Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Nä men som du såg så var det flera som redan i tråden blev lurade. Alla pokerspelare är inte bra pokerspelare.

OK jag kanske överreagerar lite men jag HATAR verkligen dessa jävla "aprilskämt". Som en ärlig människa så är det lättare att bli lurad då man helt enkelt inte skulle komma på tanken själv att luras. Nu vet jag att det var det datum det var och var klart medveten om att sånt här skulle förekomma. I övrigt så var tvn avstängd hela dagen och jag läste inga tidningar. Svårt att veta vad som är sant och inte så jag sållar bort allt.

Det här var ett för mig lättgenomskådat skämt, men uppenbarligen var det inte det för alla. Varför riskera att en enda person går på detta?

Sen om det var så uppenbart att det var ett skämt, varför ens försöka lura någon med nåt som ingen går på?

Sitter och garvar mig harmynt :mrgreen: Är du helt humorbefriad? ;-)

Postad
Humor har jag nog men jag tycker inte att det är kul med lögner.

Jag blir också förbannad när jag hör bellmanhistorier. Nästan ingen av dem har ett enda uns av sanning i sig!

Allvarligt talat, ta det för vad det är. Ett aprilskänt ska lura folk. Man får bara se till att sätta på aprilskämtfiltret den dagen.

Postad

OK kul att ni tycker att det var roligt.

Gör ett sista försök att förklara vad jag menar.

Gillar inte lögner och aprillskämt är just ett försök att lura folk på ett sätt som skulle anses bedrägligt andra dagar på året. Tyck att det är töntigt om ni vill men folk har olika tycke och smak. Finns vissa som inte gillas glass osv. Ni pokerspelare bör väll ha förståelse för att folk tycker och tänker på olika vis.

Jag skulle inte ha skrivt något om detta om jag inte ansåg att detta kunde vara till skada för förbundet. Vi kan anta att det är folk som läste första inlägget och trodde på det och sen inte läste mer. Berättar för en kompis att SVEPOFs ordförande tjänar 50k i månaden osv. Nu tror jag inte att det kommer att bli en masspridning på detta men det är illa nog om en tror på det.

Var går gränsen? Är det ok att Reinfeldt kallar till presskonferens och berättar att riksdagsledamöterna har fått en löneförhöjning med 50% och att skatten för höginkomsttagare minskas med 50%. Detta skall finanseras med att barnbidragen och a-kassan försvinner helt.

Postad
Var går gränsen? Är det ok att Reinfeldt kallar till presskonferens och berättar att riksdagsledamöterna har fått en löneförhöjning med 50% och att skatten för höginkomsttagare minskas med 50%. Detta skall finanseras med att barnbidragen och a-kassan försvinner helt.

Det hade iofs varit kul!

Postad
Ni som tycker dessa skämt är så roliga. Kan inte ni förklara vad det är som är så roligt med att lura i folk osanningar?

Därför inners är vi mytomaner och har ingen daglig tillfredsställelse i våra liv och en dag om året kan våra mytomanska fantasier upplevas och vara acceptabelt.

Postad
Därför inners är vi mytomaner och har ingen daglig tillfredsställelse i våra liv och en dag om året kan våra mytomanska fantasier upplevas och vara acceptabelt.

OK låt det vara så då. Men fortfarande måste det väl finnas en gräns?

Skulle det vara ok att en tjej ringde och skojjade lite med polisen och sa att du hade våldtagit henne?

Personligen ogillar jag alla typer av lögner men tydligen är jag en liten minoritet.

Att man som representant för ett förbund går ut offentligt med en lögn i förbundets namn är iaf för mig långt över gränsen viket datum det än är.

Postad
OK låt det vara så då. Men fortfarande måste det väl finnas en gräns?

Skulle det vara ok att en tjej ringde och skojjade lite med polisen och sa att du hade våldtagit henne?

Personligen ogillar jag alla typer av lögner men tydligen är jag en liten minoritet.

Att man som representant för ett förbund går ut offentligt med en lögn i förbundets namn är iaf för mig långt över gränsen viket datum det än är.

Kan vi inte bara enas om att vi ser annorlunda på skämtet? En del tyckte det var kul och bra, en del inte att det var dåligt och möjligtvis till skada för förbundet.

Om det är över gränsen eller inte är för varje individ att bedömma.

Gjort är iaf gjort, därmed inte sagt att det kommer eller kommer inte igen.=)

Postad
Jag tyckte faktiskt också att det var riktigt roligt.

Och när till och med JAG mitt i texten börjar fundera,

När satan var JAG på ett styrelsemöte ?????

Ja, då kan säkert andra också gå på det ;)

Men som ett Aprilskämt så tycker jag nog att det var väldigt

harmlöst faktiskt.

