

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 186
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Åkte ur 200k med AK vs AA all in preflop flop visade K men inget mer kom :(

Dubblade i 500krnarn tidigt. och i 18k har jag lite under average.

Deepstack turren ere 20 kvar, jag ligger 2. Dubblade upp med QQ flop Q62 andra killen ställer 20k i en 10k pot med färgdrag KT men träffar inget :)

Länk till kommentar

Jag har 60k

han 30k

> Dealing Hole Cards(:Qs::Ks: )

> Sander02 raised for 2,400

> sleik folded

> odfjell folded

> THJ_Rille folded

> Nerosen called for 2,400

> cammsie folded

> Koj-Gysto folded

> FavioFlavio folded

> highbury90 folded

> fohla folded

> Dealing the Flop(:10c: :10h: :As: )

> Sander02 bet for 3,300

> Nerosen called for 3,300

> Dealing the turn(:Jc: )

> Sander02 checked

> Nerosen went all-in for 54,262.57

> Sander02 went all-in for 24,870.08

> Extra chips returned to Nerosen, 29,392.49

> Dealing the river(:Ah: )

> Sander02 wins 62,940.16 with a Full House, Aces full of Tens

Han visar AQ WTF, FAN, hade leggat grymt till

Länk till kommentar

Samma kille typ handen efter. Har god lust och spy just nu. Hur mkt flax får killen ha fyfan. Nu tiltade jag ut mig ur ss och pp också FANFANFANFAN

> THJ_Rille posted small blind (600)

> Nerosen posted big blind (1,200)

> Game # 1,354,289,915 starting.

> Dealing Hole Cards(:4s::As: )

> Koj-Gysto folded

> FavioFlavio folded

> highbury90 folded

> fohla folded

> Sander02 called for 1,200

> sleik folded

> odfjell folded

> THJ_Rille called for 600

> Nerosen checked

> Dealing the Flop(:5s::3c::2s: )

> THJ_Rille checked

> Nerosen checked

> Sander02 bet for 3,082.69

> THJ_Rille folded

> Nerosen called for 3,082.69

> Dealing the turn(:Qc: )

> Nerosen checked

> Sander02 bet for 5,838.12

> Nerosen went all-in for 25,109.80

> Sander02 called for 19,271.68

> Dealing the river(:Qh: )

> Sander02 wins 59,984.98 with a Full House, Threes full of Queens

> Nerosen has left the tournament in 19th place

Länk till kommentar

Haft ett litet uppehåll från dagboken nu. Dock inte från spelet. Har gått helt okej med spelet annars, har förflyttat fokus från PP mer till NB nu, Gått 1000$+ sneaste dagarna på deras 100nl på ca 3000 händer.

Kommit rätt långt i 40k på prima också senaste veckan. Lirat den 5 gånger med 3 itm (20e, 33e och 37e plats). Hade riktigt bra läge när jag åkte som 20a med QQ vs AA all in efter flop 29J.

veckans största bluff.

> Dealing Hole Cards(:Js::Ks: )

> hubbe75 folded

> slope1 raised for $2

> satchmo folded

> -CHICKO folded

> cLoAk- called for $1.50

> Nerosen called for $1

> Dealing the Flop(:5h::6d::8s: )

> cLoAk- checked

> Nerosen bet for $3

> slope1 raised for $6

> cLoAk- folded

> Nerosen raised for $21

> slope1, you have 10 seconds to respond

> slope1, you have 5 seconds to respond

> slope1 called for $18

> Dealing the turn(:6c: )

> Nerosen bet for $34

> slope1 called for $34

> Dealing the river(:As: )

> Nerosen went all-in for $101.10

> slope1 folded

> Nerosen shows One Pair, Sixes

(:6d::6c::As::Ks::Js: )

> Nerosen wins $220.10 with One Pair, Sixes

Länk till kommentar

Haft ett litet uppehåll från dagboken nu. Dock inte från spelet. Har gått helt okej med spelet annars, har förflyttat fokus från PP mer till NB nu, Gått 1000$+ sneaste dagarna på deras 100nl på ca 3000 händer.

Kommit rätt långt i 40k på prima också senaste veckan. Lirat den 5 gånger med 3 itm (20e, 33e och 37e plats). Hade riktigt bra läge när jag åkte som 20a med QQ vs AA all in efter flop 29J.

veckans största bluff.

> Dealing Hole Cards(:Js::Ks: )

> hubbe75 folded

> slope1 raised for $2

> satchmo folded

> -CHICKO folded

> cLoAk- called for $1.50

> Nerosen called for $1

> Dealing the Flop(:5h::6d::8s: )

> cLoAk- checked

> Nerosen bet for $3

> slope1 raised for $6

> cLoAk- folded

> Nerosen raised for $21

> slope1 called for $18

> Dealing the turn(:6c: )

> Nerosen bet for $34

> slope1 called for $34

> Dealing the river(:As: )

> Nerosen went all-in for $101.10

> slope1 folded

> Nerosen shows One Pair, Sixes

(:6d::6c::As::Ks::Js: )

> Nerosen wins $220.10 with One Pair, Sixes

Länk till kommentar

Okej, det är ju väldigt nära.

