Gå till innehåll

juniorpoker - NL200 (just nu)


juniorpoker

Recommended Posts

Detta är min historia:

 

Har gått hela vägen kan man säga. Började spela freerolls, inkasserade någon dollar här och någon dollar där. Har faktiskt aldrig satt in pengar för att spela poker. Gått från 0 kronor till nuvarande, vilket åtminstone är ett sexsifftigt belopp i kronor. Spelade i vilket fall så lågt man kunde och byggde upp dessa dollar till några tusen kronor, varpå jag fick stake av en oerhört duktig vän. Det gick bra, jag spelade i princip uteslutande sit n gos och turneringar med helt ok resultat. Tröttnade slutligen på sit n gos, blev alldeles för tiltad när man satt och spelade bra, stoppade in mest bäst hand gång på gång men blev utköpt konstant. Bestämde mig istället för att utveckla mitt cash-game spel. Håller till mestadels på NL 100, är en stabil vinnare där. Har sniffat lite på NL200 men känenr att mitt psyke inte pallar dom svingarna just nu, röda siffror är det värsta jag vet.

Spelar även en hel del flerbordsturneringar, vilket kanske egentligen är min allra starkaste disciplin.

 

På sikt är målet naturligtvis bra mycket högre än NL200. Jag är ganska grön på cash-game som sagt, och tänkte därför ta hjälp av forumets kompetens för att förhoppningsvis förbättra mitt spel, öka min vinst och kunna kliva upp i nivå.

 

Håller i nuläget enbart till på Pokerstars där jag håller på att grinda ihop en TV ur FPP-shopen. Så fort den är avklarad ska jag stoppa in pengar på ytterliggare några siter, troligen Prima, Svenska Spel och kanske även Full Tilt. Kom gärna med synpunkter om vilka siter som är bra och vilka som är mindre bra att spela på. Har en del rutin från Prima som jag tycker är helt ok, Svenska Spel är sagolikt fiskigt. Full Tilt har jag dock aldrig provat på.

 

Nåväl, på återhörande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för lyckönskningarna. Blir nog inte jättemycket spel idag, första dagen i skolan efter lov är man alltid seg i huvudet, och eftersom disciplin är min största styrka som pokerspelare så får jag väl visa det helt enkelt. Ska spela en liten session nu tänkte jag, så länge huvudet hänger med. Sedan blir det nog lite läsning av Mathematics of Poker. Plugget skjuter vi på, studenten snart...:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första sessionen avklarad, blev bara knappt två timmars spel, kände att huvudet höll på att packa ihop så det var lika bra att lägga ner. Var en stabil session, spelade helt ok råkade inte ut för några jobbiga utdragningar, men samtidigt klonkade jag inte nåt speciellt heller. Plussade iaf stabilt, 123$.

 

Lite händer:

 

Första handen undrar jag egentligen bara om jag generellt sett bör betta turn här för att inte ge frikort. Som spelat, är det jättedåligt att inte beta river? Känns som att jag kanske missar en bet där, men frågan är å andra sidan vilka händer som betalar av. Inga reads då detta var bland de första händerna jag spelade, därav försiktigheten. Anyway

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($84.85)

BB ($104.10)

UTG ($100)

MP ($103.05)

Hero ($85.20)

Button ($67.95)

 

Preflop: Hero is CO with Jdiamond.gif, Jspade.gif.

UTG calls $1, 1 fold, Hero raises to $4, Button calls $4, 2 folds, UTG calls $3.

 

Flop: ($13.50) 3heart.gif, 8club.gif, 6heart.gif(3 players)

UTG checks, Hero bets $11, Button folds, UTG calls $11.

 

Turn: ($35.50) Kspade.gif(2 players)

UTG checks, Hero checks.

 

River: ($35.50) 9club.gif(2 players)

UTG checks, Hero checks.

 

Final Pot: $35.50

 

 

Den här lite mer intressant imo. FI är en helt ok spelare, inte lika tråkig och "nötig" som många andra på 0.5/1, han kan vara lite kreativ ibland. Vi har synat ner varsin bluff från varandra i två små potter nyligen.

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB ($131.70)

UTG ($34.35)

MP ($116)

Hero ($85.70)

SB ($196.90)

 

Preflop: Hero is Button with Kdiamond.gif, Kspade.gif.

1 fold, MP calls $1, Hero raises to $4, 2 folds, MP calls $3.

 

Flop: ($9.50) 7club.gif, 2spade.gif, 4spade.gif(2 players)

MP checks, Hero bets $8, MP raises to $16, Hero calls $8.

 

Turn: ($41.50) 4club.gif(2 players)

MP bets $30, Hero ?

 

 

Slutligen, är detta jättevekt eller rentav standard? Känner mig osäker i dessa lägen.

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($117.45)

BB ($36.65)

UTG ($97)

MP ($100)

Hero ($227.90)

Button ($73.50)

 

Preflop: Hero is CO with Kdiamond.gif, Aheart.gif.

UTG calls $1, 1 fold, Hero raises to $4, 1 fold, SB calls $3.50, BB calls $3, UTG calls $3.

