Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Problemet är att om man klipper ett kreditkort så försvinner inte beroendet. Men det är bra eftersom man kan inte spela...

Exakt! Om kortet ligger i 2 bitar i papperskorgen så är det omöjligt att använda det. För att tex sätta in pengar på någon pokersite. Fucking brilliant!

• Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Hej pokervänner

Vet inte varför jag skriver här men det är väl en sista utväg ur denna missär. Har spelat poker i ett par år och varvat riktigt stora vinster med totala tiltningar. Klarar verkligen inte av att torska en pott som jag anser är min. Har spelat bort väldigt mycket av mina besparingar och nu står mitt lösa kapital på noll, hade väl 30.000 för ett par månader sedan. Nu orkar jag inte mer och får inte förlora mer. Har varit i precis samma situationer många gånger och verkligen slutat men så kommer suget tillbaka när lönen trillar in på kontot och så är det igång igen.......

Hoppas att detta inlägg kan vara ett avstamp mot något bättre... Samtidigt går det inte att glömma de kvällar man dragit in 40.000 för att sedan tilta ur totalt..

Min fysiska och mentala status är inte bra längre, har gått upp i vikt och har ont i kroppen konstant trots min unga ålder tillföljd av spelandet.

Kanske kan någon av er som vunnit mina pengar när jag tiltar loss ge mej en vägledning här i livet.......

De blir som tyngst när man börjar räkna på hur mycket pengar man verkligen har förlorat och vad man istället skulle kunna ha gjort för dessa, nyare bil, resor osv, istället för att hålla på med poker.

Problemet är ju att man efterhand glömmer av hur dåligt man mår när man förlorat, och sen kommer suget. Ett amatörtips från mej är att du försöker skriva ner hur dåligt du mår när du förlorat. Skrev så målande så möjligt och försök fånga den dåliga känslan. Sen nästa gång du känner för att spela tar du fram det du skrivit och läser det igen. Förhoppnigsvis dämpas suget att spela lite i och med detta. Sen om du jobbar så borde det gå att spara ihop så att du åtminstone har 30k igen ganska snabbt om du lever lite snålt.

Lycka till.

Postad

Det känns som att vissa tar den kyliga attituden på PF lite väl långt.

Förstår inte poängen med att hacka på någon som mår dåligt och har förlorat pengar. Undrar om du skulle kunna göra det IRL också, thefman?

Postad

Dels är det förstås kalkonartat att tala om spelberoendes fria vilja och att de borde "ta sig i kragen" etc.

Att säga "bara ta sig i kragen" är ju självklart lätt för personer att säga som inte har behovet att spela. Men det är ju ändå något du måste göra åt det, man måste ju antingen ge sig fan på att lägga av, antingen via hjälporganisationer eller för sig själv.. Vad har du annars för utvägar? Medicinera mot det resten av livet? Känns heller inte som ett bra alternativ..

Postad

Dels är det förstås kalkonartat att tala om spelberoendes fria vilja och att de borde "ta sig i kragen" etc.

Att säga "bara ta sig i kragen" är ju självklart lätt för personer att säga som inte har behovet att spela. Men det är ju ändå något du måste göra åt det, man måste ju antingen ge sig fan på att lägga av, antingen via hjälporganisationer eller för sig själv.. Vad har du annars för utvägar? Medicinera mot det resten av livet? Känns heller inte som ett bra alternativ..

Bra citerat, not. Jag avslutade det inlägget så här:

"Att vilja komma ur ett beroende är förstås viktigt för att komma ur det, men det innebär förstås inte att problemet kan reduceras till denna vilja."

Men du var väl inte intresserad av sådana nyanser.

Postad
Bra citerat, not. Jag avslutade det inlägget så här:

"Att vilja komma ur ett beroende är förstås viktigt för att komma ur det, men det innebär förstås inte att problemet kan reduceras till denna vilja."

Men du var väl inte intresserad av sådana nyanser.

Mmm, såg det också. Men det känns som om den där avslutningen egentligen var en förskönande omskrivning av "du måste ta dig i kragen + lite annat".. Var egentligen bara intresserad av vad du tycker man bör göra förutom det.. Man kan inte reducera det till att bara lägga av att spela, men vad bör man göra då?

Postad

Jobbigt att få höra sanningen rakt i ansiktet men det e def. + EV för många.

Det är nog inte medkänsla de söker. De vill väl lösa sina problem?

Kanske e jag som e jävligt resultatbaserad.

Jag e inte mkt för "Mkt snack o liten verkstad" bara....