Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

 

Jag casha ut $1080 från Intertops förra veckan till mitt Netellerkonto. Men eftersom jag inte fått nån verifikation på utbetalningen på mailen gick jag in igen på Intertops. Pengarna var fortfarande kvar på kontot.

 

Jag gjorde då en cashout igen. Denna gången fick jag en verifikation på att dom gjort en cashout. "Problemet" är bara att när jag nu gick in på Neteller hade 2 cashouts à $1080 gjorts. Frågan är nu, ska jag vara ärlig och rapportera felet, eller ska jag bjuda er på en öl om ni håller käften? :lol:

 

* Förfinar rubriken :) - QoS *

Postad
Var ärlig, vill du göra dig till tjuv för 8000 kr?

Jo, du har rätt. Inte för att jag har snott pengarna, men ärlighet lönar sig. Har redan mailat dom i frågan. Får hoppas på en ärlighetsbelöning i stället! 8)

Postad

fan jag som trodde pokerspelare var oärliga gangstertyper.. :)

 

jag hade nog behållt pengarna på neteller och får du inget mail om det inom en sisådär 4 månader så hade det gått till att bygga upp bankrullen.

Postad

tror jag inte pokerspelare som går med vinst brukar vara ganska klyftiga finns liksom ingen anledning att lägga ned massa energi och tid för att bli en vinnande pokerspelare för att sen vara oärlig mot pokersiten.

Det är min mening i saken. finns förstås undantag som alltid.

Postad

Jag skulle ha rapporterat det.. Det är u lite surt om dom kommer på det om några månader när du har bränt pengarna.. ;)

 

Har hört andra som har fått dubbelt och när dom har rapporterat det har dom fått någon belöning.. Berätta vad dom svarar!

Postad

OK, fick svar från dom. På allmän begäran kommer det här:

 

Dear Gustav,

 

Thank you for contacting us!

 

After looking through your account, it was found that your cash out for $1080.00 requested on 05/28/04 was processed on 05/28/04 to your intertops account (as should be the case normally with any intertops account), not to a NETeller account.

 

If however, you see that this payment has been sent to your NETeller account, kindly provide us with the NETeller ID number which will help us run a more specific search for the transaction.

 

Finally we would like to extend our greatest thanks to you for your sincerity through your email. We are constantly striving towards providing quality customer care that is fast, accurate and to your satisfaction. Your comments and suggestions are the best measure of our efforts and a great part of our continued success. So keep writing to us!

 

Contact us anytime; we are available around the clock to assist you with your payments related questions and suggestions.

 

Sincerely,

 

Elton F

Payments and Resolutions Team

Pay-Pro

cashier@pay-pro.com

Postad
If however, you see that this payment has been sent to your NETeller account, kindly provide us with the NETeller ID number which will help us run a more specific search for the transaction.

 

 

Du har alltså 2 styckna utbetalningar på ditt Netellerkonto, och har mailat supporten. Supporten fattar inte riktigt vad du säger. Du har gjort vad du kunnat göra. Jag skulle inte ha dåligt samvetet nu av att behålla pengarna.

 

/Ola

Postad

De kan ju inte själva se vart pengarna tagit vägen utan ber dig, i princip, kolla om de kommit in på ditt konto. Behll pengarna utan dåligt samvete. Skulle det vid senare tillfälle uppstå problem ska du naturligtvis ha sparat din mail mailkonversation med NetEller sådu kan påvisa att du försökt uppmärksamma dem påå problemet.

/Anders

Postad

Jag får tacka för råden. Än har dom inte tagit tillbaka några pengar. Dom ber mig skicka in 'NETeller payment ID'. Någon som vet hur/var man kan se den? Men jag förstår inte riktigt hur dom inte kan spåra en utbetalning dom själva gjort.

Postad

Den här historien blir bara bättre och bättre. Jag mailade tillbaka till Intertops support och fråga var jag kunde hitta NETeller payment ID. Fick då detta svaret:

Dear Gustav,

 

Thank you for contacting us.

 

We really appreciate this.

 

We would like to inform you that we have sent the amount to your intertops account for $1080.00 on the 28th of may.

 

We request you to please check with intertops. It may happen that intertops might have funded your neteller account twice.

 

Incase you have any other querry, you may get back to us with details.

 

Contact us anytime; we are available around the clock to assist you with your payments related questions and suggestions.

 

Sincerely,

 

Sumeetc

Payments and Resolutions Team

Pay-Pro

cashier@pay-pro.com

Nu börjar dom så smått fatta problematiken. Men hur kan jag kolla med intertops, när det är till DERAS kundservice jag mailat? (info@intertopspoker.com) Jaja, nu är det upp till dom att lösa det här, jag lägger inte ner någon mer energi på det...

Postad

adressen info@intertopspoker.com går till "party supporten" dvs supporten för pokerprogramvaran.. När man cashar ut från intertops så flyttar man ju över pengarna till sitt intertops konto och därifrån så cashar man ut det! Så det är alltså support@interops.com eller nått man ska maila (minns inte exakt nu..)

 

edit: Tycker föresten att du kan ligga lågt, vill de ha pengarna får de väll höra av sig.. du ska väll inte behöva lägga ner tid och kraft på att de gjort fel.

Postad

Tyckte du direkt skulle bara avvaktat, hade dom saknat pengarna kunde dom återlämmnas.. Men annars så är det väl bara att tacka och ta imot..

 

Bara se det som Rake återvinning..

Postad

Får kalla kårar bara jag hör "Intertops" Jag fick bråka i 5veckor för att få ut mins stålar och 2 av mina polare fick aldrig ut sina, detta var dock för 3-4 år sedan och dom kan ha skärpt till sig. Det roliga var att en polare fick ett mail från dom som det stod: Nu har den där dumma svensken mailat igen och tror att han skall få pengar och lite smailys på det. Det mailet skulle gå till en annan på Intertops och inte till min polare. Han polisanmälde bolaget och inget hände, det skickades även varningsmail till Aftonbladet som gjorde reklam för dom på den tiden.

 

/Candolim

  • 6 months later...
  • 8 months later...
Postad

Jag hade lätt behållt pengarna, hade raken däremot varit behaglig hade jag varit ärlig. Siten skull ändå dragit in mångadubbelt den summan av mig i rake väldigt snabbt. Deras fel va det ju också dessutom. Men du ska a credit för att du var så jäkla ärlig, de borde gett dig kompensation genom lite rakeback en månad eller ngt. Dem borde ju fatta att du skulle lira mycket den månan om du fick rakeback direkt från siten temporärt en period.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...