Gå till innehåll

Nätverk på bärbar


cOP

Recommended Posts

Varje gång jag byter från trådlöst till hederligt trådbundet nät eller mellan två olika trådburna nät måste jag alltid starta om den bärbara en gång innan internet funkar.

 

Proceduren blir alltså, i med sladden, starta datorn. Internet funkar ej. Start menyn starta om = internet funkar. Världsligt problem men nog måste det finnas något sätt att fixa detta utan att behöva starta om datorn?

 

Dell Latitude D820 om det har någon betydelse. XP så klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje gång jag byter från trådlöst till hederligt trådbundet nät eller mellan två olika trådburna nät måste jag alltid starta om den bärbara en gång innan internet funkar.

 

Proceduren blir alltså, i med sladden, starta datorn. Internet funkar ej. Start menyn starta om = internet funkar. Världsligt problem men nog måste det finnas något sätt att fixa detta utan att behöva starta om datorn?

 

Dell Latitude D820 om det har någon betydelse. XP så klart.

 

kort svar, NEJ tyvärr inte.

din dator får ett IP via sladden och det gäller bara till den då, du kan ex inte plugga in den i annan laptop utan att starta om resp dator.

inte jättesäker på varför etc men så fungerar det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka Start --> Kör --> skriv cmd --> OK --> skriv ipconfig /release --> tryck enter --> skriv ipconfig /renew --> klicka enter

Det där funkade inge vidare då datorn tror att det är den trådlösa anslutningen jag vill greja med och svarar att jag inte kan göra det när jag inte är ansluten till ett trådlöst nät.

 

Eller lite enklare: Högerklicka på nätverksanslutningen o välj "reparera"

Förklara gärna närmare. Antar att jag ska högerklicka på den trådburnanätverkssymbolen men förstår inte riktigt var jag hittar den :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...