 

Flop: ($16) Qclub.gif, Aspade.gif, Jspade.gif(4 players)

SB bets $15, BB folds, UTG folds, Hero folds.

 

Final Pot: $31

 

Blir troligen ett lätt pingispass till kvällen, följt av hockey/fotboll på tv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall enbart lägga kommentar på hand #2.

 

En minraise i den potten känns som han vill ha in fläsk, men just minraisen blir misstänksamheten med ett överpar ihängande, att han skulle göra det med mittenparet är osannolikt, har du otur så sitter han med AA men en gång i livet så kanske det är just 99+QQ du är upp imot. Han kan säkert göra likadant med flushdraget för att få bort sämre händer, på turn är det en raise enligt mig, tryck till ordentligt, ifall han tror att du bluffa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40$ upp just nu för idag, kanske spelar lite mer strax, får se om jag orkar.

 

Ganska seg session nyligen, hade lite problem med denna hand. Hur spelar jag den från flopp och framåt? Vad gör jag på rivern?

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($84.60)

BB ($100)

UTG ($103.20)

Hero ($121.30)

CO ($45.60)

Button ($123.70)

 

Preflop: Hero is MP with 8heart.gif, 8diamond.gif.

UTG calls $1, Hero calls $1, CO calls $1, 1 fold, SB completes, BB checks.

 

Flop: ($5) 6club.gif, 7spade.gif, 8spade.gif(5 players)

SB checks, BB checks, UTG bets $2, Hero raises to $9, CO folds, SB folds, BB folds, UTG raises to $16, Hero calls $7.

 

Turn: ($37) Aspade.gif(2 players)

UTG bets $30, Hero calls $30.

 

River: ($97) Theart.gif(2 players)

UTG bets $56.2 (All-In), Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter väl att posta lite även fast jag inte fått nån jätterespons direkt :)

 

FI är ganska aggressiv, verkar inte mig kred för att nåt nån gång.

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (2 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Hero ($139.70)

BB ($117.65)

 

Preflop: Hero is Button with 7diamond.gif, 6diamond.gif.

Hero raises to $3, BB calls $2.

 

Flop: ($6) Tdiamond.gif, 6spade.gif, 8spade.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $4, BB calls $4.

 

Turn: ($14) 3diamond.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $9, BB raises to $18, Hero calls $9.

 

River: ($50) Tclub.gif(2 players)

BB bets $17, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI är regular, troligen hyfsad. Borde jag kasta redan på turn? Blir konfunderad när han bettar rakt ut, och det är ett bra bluffkort för honom, därav turnsynen? River= jättefold?

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB ($126.85)

Hero ($135.10)

MP ($51.30)

CO ($284.15)

Button ($96)

SB ($115.40)

 

Preflop: Hero is UTG with Jspade.gif, Jdiamond.gif.

Hero raises to $4, 1 fold, CO calls $4, 2 folds, BB calls $3.

 

Flop: ($12.50) 9club.gif, 6heart.gif, 5diamond.gif(3 players)

BB checks, Hero bets $11, CO folds, BB calls $11.

 

Turn: ($34.50) 7diamond.gif(2 players)

BB bets $25, Hero calls $25.

 

River: ($84.50) 3club.gif(2 players)

BB bets $86.85 (All-In), Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter väl att posta lite även fast jag inte fått nån jätterespons direkt :)

 

FI är ganska aggressiv, verkar inte mig kred för att nåt nån gång.

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (2 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Hero ($139.70)

BB ($117.65)

 

Preflop: Hero is Button with 7diamond.gif, 6diamond.gif.

Hero raises to $3, BB calls $2.

 

Flop: ($6) Tdiamond.gif, 6spade.gif, 8spade.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $4, BB calls $4.

 

Turn: ($14) 3diamond.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $9, BB raises to $18, Hero calls $9.

 

River: ($50) Tclub.gif(2 players)

BB bets $17, Hero?

 

Känns som han har Triss,stege,konstigt spelat överpar eller färgdrag.

Vi får riktigt feta potodds men det känns som vi är slagna jävligt ofta.

Nu vet jag inte riktigt hur aggresiv han var men mot extremt aggresiva spelare är det klart man kan ta synen här.

Men på NL100 är det oftast inte värt att trolla, utan rakt ABC-spel ger mest pengar.

 

40$ upp just nu för idag, kanske spelar lite mer strax, får se om jag orkar.

 

Ganska seg session nyligen, hade lite problem med denna hand. Hur spelar jag den från flopp och framåt? Vad gör jag på rivern?

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($84.60)

BB ($100)

UTG ($103.20)

Hero ($121.30)

CO ($45.60)

Button ($123.70)

 

Preflop: Hero is MP with 8heart.gif, 8diamond.gif.

UTG calls $1, Hero calls $1, CO calls $1, 1 fold, SB completes, BB checks.

 

Flop: ($5) 6club.gif, 7spade.gif, 8spade.gif(5 players)

SB checks, BB checks, UTG bets $2, Hero raises to $9, CO folds, SB folds, BB folds, UTG raises to $16, Hero calls $7.

