Gå till innehåll

PLO, TRN, dålig triss i ohöjd pott


Djens

Recommended Posts

200/400 blinds, 20k i stacken.

 

Sitter på SB, 3 limpare, UTG, TT, "Tight och tyst" -- raka motsatsen :-D

MP, tight abc spelare.

knappen, trixig o rätt aggro då o då, svår o sätta på hand.

jag synar med 3479ss ifrån SB, och BBs sista döda marker åker in i potten,

 

Flopp Jd4d4h, jag betar 1400, alla slänger till knappen som synar rätt snabbt.

pott runt 4k,

 

Turn typ 2h, plockar upp färgdraget

 

jag checkar, knappen betar 2k, jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt svårt.

 

Du kan dra dött eller du kan leda elller ligga under med trissen. Jag hade nog synat och valt ett specialspel, dvs checka river mörkt.

Finns en massa scarecards som kan göra att din Fi inte vill betta ut när du checkar mörkt då du "kan träffa" om Fi nu inte har en färdig hand. Att checka mörkt efter en syn kan sätta lite griller i hans huvud också och göra han konfunderad om vilka händer du kan göra så med.

 

Vad gillar ni PLO lirare ett sådant Livespel i denna sits, dvs checka mörkt?

 

Bettar Fi sedan ut på river så blir det nog kasst om du inte träffar kåk, då synar jag bara... om det inte kostar för mkt

 

Med anledning av att BB är All In och du bettar ut på flop J44 tror jag knappen måste sätta dig på minst en J med något färgdrag eller en 4:a eftersom du vill bygga upp potten. Så då spelar jag antingen en fold på turn eller enl ovan.

 

I cash är ju synen på turn enligt mig ett mer frekvent förekommande spel än i turnering...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utan mer info än att han e trixig och aggro så e det ju självklar blixtfold (låter ju inte precis som nån som synar med färgdrag här å om han gör det för att han läser dig som svag pga din bet rakt ut från sb, så sitter du vid ett fint bord).

fold i turre oxå (som det kanske va trots att det står cahgame???) även om det inte är lika självklart (men nästan).

vill man va innovativ så kan man ju slå om då han får svårt å syna utan en färdigbyggd lyxvilla. Men det finns ju onekerligen roligare lägen å göra sånt i än det här.

 

 

men why bother, du ligger nästan alltid under, å om han nu gör ett move så e det inget man kan göra åt det ur position med en skräphand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har på sistone spelat många såna här händer, det verkar som man får syn av en färdig kåk eller trissen med toppkicker Jag hade lagt mig.

Dock kanske jag inte är rätt person att svara då en av denna hands SB+BB är större delen av min BR :-D

 

Jag gissar att turneringen är från Omaha turneringen i Tallin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...