Gå till innehåll

NL2000 Underkåk, hur spela?


Recommended Posts

Han är mest frekvente regularn på siten, han raisar upp många händer på CO o knappen. Han vet att jag försvarar blindarna med mycket också. Vi har gjort en del konstiga spel mot varandra efter några tusen händer. Han har 26/18/1.8 och jag bör ses som lite lösare i alla stats.

 

6-manna 10/20

 

dealt to HERO :5s::3s:

 

3 första foldar

FI på D: raises $60 ($3845 in chips)

HERO SB: calls $60 ($2612 in chips)

BB: folds

 

:8c::8h::3h:

 

HERO: checks

FI: bets $100

HERO: calls $100

 

:3c: pott 340

 

HERO: bets $240

FI: raises to $800

HERO: calls $800

 

Jag betar för att pocketpar inte gärna betar baki, tror ej han bluffar ofta bara för att jag skulle checka. När han raisar tycker jag han luktar tom/9a för kåk. Andra händer möljiga men osannolika. Väljer att syna för att vädligt ofta syna river. Möjlighet att probebeta river, poäng med det?

 

:6s: pott 1940

 

HERO: checks

FI: bets allin (kostar ca 1600 för syn).

 

 

Möter vi en 9a här ofta? Vad sätter han mig på för händer? Tror han jag kan beta turn med färgdrag, vad är vitsen med att ställa sedan? Är han inte rädd för att jag ska ha en kåk om han själv inte har en 9a? Snälla diskutera inte preflopsynen eller flopsynen, det är såna skräphänder och situationer som bygger upp min image. Det är turnspelet o riverspelet som är intressanta. Hru spela turn och river? "Måste" syna river om jag synar turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här synar jag alla dagar i veckan.

 

Han kan knappast sätta dig på en 8:a som handen är spelad från dig (syn ur position och donkledd på turn när du fyller upp). Vet inte hur konstigt ni har spelat mot varandra men han måste ha större anledning att tro att du snarare bluffar/kollar läget med ett pocketpar eller flushdrag än att du har en 3:a? Jag skulle vara mer benägen att vika om jag visste att han har respekt för ditt spel och inte slår om dig rutinmässigt när du leder ut här (som man ofta gör mot svagare spelare).

Men även om ni kan varandra innan och utan så går det knappt att hitta viket. Din hand är så väl maskerad och du har valt en linje som bör se väldigt svag ut och verkligen inducerar en aggressiv spelare att bluffa. Om ni dessutom är något av rivaler som ofta fightas så går det inte vika här.

Vet inte hur duktig fi är, men kan han värderaisa turn och pusha river med ett stort par? Isåfall är det förstås en ännu mer solklar syn.

 

Har han överkåken så är det bara att betala av honom tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur konstigt ni har spelat mot varandra men han måste ha större anledning att tro att du snarare bluffar/kollar läget med ett pocketpar eller flushdrag än att du har en 3:a? UOTE]

 

Detta glömde jag skriva, jag håller fullständgigt med om att dessa händer kan spela så, dock gör jag det nog sällan själv med småpar men visst kan han tolka att jag skulle göra det. Färgdrag däremot gillar jag inte att checka där så visst utnyttjar jag brädan o betar färgdraget då och då här.

 

Synen river är jag rätt säker på att jag ska ta, däremot väntar jag ytterligare med utgången för att se om någon ny tankegång kan dyka upp hos någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...