 

Turn: ($37) Aspade.gif(2 players)

UTG bets $30, Hero calls $30.

 

River: ($97) Theart.gif(2 players)

UTG bets $56.2 (All-In), Hero ?

 

Panga på mer på floppen innan steg och färgkort kommer och gör så vi itne får någon action. På dragbrädor brukar jag spela väldigt aggresivt med set.

 

FI är regular, troligen hyfsad. Borde jag kasta redan på turn? Blir konfunderad när han bettar rakt ut, och det är ett bra bluffkort för honom, därav turnsynen? River= jättefold?

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB ($126.85)

Hero ($135.10)

MP ($51.30)

CO ($284.15)

Button ($96)

SB ($115.40)

 

Preflop: Hero is UTG with Jspade.gif, Jdiamond.gif.

Hero raises to $4, 1 fold, CO calls $4, 2 folds, BB calls $3.

 

Flop: ($12.50) 9club.gif, 6heart.gif, 5diamond.gif(3 players)

BB checks, Hero bets $11, CO folds, BB calls $11.

 

Turn: ($34.50) 7diamond.gif(2 players)

BB bets $25, Hero calls $25.

 

River: ($84.50) 3club.gif(2 players)

BB bets $86.85 (All-In), Hero ?

 

Jag skulle nog kasta redan på turn, det är ett bra bluffkort men spelare tighta regulars på Nl100 bluffar i princip aldrig, jag skulle kasta utan read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bustar warm-up med cirka 400 spelare kvar. Har 25k, med mörkar 600/1200 slår jag upp 66 till 4k från utg+1. Knappen som precis har mig täckt ställer. Jag har alltså 21k bakom. Steker länge och tänker först folda men synar till slut. Han visar AK och träffar A på flopp. Kanske var en lös höjning av mig från början, och kanske en ännu lösare syn, jag är osäker. Samtidigt hade jag varit ganska short om jag foldat (21k med 3600 i startpott) så jag är lite kluven. Synd iaf, jag som låglimit-grinder hade varit ganska nöjd med dom där 380$ som itm ger men samtidigt måste man gå för vinst IMO!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades klämma in några timmars spel nu på kvällskvisten och jag kan summera ännu en lyckad sittning. Återigen flöt allt på fint och jag träffade nästan sjukligt mycket ett tag. Blev dock utdragen för ett inköp med AA, all-in pre emot JJ som hittar settet, men det återgäldades av alla floppade set, färger topp två osv så resultatet blir stadiga +200$.

Snart är dessutom TV:n min, äntligen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar, kul med folk som följer ens framgångar :)

 

Hade två riktigt mörka dagar förra veckan då jag testade lite 1/2. Backade ca 800$ på två dagar, tog sedan en dags paus innan jag tog nya tag på 1/2 och det har gått fint, tagit igen dom där 800 iaf. Spelar just nu Sunday Warm-up, var uppe på 16k men torskade sedan ner till 9k med AQ emot AJ och där är vi nu, me blinds på 300/600.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en lång session på 1/2 och den förde med sig en bra och en dålig nyhet..

 

Dålig: Jag tappade merparten av dagens plusresultat, dagen slutar +40$. Spenderade som tidigare nämnt 80 på satelliter så totalt på cg plussade jag iaf 120, skönt att det flyter på även på 1/2 för tillfället.

 

Bra nyhet: Jag nådde 50k fpp och beställde min efterlängtade tv, äntligen!

 

gn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit en liten session nu på eftermiddagen, blir en längre till kvällen/natten. Plussade iaf dryga 60$, inga större potter faktiskt, men detta är en hand där jag har väldigt svårt att sätta FI på en hand. Detta är i början av sessionen och jag har bara sett honom openlimpa knappen en gång tidigare, då hade han A4o, inget man kan dra några större växlar av direkt.

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $2 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG ($239.10)

MP ($101.40)

CO ($197.35)

Button ($298.80)

Hero ($316.75)

BB ($378.70)

 

Preflop: Hero is SB with Qdiamond.gif, Qspade.gif.

3 folds, Button calls $2, Hero raises to $14, 1 fold, Button calls $12.

 

Flop: ($30) Kdiamond.gif, 3club.gif, 7spade.gif(2 players)

Hero bets $23, Button calls $23.

 

Turn: ($76) 8spade.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $12, Hero calls $12.

 

River: ($100) 9heart.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $30, Hero ?

 

Onödigt stor preflop-raise från min sida kan tyckas, men vill inte ge honom för fina implicita odds när jag sitter ur position. På flopp blixtsynar han, turn stekbett, river stekbett. Jag måste vara slagen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra kvällssession. Plussar 324$ (1/2$) utan några egentligen jättetuffa beslut. En hyfsat stor hand utspelade sig dock såhär: (Tar den ur minnet)

 

Fold till sb(no reads som vanligt) som höjetll 6$. Jag synar i bb med T9s i hjärter. Floppen är QT9 med två spader. SB betar 8$ varpå jag slår om till 24. SB blixtpushar. Vad gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...