Kör för tillfället bara 40k samtidigt som jag skriver en svenskauppgift samtidigt som jag ser på daybreak :D

Blir lite rörigt men allt flyter på bra har 17k och average är 9k. 400 kvar av 700

Länk till kommentar

åkte i 40k som 100e elle r ngt men dagen till slut så e jag 300+ främst då tack vare 5 itm av 8 i 55sngs. imrgon blir det nog lite mer spek har inget skola som måsge glras trot jag.

s

Bankrullen lihher nu på ungeför 4k. går sgabilt uppåt och riktigt skönt att jag klarat det här stafoet med att jag mnåste gå upp fort i nivå. Inte skottat en enda gång heller. allting känns jävligt bra och med examen på ingång känns livet bättre än aldrig :D

Länk till kommentar

Jag gick min högstadietid i myrsjöskolan och är inne på sista månaden i nacka gymnasium nu. :)

Är inte i samma ålder, men har jobbat en del som lärarvikarie i Nacka (mest i Orminge-skolarna låg/mellan). Har haft en del roliga dagar på Myrsjöskolan, när man vickat i spanska (med ett års gymnasiestudier i ämnet). Gillar Brann

hällskolan. Hoppas du var snäll mot vikarierna under din tid på högstadiet:-D

Länk till kommentar

Är inte i samma ålder, men har jobbat en del som lärarvikarie i Nacka (mest i Orminge-skolarna låg/mellan). Har haft en del roliga dagar på Myrsjöskolan, när man vickat i spanska (med ett års gymnasiestudier i ämnet). Gillar Brann

hällskolan. Hoppas du var snäll mot vikarierna under din tid på högstadiet:-D

Vara snäll mot lärarna kan man nog klassa som lite av min specielitet. Mitt smörarnde är Mvg rakt av, så bra som det kan bli. :D

Länk till kommentar

Skönt skönt skönt, nästan allt klart med skolan nu nationellt prov i matte c idag, gick som smort trost att man skippa pluggandet. Annars har spelet gått riktigt bra lirat 2-3h och plussat 500$. La också ner spelet på PP nästan totalt igår då jag förde över mina 1000 av 1300 till NB. Spelar bättre med pengarna på en och samma sida.

Har varit rätt lätta pengar. Tar dock en paus nu. Såg att mrdawwe lirade. Läst hans dagbok lite (mkt) och vill ha en egen uppfattning om hans spel. Kollat en 20 min och ser bra ut, han e plus typ 3k på dom :lol: Han sitter med 4k, 4k, 3k, och 2k på borden jag ser, hyfsat :)

Annars har jag stakat johan idag. Han losade allt på en gång :-(

Detta är första handen jag spelar vid detta bord. Har typ aldrig spelat mot fi men känns som han vill utnyttja sin stora stack.

Dealing Hole Cards(:Kc::Ah: )

> alex_kid79 folded

> Andybhoy called for $1

> hannnes folded

> MaxHawk raised for $4.50

> Nerosen called for $4

> Andybhoy folded

> Dealing the Flop(:9h::6c::8d: )

> MaxHawk bet for $8.10

> Nerosen called for $8.10

> Dealing the turn(:6h: )

> MaxHawk checked

> Nerosen bet for $6.80 Känns som han kan trycka på om jag gör en liten bet

> MaxHawk raised for $23.80

> Nerosen called for $17

> Dealing the river(:4s: )

> MaxHawk bet for $74.80

> Nerosen went all-in for $63.10 Nästan 100% på att jag leder. Tänkte en sek sedan blixtsyn :D

> Extra chips returned to MaxHawk, $11.70

> MaxHawk shows One Pair, Sixes, with kicker card King

(:6c::6h::Kh::Qc::9h: )

> Nerosen shows One Pair, Sixes, with kicker card Ace

(:6c::6h::Ah::Kc::9h: )

Nerosen wins $199 with One Pair, Sixes and kicker card Ace

Länk till kommentar

Den där handen är nog den sjukaste jag sett på länge:-)

Vet inte så mkt om din spelstil men varför inte raisa pre? Och sen dina tankar på turn fattar jag bara inte: "Känns som han kan trycka på om jag gör en liten bet". Okej om du har ett monster. Men med ess högt känns det som ett riktigt dåligt spel...Speciellt då du inte har någon read på fi. Betta ordentligt så tar du hem potten direkt! Att du sen hittar synen på hans omslag på turn för att sedan också blixtsyna pushen på rivern är för mig oförståeligt:-P Men du tog ju hem potten... Hjältesynen #1

