Gå till innehåll

Bonusgrind, träning och plugg i Melbourne! NL50-> NL200 innan sommaren?


Mikael__F

Recommended Posts

Jag är inne i en sådan sjuk rush nu alltså. Jag har plussat nästan $1100 på unibet sedan i lördags. Det är inte så dåligt, för att bara lira NL40 och NL50. Såhär bra har pokern aldrig gått tidigare. Jag hoppas att det delvis beror på att jag har bytt spelstil, och inte bara på rushen. Jag spelar nu lösare än innan, och betydligt mer aggresivt. Det känns bra. Det är betydligt roligare att spela också.

 

gött när man är inne i en rush.

 

det tråkiga är bara när downswingen kommer och man är för lös :>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 94
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

gött när man är inne i en rush.

 

det tråkiga är bara när downswingen kommer och man är för lös :>

 

Heh, jo tack, jag märkte det förut. Innan jag satte mig att spela den sista sessionen, så tänkte jag "nu kommer säkert en sjuk backsession, bara för att det har gått så bra hittills. Men jag måste ju få in en massa VIP-poäng, så jag chansar". Jag skulle gått på min magkänsla, och inte spelat ikväll :P.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken session! Spelade en stund nu på morgonen, och tog igen hela backet från igår kväll, plus några extradollar! Mycket skönt!

 

Bank roll: $2203

VIP: 2367.5/6000 (39.46%)

 

Det verkar inte som att det blir nån matlagning med tyskarna idag, i alla fall! En av tjejerna kunde inte, så det verkar som att vi skiter i't. Synd! Jag hade sett fram emot lite annan mat än pasta och tonfisk, som jag äter i princip varje dag. Skall se om jag kan ta tillfället i akt, och plugga lite kanske. Det hade inte varit så dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tokback igen. Jag tycker inte att jag spelade så dåligt idag, förutom några få potter, som jag inte är speciellt stolt över. Har spelat över 3,000 händer idag, och jag slutade på back $173. Inte så kul, men jag fick iaf spelat in en hel del VIP-poäng.

 

Bank roll: $2030

VIP: 2947/6000 (49.12%)

Har ungefär 14,000 händer kvar till bonusen. Kommer antagligen kunna få ut den nästa söndag (13/5). Kommer då ha två veckor på mig att spela in nästa $1000. Det borde gå mycket fortare att grinda bonusen på NL100, så det kanske inte är helt omöjligt att jag även lyckas plocka in $1000 nummer tre.

Vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har inte varit en speciellt bra pokerdag. Har grindat rätt mycket, och pendlat mellan back ett och tre inköp. Gick upp och skottade lite på NL100 nyss, när jag såg att en tokfisk satt på ett bord med över fyra inköp (hur han hade accumulerat den stacken, så dålig som han är, förstår jag inte). Han vann ett inköp av mig på min första hand på bordet. Det såg ut såhär:

 

** Game ID 1367073286 starting - 2007-05-06 16:30:00

** Torsk [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- soleil2269 sitting in seat 1 with $284.30

- Retsnam sitting in seat 2 with $93.50 [Dealer]

- faddas sitting in seat 3 with $17.26

- sevyy sitting in seat 4 with $96.23

- JKzooted sitting in seat 5 with $406.27

- Mikael_F sitting in seat 6 with $99.00

 

faddas posted the small blind - $0.50

sevyy posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Mikael_F: King of Spades, King of Diamonds

JKzooted called - $1.00

Mikael_F raised - $4.00

soleil2269 folded

Retsnam folded

faddas called - $4.00

sevyy folded

JKzooted called - $4.00

 

** Dealing the flop: 7 of Diamonds, 10 of Spades, 10 of Clubs

faddas bet - $1.00

JKzooted called - $1.00

Mikael_F raised - $8.50

faddas went all-in - $12.76

JKzooted called - $13.76

Mikael_F called - $13.76

 

** Dealing the turn: 2 of Diamonds

JKzooted checked

Mikael_F bet - $27.14

JKzooted called - $27.14

 

