Gå till innehåll

NL300, Tvåpar möter all in på turn


Recommended Posts

Mot slutet av en ordinarie session tänkte jag skotta lite på skoj och växlade in 60 dollar på ett NL300 bord. Tänkte spela lite shortstacked CG.

 

Efter en kort stund hamnade jag i en sjuk rusch, och fick AQ, QQ, QQ, QQ, QQ, AK i rad, vilka dessutom alla höll och över hälften kom till showdown, delvis pga att jag till en början var kraftigt shortstacked, samt senare fick action av shortstacks.

 

Till följd av ruschen så blev mitt spel naturligtvis väldigt LAG, och min stack var snart uppe i 300 dollar.

 

Fi är den enda vid bordet som jag tyckte spelade solid poker. Alla andra verkade vara där för att slaska o spelade rentav amatörmässigt. Vi spelar på Bodog så jag tror att rätt många slaskar sina sportbettingpengar på pokern.

 

Fi har dock genomgående spelat bra TAG. Hon har dock haft otur och sjunkit från 600 till runt 400 i stack. Hon försökte bluffa mig i en pott på river men jag lyckades hitta synen varpå hon tyckte att jag var en Donkey.

 

Så hennes intryck av mig är väl nån sorts LAG-calling station, fast hon kan ju inte ha undgått att ha sett att jag vid varje showdown visat kvalitetshänder.

 

I följande hand så sitter jag på knappen och Fi på BB. Jag har runt 300 o hon täcker mig.

 

Hero :Kc::9c:

Raise 12 (standardraise för mig)

SB - fold

Fi (BB) - Call

 

Flop :Ks::9s::Ts: (pott 26 - blindsen är 2-3)

Fi - check

Hero bet 20 - Träffat up and down tvåpar på farligt bord, tänker inte checka.

Fi syn - Drag lr monster?

 

Turn :2h: (pott 66)

Fi - check

Hero - 55 - Måste utgå från att jag fortf. har bästa handen o value-bettar samt skyddar min hand.

Fi - ALL IN för ytteligare 213 (Oooooooopssssss)

Hero ????

 

 

Jag ska alltså syna 213 för en pott på 334, får runt 1.5:1 i pottodds.

 

Mot färdig färg och stege är jag död. Mot triss och högre tvåpar så är jag i princip död. Kan Fi ha tryckt in degen med AsKx? Skulle hon inte ha höjt preflop med AK fr BB?

 

Kan jag folda tvåparet här eller är pottoddsen tillräckliga för syn?

 

Skulle Fi verkligen pusha någon annan hand än färdig färg lr AsKx här när jag bettat tungt i två gator plus att hon tycker att jag är en callingstation och hon har sett att jag har visat kvalitetshänder vid varje showdown hittills?

 

I vilket fall så tror jag inte att Fi pushar helt tomt. Hon har inte spelat på det viset tidigare, under den korta tid jag varit på bordet (1 timme). Men kan hon ha pushat nötfärgdraget + TPTK?

 

Fold eller syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När den här handen börjar har jag 300BB o är inte short längre. Dessutom är det SH o på knappen.

 

om du har 300dollar har du väl 100bb? är ju en väldig skillnad.

 

 

bra fold, idiotisk visning av fi och en rätt tveksam allin, leder hon får ju sällan syn av sämre händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rätt tveksam allin, leder hon får ju sällan syn av sämre händer.

Kan inte se ett annat spel från fi då hon valde att spela floppen på detta vis så du får gärna förklara vad som är felet. På en sån livsfarlig bräda kan jag inte se hur man bara ska kunna syna turnen och raisar hon lagom mycket så kan det bli ett jäkligt tufft riverspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte se ett annat spel från fi då hon valde att spela floppen på detta vis så du får gärna förklara vad som är felet. På en sån livsfarlig bräda kan jag inte se hur man bara ska kunna syna turnen och raisar hon lagom mycket så kan det bli ett jäkligt tufft riverspel.

 

Nej helt självklart är det ett push/fold-spel här.. frågan är om hon med hänsyn till föregående action och hur bordet ser ut inte hellre borde ha valt fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...