Gå till innehåll

Heltok blir seriös, NL SNG FL PLO


heltok

Recommended Posts

  • Svars 643
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag vill ha era råd.

 

 

senaste tiden har jag haft väldigt svårt för att spela långa sessioner och många händer. min utveckling gick skitbra, men känner mig trött på allt, lite väl tidigt efter min hemresa. så tänkte försöka strukturera upp mig lite.

 

iaf, nl500-800 gick grymt bra i maj. det lilla jag spelade. min stora styrka är att jag är bra på att hitta fisk och spelar bra mot fiskar. men har väldigt svårt att möta duktiga spelare som spelar tillbaka. så det är detta jag vill förbättra mig främst.

 

min tanke var att spela färre bord, spela längre sessioner och spela mer HU. körde lite NL200 HU idag mot en fisk som var för tight preflop, för weak på floppen, för passiv på turn och för lättläst på river. dock så klonkade han trips på river 5ggr mot mig så han lyckades bygga upp sin $20 stack till $400, vilket var lite irriterande. ska iaf försöka spela mer HU mest för att utveckla mitt spel. går jag +pyttelite är jag nöjd.

 

men iaf. hur tycker ni jag ska lägga min begränsade energi på poker i juni? och hur ska jag hitta mer energi?

 

jag skissar på ett svar så får ni citera och fixa min post så det blir fintrimmat efter vad ni tror är bäst för mig.

 

 

mål för juni:

- spela 6h per dag. 5dagar i veckan. 2lediga dagar.

- 6st 1h pass. varje pass har ett tema jag bestämmer innan det drar igång. som jag inte ändrar på.

- varje pass spelar jag 45min och sedan lägger jag 15min på att gå igenom stora potter och posta hh etc. smyger tilten fram så bryter jag inte passen utan går istället ner i nivå så jag spelar på halva insatsen jag kände tilt på resten av passet.

- ett pass varje dag är HU

- ett pass varje dag är 1-2bord på högsta nivån jag spelar(NL1000 antagligen).

- max ett pass per dag är slask, typ omaha, FL, sng

- 3-4 pass per dag är renoldad fiskjakt, dvs NL500-800 grind.

- spela mtt varje söndag, spela mansion varje dag om det passar med grinden, vid sidan av mansion spelar jag [insert bra att blanda med]

 

hitta mer energi:

- inte slöse serier efter klockan 2 på natten

- äta omega3+vitaminer, äta mer nyttig mat

- promera 1h 4dagar i veckan, gymma/springa 3dagar i veckan

 

 

låter det bra? citera hela det jag skrev och fetmarkera hur ni vill ändra på det. mansion kanske är EV-, vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18/13/2.6 har jag senaste dagarna.

 

men har väldigt svårt att möta duktiga spelare som spelar tillbaka. så det är detta jag vill förbättra mig främst.

Jag har en kännsla av att detta hänger ihop. Det är svårt att spela bra/få värde från duktiga spelare när du är en sån nit (no offence :) ).

 

Skulle jag varit dig hade jag försökt hitta lite fler lägen att slå upp händer med osv, lösa upp spelet helt enkelt. Finns ju två rätt uppenbara fördelar av det:

Du får spela fler händer mot fisken och regularsen för det svårare mot dig så länge du fortfarande är balanserad. Sen är det kul också.

 

Läste nån sida bakom att du funderade att bli coachad av nebbis, det ger mycket men det kan bli en liten chock att gå från 18/13 till 26/22 över en natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en kännsla av att detta hänger ihop. Det är svårt att spela bra/få värde från duktiga spelare när du är en sån nit (no offence :) ).

 

Skulle jag varit dig hade jag försökt hitta lite fler lägen att slå upp händer med osv, lösa upp spelet helt enkelt. Finns ju två rätt uppenbara fördelar av det:

Du får spela fler händer mot fisken och regularsen för det svårare mot dig så länge du fortfarande är balanserad. Sen är det kul också.

 

Läste nån sida bakom att du funderade att bli coachad av nebbis, det ger mycket men det kan bli en liten chock att gå från 18/13 till 26/22 över en natt.

 

jag vet inte om lag är det som gäller mot grinders. vad jag har hört ska tag funka det med, blir ju svårare för dem att få value ur en. värdet de får ur min tighthet ligger väl främst ur de händer jag inte spelar, snarare än i att min hd saknar lite skräp, vad jag har fattat det som. eller?

 

jag har blivit coachad av nebbis förut. han spelade typ 23/18/3 har jag för mig. men han är ju duktigare än vad jag är så han klarar ju att spela fler händer än jag. har tidigare spelat lösare, men tyckt det gått bättre när jag varit tight. och vad jag vet är spelar nästan alla de som gör $50k+/månad på nl500-800 ungefär lika tight, stora skillnaden är väl att de har bättre disciplin och bättre reads än vad jag har. iaf så har jag upplevt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet inte om lag är det som gäller mot grinders. vad jag har hört ska tag funka det med, blir ju svårare för dem att få value ur en. värdet de får ur min tighthet ligger väl främst ur de händer jag inte spelar, snarare än i att min hd saknar lite skräp, vad jag har fattat det som. eller?

De får inget värde av dig och du får inte mycket värde av dem heller. Du vet ju själv att det är jobbigare att spela mot en 26/22 än någon som är 18/13, eller?