** Dealing the river: 8 of Diamonds

JKzooted checked

Mikael_F went all-in - $54.10

JKzooted called - $54.10

Mikael_F shows: King of Spades, King of Diamonds

JKzooted shows: Queen of Hearts, 10 of Hearts

faddas mucks: 9 of Spades, 3 of Spades

JKzooted wins $51.57 from the main pot

JKzooted wins $213.76 from side pot 1

 

Nästan varje hand jag har spelat mot denna killen, har han synat ner till river varje gång, och där foldat mot min bet, eller syn-muckat utan att jag har fått se hans hand. Denna gången tänkte jag att det nog blir samma sak. Tydligen inte.

 

Jag lyckades hursomhelst få tillbaka mitt inköp lite senare. Och sedan kom denna handen, som räddade dagen från minusresultat (kunde ju vunnit mer, om inte shortstacken hade träffat sin färg):

 

** Game ID 1367101983 starting - 2007-05-06 17:20:19

** Torsk [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- gluggen1 sitting in seat 1 with $136.77 [Dealer]

- fklingen sitting in seat 2 with $40.55

- kiri51 sitting in seat 3 with $66.80

- swedevre sitting in seat 4 with $118.31

- JKzooted sitting in seat 5 with $371.98

- Mikael_F sitting in seat 6 with $210.84

 

fklingen posted the small blind - $0.50

kiri51 posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Mikael_F: 7 of Spades, 7 of Diamonds

swedevre folded

JKzooted raised - $4.00

Mikael_F called - $4.00

gluggen1 folded

fklingen called - $4.00

kiri51 called - $4.00

 

** Dealing the flop: King of Spades, 2 of Spades, 7 of Hearts

fklingen bet - $5.00

kiri51 called - $5.00

JKzooted raised - $18.00

Mikael_F called - $18.00

fklingen went all-in - $32.05

kiri51 folded

JKzooted called - $37.05

Mikael_F raised - $93.60

JKzooted called - $93.60

 

** Dealing the turn: 3 of Spades

JKzooted checked

Mikael_F bet - $61.31

JKzooted called - $61.31

 

** Dealing the river: Queen of Hearts

JKzooted checked

Mikael_F went all-in - $51.93

JKzooted called - $51.93

Mikael_F shows: 7 of Spades, 7 of Diamonds

JKzooted mucks:

fklingen shows: 9 of Spades, 8 of Spades

fklingen wins $129.15 from the main pot

Mikael_F wins $339.58 from side pot 1

 

Tokskönt! Just nu ligger jag +$89 för dagen och över toppnoteringen jag hade häromdagen (som jag emellertid glömde att skriva i dagboken :P). Skall försöka plugga lite nu, och sedan kanske gå ut och springa ett par "K's" [kays] (som de säger här, och är en förkortning av "kilometers", för er som inte är så hemma på australiensisk engelska :P).

 

Bank roll: $2263

VIP: 3570,5/6000 (59.51%)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inne i en sådan sjuk rush nu alltså. Jag har plussat nästan $1100 på unibet sedan i lördags. Det är inte så dåligt, för att bara lira NL40 och NL50. Såhär bra har pokern aldrig gått tidigare. Jag hoppas att det delvis beror på att jag har bytt spelstil, och inte bara på rushen. Jag spelar nu lösare än innan, och betydligt mer aggresivt. Det känns bra. Det är betydligt roligare att spela också.

 

Jo, unibet känns fin fint just nu, och spela loose/aggresive funkarfint, speciellt när du lägger en slaskig image i början o sedan tightar till spelet, du får mkt bra betalt hela sessionen!! Har ju själv gått från NL20 - NL50, $267 -> $1778 denna vecka!! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej....fin dagbok!! vi har ju mötts vid pokerborden, ligger ju nu på samma nivå NL50, snart NL100.

 

Tack för stödet vid FT igår förrästen!!

 

Lycka till med bonusen o spelet...:-D

 

Det var så lite så! Det var dock i förmiddags, för mig :D. Grattis till $900! :D.