Länk till kommentar

Den där handen är nog den sjukaste jag sett på länge:-)

Vet inte så mkt om din spelstil men varför inte raisa pre? Och sen dina tankar på turn fattar jag bara inte: "Känns som han kan trycka på om jag gör en liten bet". Okej om du har ett monster. Men med ess högt känns det som ett riktigt dåligt spel...Speciellt då du inte har någon read på fi. Betta ordentligt så tar du hem potten direkt! Att du sen hittar synen på hans omslag på turn för att sedan också blixtsyna pushen på rivern är för mig oförståeligt:-P Men du tog ju hem potten... Hjältesynen #1

Lite svårt å förklara, men av hans stackhög på 300$+och sedan speciellt i vilket speed han beta i som gjorde mig "misstänksam", kändes som han ville köra med mig och efter hans check på turn, la jag in det lilla beten för å se hans reaktion, blixtsnabb raise blev det som kändes fejk fejk fejk.

sedan blev det återigen blixtsnabb all in från han och eftersom river inte fyllde ngt var det bara och kolla om det blev rätt.

Sedan ska det sägas att jag spelar mitt spel på rätt mkt känsla. :-D

Och att jag gör inte dom där spelen ofta men det känndes jävligt rätt i den där situationen.

Länk till kommentar

Lite svårt å förklara, men av hans stackhög på 300$+och sedan speciellt i vilket speed han beta i som gjorde mig "misstänksam", kändes som han ville köra med mig och efter hans check på turn, la jag in det lilla beten för å se hans reaktion, blixtsnabb raise blev det som kändes fejk fejk fejk.

sedan blev det återigen blixtsnabb all in från han och eftersom river inte fyllde ngt var det bara och kolla om det blev rätt.

Sedan ska det sägas att jag spelar mitt spel på rätt mkt känsla. :-D

Och att jag gör inte dom där spelen ofta men det känndes jävligt rätt i den där situationen.

Gjorde en sådan syn igår!! hade samma känsla, han bettar varje gata, snabbt, ogenomtänkt, man får känslan av överkort, sitter man då på nöt-överkort kan man under BRA omständigheter göra en sån syn eller re-raise, någon enstaka gång. Misslyckas man, då visar man handen, då har man fått loosy-goosy stämpel som ma kan casha in på den närmsta 30min, så egentligen förlorar man inte så mycket! :-D

Länk till kommentar

Alltstå, jag vet inte hur ni spelar eran poker men detta stärker ytterligare min väldigt gedigna uppfattning att för å vara vinnande på nl100 så räcker det med att nitgrinda. Visst, ibland så kan man vara stolt över sina herocalls, men om man är så sjukt säker på att man har bäst hand så pushar man, inte inducerar en bluff från någon som man "vet" är tom? Jag förstår ingenting av den där handen och jag förstår ännu mindre resonemanget runt den. Det är absolut inte för att vara otrevlig jag skriver detta, eller på något sätt nedlåtande, men det där spelet är bedrövligt och då menar jag riktigt bedrövligt. Annars ser det bra ut, hejja!

Länk till kommentar

hade samma känsla, han bettar varje gata, snabbt, ogenomtänkt, man får känslan av överkort, sitter man då på nöt-överkort kan man under BRA omständigheter göra en sån syn eller re-raise, någon enstaka gång.

Exakt så var det :)

Länk till kommentar

Alltstå, jag vet inte hur ni spelar eran poker men detta stärker ytterligare min väldigt gedigna uppfattning att för å vara vinnande på nl100 så räcker det med att nitgrinda. Visst, ibland så kan man vara stolt över sina herocalls, men om man är så sjukt säker på att man har bäst hand så pushar man, inte inducerar en bluff från någon som man "vet" är tom? Jag förstår ingenting av den där handen och jag förstår ännu mindre resonemanget runt den. Det är absolut inte för att vara otrevlig jag skriver detta, eller på något sätt nedlåtande, men det där spelet är bedrövligt och då menar jag riktigt bedrövligt. Annars ser det bra ut, hejja!

Tycker också det ser bedrövligt ut, speciellt om man bara tittar så här rakt upp och ner på betandet.

Men hans spel var blixtsnabbt och ogenomtänkt och vara nästan 100% på att jag både ledde och skulle få hela hans stack om jag spelade exakt sådär på turn. Självklart kunde jag reraisat han tatt poten där och då, men jag kände att jag visste vilken hand han hade och så länge inte ngt av de korten kom på rivern så var jag även 100 på att han också skulle dra all in oavsett kort, och när detdå var ett jag inte satte honom på var det bara å syna.

Länk till kommentar