Gå till innehåll

Heltok blir seriös, NL SNG FL PLO


heltok

Recommended Posts

inte hittat någon som skeppar den från USA.

 

visade sig "bara" kosta 8000kr på ergona i göteborg. ska cykla dit imon och kolla läget, antagligen slår jag till.

 

är i lite vakuum efter igår. ni andra som har klonkat stort relativt vad ni spelar hur har ni gjort för att orka köra vidare. ta några dagar break och grinda på som inget har hänt, eller hur gör man?

 

Fråga. I princip alla jag frågat om de kan skicka utom USA har godkänt det. Det är bara det översta förslaget i en dropdownmeny när man ska sälja saker på ebay samt att många i USA inte tror att världen existerar utanför USAs gränser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 643
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rätt dåliga vana att börja spendera en massa pengar vid varje stor swing uppåt. Åtminstone om du inte investerar en massa extra vid varje stor nedåtswing.

 

Dessutom förstärker det ju bara pokerns smått mano-depressiva effekt på humöret och ens psykologiska behov av stora vinster. Om något så vill man ju minska ens känslomässiga anknytning till vinst och förlust.

 

Så jag rekommenderar att du bara chillar lite istället för att fira villt eller göra några stora inköp pga det här. Och förstås gör samma sak när du backar 20k.

 

Ska du kompensera alls så gör det genom en kort paus och återkom sen. Känns pengarna helt obetydliga så går det att avvänja genom att sätta in en liten slant på ett tomt konto och spela lågt någon dag så tränas man snabbt att betraka 1k som en jättesumma igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte hittat någon som skeppar den från USA.

 

visade sig "bara" kosta 8000kr på ergona i göteborg. ska cykla dit imon och kolla läget, antagligen slår jag till.

 

är i lite vakuum efter igår. ni andra som har klonkat stort relativt vad ni spelar hur har ni gjort för att orka köra vidare. ta några dagar break och grinda på som inget har hänt, eller hur gör man?

 

 

Dax för bil och körkort kanske om du nu inte redan har det? Stort grattis iaf.

 

Hjort jag själv kör enligt principen att turreklonkar är bara bonus då jag ser cashgame som min grind? Menar du att det inte är en sund inställning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dax för bil och körkort kanske om du nu inte redan har det? Stort grattis iaf.

 

har körkort. hade bil innan men sålde den för jag tyckte den var mer besvär än hjälp. tror inte jag orkar köpa en ny än på ett tag. mc kort denna sommaren kanske.

 

hjort: klart man ska belöna sig när det går bra, så man lurar hjärnan att fortsätta klonka ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tetris,nebbis o er andra starcraftexperter:

 

jag behöver en bra starcraftstrategi för följande spel:

 

top vs bottom, fastest 4v4, obegränsade resurser.

 

har kört lite blandat tex:

protoss-photoncannons-12gateways-pumpa zealots+dragoons

zerg-hatchery vid choke, sunkens, fixa ekonomi, sedan mass hydra

zerg-hatchery vid choke, sunkens, fixa ekonomi, sedan mass mutalisk, gå mot deras mineraler och döda den

protoss-photoncannons-carriers.

 

inte riktigt nöjd med strategierna. behöver någon bättre. obs bara macro, jag suger på micro =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tetris,nebbis o er andra starcraftexperter:

 

jag behöver en bra starcraftstrategi för följande spel:

 

top vs bottom, fastest 4v4, obegränsade resurser.

 

har kört lite blandat tex:

protoss-photoncannons-12gateways-pumpa zealots+dragoons

zerg-hatchery vid choke, sunkens, fixa ekonomi, sedan mass hydra

zerg-hatchery vid choke, sunkens, fixa ekonomi, sedan mass mutalisk, gå mot deras mineraler och döda den

protoss-photoncannons-carriers.

 

inte riktigt nöjd med strategierna. behöver någon bättre. obs bara macro, jag suger på micro =)

 

:shock::lol: rena kinesiskan för dom som inte spelat det där spelet :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort jag själv kör enligt principen att turreklonkar är bara bonus då jag ser cashgame som min grind? Menar du att det inte är en sund inställning?
Inte vet jag, men jag tycker inte riktigt om att hänga upp "belöningar" på saker som i stort sett är slumpstyrda. Är det lågfrekvent så spelar det ju ingen större roll förstås, eftersom man inte hinner träna in något mönster.