Japp, vi har mötts! Jag har 15 händer på dig i PT, och på dem plussade du över $80 :P. Ganska bra BB/100 :D.

 

Jo, unibet känns fin fint just nu, och spela loose/aggresive funkarfint, speciellt när du lägger en slaskig image i början o sedan tightar till spelet, du får mkt bra betalt hela sessionen!! Har ju själv gått från NL20 - NL50, $267 -> $1778 denna vecka!!

 

Fint! Det verkar som vi båda har lysande utsikter för att lyckas! :P.

 

Tack för lyckönskningen (och håll dig borta från min fisk! :P)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj då. Skulle precis stänga ner datorn typ, när jag kollade lite snabbt på NL100-borden, och såg att min fisk satt vid ett av dem. Jag satte mig såklart ner fortare än kvickt. Efter en liten stund kom denna handen:

 

** Game ID 1367532076 starting - 2007-05-06 23:16:03

** Calyptrocalyx [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Mikael_F sitting in seat 1 with $142.82 [Dealer]

- Whisky77 sitting in seat 2 with $36.70

- esquel sitting in seat 3 with $404.64

- JKzooted sitting in seat 4 with $108.00

- roubinou sitting in seat 5 with $163.72

- seanpaul77 sitting in seat 6 with $29.00

 

Whisky77 posted the small blind - $0.50

esquel posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Mikael_F: Ace of Hearts, 7 of Spades

JKzooted called - $1.00

roubinou folded

seanpaul77 called - $1.00

Mikael_F raised - $4.00

Whisky77 folded

esquel folded

JKzooted called - $4.00

seanpaul77 called - $4.00

 

** Dealing the flop: 5 of Clubs, 9 of Hearts, 7 of Clubs

JKzooted checked

seanpaul77 checked

Mikael_F bet - $6.75

JKzooted called - $6.75

seanpaul77 raised - $20.25

Mikael_F called - $20.25

JKzooted called - $20.25

 

** Dealing the turn: 5 of Spades

JKzooted checked

seanpaul77 went all-in - $4.75

Mikael_F raised - $22.12

JKzooted called - $22.12

 

** Dealing the river: Ace of Spades

JKzooted went all-in - $61.63

Mikael_F called - $61.63

JKzooted shows: 8 of Diamonds, Ace of Clubs

Mikael_F shows: Ace of Hearts, 7 of Spades

seanpaul77 mucks: King of Diamonds, King of Hearts

Mikael_F wins $85.50 from the main pot

Mikael_F wins $243.50 from side pot 1

 

End of game 1367532076

 

And there was much rejoicing!

 

Efter denna handen stack min fisk, så jag får väl passa på att få lite skönhetssömn! Skall upp kl 07.00 imorgon (23.00 svensk tid:P)!

 

Bank roll: $2431

VIP: 3578,5/6000 (59.64%)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utveckla, tack? Tycker ni att jag spelar fel eftersom Fi mycket väl kan sitta på en femma, eller borde jag raisat mer? Den andra killen brydde jag mig inte speciellt mycket om, eftersom han var så short och lös (VP$IP högre än 70%). Jag satte honom på färg-eller stegdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du drar in ungefär dubbel mängd VIP/dag än mig, hur många bord kör du, nivå, och hur många timmar om dan ungefär?

 

Jag spelar 9-10 bord på NL40 och NL50 (brukar köra hälften NL40 och hälften NL50). Har varit uppe på NL100 och skottat lite dock, de senaste dagarna och kört 3 NL40-bord, 3-4 NL50-bord och 3 NL100-bord. Jag spelar oftast 2-3 timmar om dagen kanske. Förra helgen blev det betydligt mer än så dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Har spelat lite till. En session igår, där jag innan sessionen kände att jag inte borde spela. Jag var trött och inte alls på pokerhumör egentligen. Tappade ca. $130.

