Gå till innehåll

Uppenbara situationer


pokernått

Recommended Posts

Hej

 

Man brukar säga att det är vid få situationer i Poker som man kan säga exakt hur man ska spela. Kan tänka mig att det i stort sett är när man har nötterna efter rivern och motståndaren betar som man ska höja. Då är man 100% säker på att man spelar korrekt, fast till och med då så kan man göra fel om man höjer för lite eller för mycket.

 

Men det måste finnas väldigt många situationer där det är uppenbart för ett proffs hur man ska spela men som amatören kanske missar. Alltså uppenbara vinnade spel i längden.

Så här i denna tråden vill jag att vi postar händer/situationer där du som postar tycker det är i stort sett uppenbart hur man ska spela. Du ska naturligtvis också förklara hur du tänker med sitt spel.

Ju mer uppenbart och ju mer oväntat (för en amatör) spelet är, destå bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte openlimpa J4s UTG 10-manna.

 

Frågan är sjukt bred och även beroende på många faktorer.

 

Jo men som jag skriver "Ju mer uppenbart och ju mer oväntat (för en amatör) spelet är, destå bättre."

Openlimpa J4s UTG på 10-manna bord är ju rätt uppenbart tom för en amatör. Rensar man bort det som är uppenbart för en amatör så borde det inte finns hur många situationer som helst kvar.

 

Att det är svårt att besvara pga av många faktorer inser jag också, men är det omöjligt att ge exempel på situationer när man ska blixtsyna, höja, lägga sig eller syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men som jag skriver "Ju mer uppenbart och ju mer oväntat (för en amatör) spelet är, destå bättre."

Openlimpa J4s UTG på 10-manna bord är ju rätt uppenbart tom för en amatör. Ränsar man bort det som är uppenbart för en amatör så borde det inte finns hur många situationer som helst kvar.

 

Att det är svårt att besvara pga av många faktorer inser jag också, men är det omöjligt att ge exempel på situationer när man ska blixtsyna, höja, lägga sig eller syna?

 

Du fick ju nyss ett exempel?

 

Här kommer ett till, du har en BB i en turnering och får AK, allin baby!

 

Voila :-o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ricke är du dum i huvudet eller?

 

J4 UTG är fold t.o.m för en amatör så jag fattar inte varför den togs upp, så det var inget exempel.

 

Och Rickies exempel var ännu dummare!

 

Av mig får ni inget exempel eftersom jag inte är proffs men hade gärna sett något bra exempel, något som vi "mindre bra" missar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sluta tro att ni kan lära er spela poker på att ställa några generella frågor...

 

Generella frågor?

Jag frågar efter specifika exempel där ett proffs hade tyckt att hade varit hyfsat uppenbart hur man ska agera. Gärna något som amatören missar eftersom det bara blir intressanta exempel kvar då.

 

Om ni ser ser en sådan hand eller spelar en hand så kan ni ju posta det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ricke är du dum i huvudet eller?

 

J4 UTG är fold t.o.m för en amatör så jag fattar inte varför den togs upp, så det var inget exempel.

 

Och Rickies exempel var ännu dummare!

 

Av mig får ni inget exempel eftersom jag inte är proffs men hade gärna sett något bra exempel, något som vi "mindre bra" missar..

 

 

:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generella frågor?

Jag frågar efter specifika exempel där ett proffs hade tyckt att hade varit hyfsat uppenbart hur man ska agera. Gärna något som amatören missar eftersom det bara blir intressanta exempel kvar då.

 

Om ni ser ser en sådan hand eller spelar en hand så kan ni ju posta det här.

 

Du tänker väl ändå inte bara använda den informationen i exakt samma läge?

Man får ju ta till sig och använda sig av information ur ett generellt perspektiv.

 

Spela, posta händer, lär dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...