 

I vart fall stämmer det ju inte in med en strävan att belöna sig själv efter spelkvalité och känslomässigt koppla bort resultaten.

 

Ur det perspektivet skulle jag snarare fira handmilstolpar, nivåpremiärer och andra mål som ligger under ens egen kontroll och är mer förutsägbara.

 

Sen är jag oavsett positiv till att belöna sig själv och ha kul. Tycker bara inte att det är någon större poäng att belöna sig för saker utanför ens kontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DRÄGGEL.... *drägglande smiley*

 

17 led display, 4gb ram, core duo E6600 mobil, 1920*1200, adobe lightroom, adobe photoshop, PT, PAhud, sixthsense MAC OS! GE MIG FFS!

 

 

=)

 

synd att jag ska till asien i 10 veckor med några icke pokerspelande kompisar så jag inte kan motivera mig mha hög inkomst till att köpa den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DRÄGGEL.... *drägglande smiley*

 

17 led display, 4gb ram, core duo E6600 mobil, 1920*1200, adobe lightroom, adobe photoshop, PT, PAhud, sixthsense MAC OS! GE MIG FFS!

 

 

=)

 

synd att jag ska till asien i 10 veckor med några icke pokerspelande kompisar så jag inte kan motivera mig mha hög inkomst till att köpa den...

 

Kan man alltså spela poker och använda PT och acehud i macos? Hur fungerar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DRÄGGEL.... *drägglande smiley*

 

17 led display, 4gb ram, core duo E6600 mobil, 1920*1200, adobe lightroom, adobe photoshop, PT, PAhud, sixthsense MAC OS! GE MIG FFS!

 

 

=)

 

synd att jag ska till asien i 10 veckor med några icke pokerspelande kompisar så jag inte kan motivera mig mha hög inkomst till att köpa den...

 

är ju fortf äckligt dyrt :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tilt. stoljäveln har 6veckors leveranstid på ergona.

 

11000kr här:

http://cgi.ebay.de/MIRRA-Modell-MQ-133-fully-loaded-Herman-Miller-03_W0QQitemZ150128538167QQihZ005QQcategoryZ27686QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

 

$599/799 här:

http://www.vitalityweb.com/store/product.php?productid=91&cat=5&page=1

men står "Mirra Chairs can only be shipped within the U.S.A."

 

ska man orka punga ut 10000kr från tyskland för att få stolen? och hur lång blir leveranstiden då?

 

gah, herman millers hemsida suger också. gah, jag har blivit för bortskämd med att ha applestore och leverans till dörren 3dagar senare. fan värt någon tusenlapp bara för att slippa besväret med att hitta var man ska handla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men tilt:

 

Thank you for your inquiry to http://www.HomeOfficeSolutions.com

 

 

 

Herman Miller has requested we only process orders for customers whom have a shipping destination within the United States and its territories (Guam, Samoa, and the US Virgin Islands).

 

 

 

To locate your local dealer please visit http://www.Herman Miller.com and click on the Worldwide link.

 

 

 

deras hemsida är helt värdelös för övrigt så nu kan jag inte få tag på sådan stol. GAH! någon osm har tips på någon annan vettig kontorsstol? obs, vill inte ha svar på formen "jag köpte en sådan här och den är bra" utan vill höra av folk som prövat lite olika och gärna tipsar om vilken stol de skulle köpa snarare än vilken de har köpt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mitt förra jobb på Rahmqvist så hade vi en jävligt nice kontorsstol i vårat sortiment.

 

http://www.vidamicfreedom.com

 

Freedom chair kallas den. Jag har då aldrig suttit i något skönare.

 

Om du får problem med att få tag i en så skicka ett pm så snackar jag med huvudkontoret (säljer endast till företag nämligen).

 

 

lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mitt förra jobb på Rahmqvist så hade vi en jävligt nice kontorsstol i vårat sortiment.

 

http://www.vidamicfreedom.com

 

Freedom chair kallas den. Jag har då aldrig suttit i något skönare.

 

Om du får problem med att få tag i en så skicka ett pm så snackar jag med huvudkontoret (säljer endast till företag nämligen).

 

 

lycka till

 

trevligt med doyle brunson som vd. =)

 

fixas frakt och sådan snabbt och smidigt om man köper den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...