 

jag har blivit coachad av nebbis förut. han spelade typ 23/18/3 har jag för mig. men han är ju duktigare än vad jag är så han klarar ju att spela fler händer än jag. har tidigare spelat lösare, men tyckt det gått bättre när jag varit tight. och vad jag vet är spelar nästan alla de som gör $50k+/månad på nl500-800 ungefär lika tight, stora skillnaden är väl att de har bättre disciplin och bättre reads än vad jag har. iaf så har jag upplevt det.

Jag hade ett par pass med nebbis nu i veckan, och det han "lär ut" slutar på runt 26/22.

 

Det är möjligt att många som vinner stora pengar på NL500-NL800 är lite mer åt TAG-hållet, och inget fel i det. Men du skrev som först punkt i ditt inlägg att du ville bli bättre mot bra spelare och det tror jag är svårt med en 18/13-stil. Sen tror jag att det blir svårt på lite högre stakes, typ 5/10 och 10/20 med en så tight stil då fisken som betalav av till alla blir färre och det gäller att kunna hitta värde ur dom dåliga bra spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vill ha era råd.

 

 

hitta mer energi:

- inte slöse serier efter klockan 2 på natten

 

 

Jag tycker att det är ganska bra terapi att kolla på serier kl 2 på natten ;D

Man lugnar sig lite om man har haft otur på pokern...

 

Edit: för du menade väll serier som i tv-serier? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är ganska bra terapi att kolla på serier kl 2 på natten ;D

Man lugnar sig lite om man har haft otur på pokern...

 

Edit: för du menade väll serier som i tv-serier? :S

 

mm, men lite överdrivet att sträckse hela säsonger fram till 7 på morgonen.

 

sverige mot em guld o.s.v.......... :-D :-D :-D :-D :-D :-D

 

grymt gjort av han svensken som låtsades vara dansk.

 

Nu inkräktar jag din dagbok igen...

 

Vet du var thailand tråden som du skapade tog vägen? Har sökt flertalet gånger utan resultat. :oops:

 

 

hela OT-forumet är borta :( kommer väl tillbaka på sikt.

 

De får inget värde av dig och du får inte mycket värde av dem heller. Du vet ju själv att det är jobbigare att spela mot en 26/22 än någon som är 18/13, eller?

 

 

Jag hade ett par pass med nebbis nu i veckan, och det han "lär ut" slutar på runt 26/22.

 

Det är möjligt att många som vinner stora pengar på NL500-NL800 är lite mer åt TAG-hållet, och inget fel i det. Men du skrev som först punkt i ditt inlägg att du ville bli bättre mot bra spelare och det tror jag är svårt med en 18/13-stil. Sen tror jag att det blir svårt på lite högre stakes, typ 5/10 och 10/20 med en så tight stil då fisken som betalav av till alla blir färre och det gäller att kunna hitta värde ur dom dåliga bra spelarna.

 

jag vet inte om jag håller med om det är jobbigare att möta lösa än tighta. kollar jag vilka jag backat mot så är det tighta i toppen. det viktiga är väl hur lösa de är postflop som avgör hur jobbiga de är att möta.

 

18 är väl i minsta laget. men upplever det som att folk inte respekterar mina bets även om jag är tight, så det gör väl inte så mycket.

 

kanske det är mer givande att spela LAG för man hamnar i fler svåra situationer. vet inte riktigt. trivs bra med att vara tight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tycker det är lättare att möta LAGs än TAGs så är det för att du mött dåliga LAGtards.

 

Ligger nog väldigt mycket i det. Spelar själv inte så högt förvisso men har aldrig någonsin mött en duktig LAG som inte för eller senare donkar bort sig totalt. Det är jag iofs glad för ;) Lär väl finnas på nån nivå iaf, frågan är bara var.

Hyfsades TAGs däremot tycker jag man stöter på lite då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tycker det är lättare att möta LAGs än TAGs så är det för att du mött dåliga LAGtards.

 

eller att jag mött duktiga TAGs?

 

om jag får välja mellan att ha dawwe eller pokermastah på mitt bord väljer jag dawwe varje dag i veckan. han tar inte lika mycket värde från mig och inte lika mycket från fisken.

 

vad baserar ni hela LAG >> TAG på förresten?

 

jag citerar hjort:

 

För att vara lite tråkig så tror jag det är extra mycket vik som gäller om de[TAGs] inte ger väldigt bra implicita eller foldar exceptionellt mycket. Värdet kommer ju istället från händerna de inte spelar. Alltså när man stjäl deras mörkar extra mycket och framför allt när de låter bli att ta ens egna.

 

Försöker man hitta starka händer mot dem ger man för mycket värde mot starka händer, detsamma om man tokbluffar. Det finns ju säkerligen en del utrymme att exploatera här, men jag tror det är väldigt lätt att gå för långt och istället bli exploaterad.

 

Undantaget är om vi snackar djupa pengar, då blir informationsövertaget väldigt stort om man kan sätta dem på en smal HD. Men snackar vi 100bb så bör det gälla att helt enkelt ducka mycket.

 

 

 

allt resonemang i denna posten förutsätter att både TAG och LAG spelar mkt bra postflop alltså. och att jag själv försöker göra det.

 

det är möjligt att de allra bästa spelarna på mina nivåer är LAGs. men de flesta bra som grindar flera bord är iaf TAG och de är dem man stöter på oftast och får tillräckligt underlag på för att kunna jämföra dem. så min slutsats har varit att de bästa är TAG. samma gäller väl NL1000. chris-bg på prima t ex. tight och grymt aggro postflop. spelar gärna stora potter. grymt svår att möta tycker jag. han är väl största vinnaren på prima NL1000?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...