stasjo Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Fi är inte regular så vitt jag vet. Dock har han spelat ganska försiktigt dem händerna jag haft med han dittills (iaf preflop, han har lagt mot 2 av mina latepos-raises). Dealt to Hero 7h6h UTG raise -> 4$ 1 fold Hero Calls Fi Calls 2 fold SB fold BB Call FLOP: Qh 9h 4h POT = 17$ BB Check UTG(OR) Bet 10$ Hero Raise -> 26$ Fi Reraise Allin -> 215$ (189$ att syna) BB fold UTG(OR) fold HERO ??? Tar vi synen? Är synen given eller bör den bero på read och flop action och kortens valörer? Citera
Jerico Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Syn, tror han har Ah eller set tillräckligt ofta. Förstår inte varför han ska all in redan här om han har en stark flush. Men det beror ju på read också, är han riktigt weak-tight så är ju detta alltid nöten. Citera
stasjo Postad 27 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 27 Mars , 2007 njea min read va inte så stark på honom... hade bara 20 händer eller nåt och han hade inte uppvisat aggressivtet tidigare. borden är generellt väldigt aggressiva på ipoker generellt också Citera
jeneqvist Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 utan read blixtsynar jag och räknar med att ofta se AhXx,set lr överpar... Citera
vladofox Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Jag tippar på att han har medelghög flush.. som t.ex JH 10H Och inte vill att du t.ex träffar Q Flush lr K flush.. Citera
stasjo Postad 28 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2007 Jag tog synen, han hade AhQs problemet som jag ser det är att om jag leder är jag ca 70% favrit och om jag ligger efter drar jag typ dött Citera
Solidify Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Jag tog synen, han hade AhQs problemet som jag ser det är att om jag leder är jag ca 70% favrit och om jag ligger efter drar jag typ dött 70% är väl kanonbra favoritchans? Färg har han nog inte så ofta här. Om man ändå finge få in pengarna som 70%-are oftare Citera
stasjo Postad 28 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2007 70% är väl kanonbra favoritchans? Färg har han nog inte så ofta här. Om man ändå finge få in pengarna som 70%-are oftare Ja visst är det det. Allt jag säger är att det räcker inte med att ha rätt hälften av gångerna (att han inte har flush). Du måste ha rätt ca 70% av gångerna för att gå jämnt upp. Citera
Recommended Posts