gregcadillac Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Herbert är en av de som spelar mest på NL100 på b2b 6-max bord. Han är tight i grund och botten, men de senaste dagarna verkar det som att han har börjat spela fler starthänder mot mig och på ett mer aggresivt och lite klurigt sätt. Jag har fått lägga en del bra händer, och nu plockar jag upp KK på bb och han syn-höjer i sb. Hur läser vi den här handen egentligen? - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1 - Players(max 6): BanditeNr1 (EUR 170,26 in seat 1) ri55q (EUR 97,00 in seat 2) Herbert (EUR 100,00 in seat 3) HERO (EUR 191,88 in seat 4) Ecopren (EUR 131,57 in seat 5) xxx5xxx (EUR 51,45 in seat 6) Dealer: ri55q Small Blind: Herbert (0,50) Big Blind: HERO (1,00) HERO was dealt: Ks - Kd Ecopren Fold xxx5xxx Fold BanditeNr1 Fold ri55q Fold Herbert Call (0,50) HERO Raise (3,00) Herbert Raise (9,00) HERO Call (6,00) Flop 9h - 7d - Ts Herbert Bet (16,00) HERO Call (16,00) Turn 9h - 7d - Ts - 6s Herbert All-In (74,00) HERO ? - Är det rätt att inte slå om ytterligare en gång före floppen eller är det bra/rätt som spelat? - Är floppspelet helt åt helvete eller kan man bara syna som jag gjorde nu? - Nu när 6an faller, är syn ens ett alternativ nu? - Övriga tankar är självklart välkomna:-) Citera
Kollikock Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Om du tycker att han börjat bli jobbig och trixig mot dig så tycker jag att du ska 4-beta preflop. En rejäl 4-bet alltså, inget meseri. För att sända budskapet: Sluta fucka med mig, ge dig på dom andra istället. På floppen hade jag ställt och hoppats få syn av JJ/QQ som tror att du sitter på ett drag. Turn vet jag inte. Där hade jag pejlat lite och tagit beslut efter det. Citera
vorre Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 bra spelad rakt igenom, jag skulle tagit synen po turn, har han AA so for vi ta den smallen. Citera
mgps Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 lol Herbert ja. nu säger du att han börjat spela trixigare men när jag spelade NL100 var han sjukt förutsägbar och trebettade bara AA och KK pre. synade bara trebet med AA och KK också. för är väl b2b antar jag? edit: limpreraisa i sb har jag aldrig sett honom göra dock. Citera
gregcadillac Postad 12 April , 2007 Författare Rapport Postad 12 April , 2007 nu säger du att han börjat spela trixigare men när jag spelade NL100 var han sjukt förutsägbar och trebettade bara AA och KK pre. synade bara trebet med AA och KK också. för är väl b2b antar jag? Det är ju så vi alla känner honom, men på de senaste dagarna har han visat prov på multipla personligheter vid bordet:lol: Och ja, det är b2b vi snackar om. Men vad tycker du om handen? Citera
mgps Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 ja du det är inte lätt om han bytt stil sådär. hade nog foldat, även om han nu skulle blivit trixig, vågar han göra såhär tunga bluffar? är väl mer något som 89s, TT eller AA än QQ-JJ, AT. Citera
Recommended Posts