Blev även en session nu på morgonen, där utdragningarna haglade tätt ibörjan (på NL50-borden). Beslutade mig då för att prova att spela lite FLSH $2-$4. Dålig idé, tappade en $60 på väldigt kort tid (framförallt på en hand, där jag sitter med tvåpar, och betar varje runda. På river kommer en 5:a, och Fi sitter givetvis på 55. Wp, sir!). Sedan öppnade jag några fler NL100-bord och spelade upp allt jag förlorade denna sessionen. Slutar på ca +$53. Dock lite back sedan förra BR-uppdateringen, p.g.a. gårddagens tiltsession.

 

Bank roll: $2779

VIP: 4142,5/6000 (69.04%)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat ganska mycket sedan jag uppdaterade dagboken sist. I förrgår spelade jag en ganska lång session, och tappade nåt inköp.

Gårdagens session blev helt sjukt lång. Den började med att jag tappade ca 4 inköp på NL100 direkt, p.g.a. sjukt dåligt spel (Bikern kan intyga detta). Tog sedan igen det, och slutade på miniplus. Blev även en längre session idag där jag bara plussade ett inköp.

 

Bank roll: $2747

VIP: 5574,5/6000 (92.91%)

 

Är mycket nära att få ut första delen av bonusen nu! Dåligt med action på Unibet vid denna tiden av dygnet dock, så jag får nog vänta lite med att spela in den. Borde ändå städa och gå till Safeway och handla lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära dagbok, jag suger på poker. De senaste dagarna har jag förlorat MYCKET pengar (ca $1000). Som tur var fick jag ut min $1000-bonus imorse, så jag ligger väl hyffsat breakeven, men ändå! Det känns inte som jag kan vinna längre! Översettad, mina floppade nötstegar blir runner-runner:ade. Utöver detta har jag spelat som en kratta. Synar re-reraise all-in preflop med QQ. Det är såklart en given fold, men jag tänker "han har nog bara AK/AQ här, jag leder antagligen". Fel! AA varje dag i veckan.

Jag vet inte hur jag skall göra mig åt, för att komma ur downswingen/tilten. Jag vill spela så mycket poker som möjligt fram till den 27/5, då min unibetbonus går ut, men det är ju ingen idé att spela, om jag ändå bara backar? Någon som har nån idé?

 

Bank roll: $2822

VIP: 144,5/6000 (2.41%)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära dagbok, jag suger på poker. De senaste dagarna har jag förlorat MYCKET pengar (ca $1000). Som tur var fick jag ut min $1000-bonus imorse, så jag ligger väl hyffsat breakeven, men ändå! Det känns inte som jag kan vinna längre! Översettad, mina floppade nötstegar blir runner-runner:ade. Utöver detta har jag spelat som en kratta. Synar re-reraise all-in preflop med QQ. Det är såklart en given fold, men jag tänker "han har nog bara AK/AQ här, jag leder antagligen". Fel! AA varje dag i veckan.

Jag vet inte hur jag skall göra mig åt, för att komma ur downswingen/tilten. Jag vill spela så mycket poker som möjligt fram till den 27/5, då min unibetbonus går ut, men det är ju ingen idé att spela, om jag ändå bara backar? Någon som har nån idé?

 

Bank roll: $2822

VIP: 144,5/6000 (2.41%)

 

Trist att höra mannen!

 

Men det är bara att ta nya tag. Upp på hästen igen och våga spela "ditt spel" igen, d.v.s få tillbaka självförtroendet.

 

Några saker du kan tänka på, är att när du spelar i en downsving, så chansar du lite mer, du övertalar dig själv att göra vissa spel, EJ bra.

Så ändra ditt spel litegrann tills självförtroendet är tillbaka. Spela tightare än vanligt, ha lite hårdare handselection, så ligger du på rätt sida om coinflips m.m

 

Spela lugnt och stabilt, tänk inte på förlusterna, tänk att det e bara ännu en dags grind och motståndarna är lika dåliga som vanligt!! :-D

 

Sov, ät, träna ordentligt...så löser det sig!! Congrats till bonusen, utan den hade sett värre ut!! 8-)

 

 

p.s FFS du är i Australien hur synd om dig är det egentligen...???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...