De skämten dom kör med i dagstidningar brukar väl vara mycket värre?

Och sen så förstod väl alla att om jag skulle åta mig ordförandeposten i

förbundet så skulle jag väl alltid förhandla till mig MINST 75 K eller ? ;)

Lycka till med pokern

/ Mikael Westerlund

Kul att du tog det på ett bra sätt Westerlund, det var faktiskt det vi funderade mest på=).

Postad
Ja, den går någonstans mellan att medvetet ljuga med avsikt att vilseleda och att... skoja!!!!

Och typ att få nån att tro att hans mamma dog av hjärtattack när man hade sex med henne. Där går min gräns.

Postad

Hej igen Peder !

Mig behöver ni aldrig vara oroliga för.

Med mig får man skoja med hur mycket man vill.

Kan jag vara med och bidra till att någon/några får sig

ett gott skratt så bjuder jag gärna på det.

Lycka till med pokern

/ Mikael Westerlund

Postad
OK kul att ni tycker att det var roligt.

Gör ett sista försök att förklara vad jag menar.

Gillar inte lögner och aprillskämt är just ett försök att lura folk på ett sätt som skulle anses bedrägligt andra dagar på året. Tyck att det är töntigt om ni vill men folk har olika tycke och smak. Finns vissa som inte gillas glass osv. Ni pokerspelare bör väll ha förståelse för att folk tycker och tänker på olika vis.

Jag skulle inte ha skrivt något om detta om jag inte ansåg att detta kunde vara till skada för förbundet. Vi kan anta att det är folk som läste första inlägget och trodde på det och sen inte läste mer. Berättar för en kompis att SVEPOFs ordförande tjänar 50k i månaden osv. Nu tror jag inte att det kommer att bli en masspridning på detta men det är illa nog om en tror på det.

Att jämföra med statsministeruttalanden på presskonferenser och falska våldtäktsanmälningar till polisen, är du på riktigt eller?

Kul för SVEPOF att jämföras med så tunga gubbar:-D

Varning!!! Titta INTE på nya Mister Bean, där är risken stor att det skrattas i salongen.

Postad
Varning!!! Titta INTE på nya Mister Bean, där är risken stor att det skrattas i salongen.

Och den innehåller inga element av sanning! Allt är påhittat. Inte ens Mr Bean finns på riktigt, det är bara en skådespelare.

Postad
Och den innehåller inga element av sanning! Allt är påhittat. Inte ens Mr Bean finns på riktigt, det är bara en skådespelare.

Alltihopa är alltså en lögn!?!? Bojkott!!!!!! :evil:

Postad

Kul nu kunde du göra ett "jätteroligt" skämt på min bekostnad.

Men vill man inte förstå vad jag menade så gör man det så klart inte.

Postad

De på SvePof är roliga! =)

Nej, nu tycker jag vi tar och skiter i det här alt. skapar en OT-tråd ang. Aprilskämt etc.

Vi har förstått att Bubbla inte tycker att Aprilskämt är roliga och har någon något vettigt att komma med, skapa en ny tråd isf.

Mvh, KF!

Postad

Ok, men det är ändå lite överdrivet att kalla ett aprilskämt för en lögn.

En sak som i grunden skiljer ett aprilskämt från en lögn är att aprilskämtet bara har för avsikt att luras i ett kort skede. Senast nästa dag meddelas att det bara var på skoj, och ofta är de utformade så att man kommer på det själv efter ett tag eller går på det halvt men tänker att det kanske kan vara ett skämt. En annan sak är att lögnen är till för att missleda och ofta görs i egen vinning, medan aprilskämtet är till för att underhålla och görs för både avsändares och mottagares nöje.

EDIT: Och nu såg jag Kfluffies post.

Postad
Ok, men det är ändå lite överdrivet att kalla ett aprilskämt för en lögn.

En sak som i grunden skiljer ett aprilskämt från en lögn är att aprilskämtet bara har för avsikt att luras i ett kort skede. Senast nästa dag meddelas att det bara var på skoj, och ofta är de utformade så att man kommer på det själv efter ett tag eller går på det halvt men tänker att det kanske kan vara ett skämt. En annan sak är att lögnen är till för att missleda och ofta görs i egen vinning, medan aprilskämtet är till för att underhålla och görs för både avsändares och mottagares nöje.

EDIT: Och nu såg jag Kfluffies post.

Problemet med att luras "offentligt" är att du inte vet vilka som har läst och kan omöjligt lita på att alla kollar dagen efter på samma ställ osv.

Självklart kan även jag "driva" med mina kompisar ibland och komma med viss osanningar osv. oavsett datum. Men i de fallen vet jag exakt vem/vilka som blivit lurade och dessa får naturligtvis reda på det ganska snabbt. Sen bör man undvika vissa lögner till vissa personer mm.