Gå till innehåll

ICA banken och neteller

aim4vegas

Recommended Posts

Någon som har ICA banken och Neteller OCH fått bankwire att fungera. Det är helt hopplöst för mig. Problemet är att IBANCODE inte stämmer överens med kononummret hos ICA Banken,vilket i sin tur beror på att de använder handelsbanken som "mellan" bank. Helt normalt MEN INTE FÖR Neteller, de kan inte skicka micro deposit pga detta.

De har du gått med på att manuellt verifiera kontot, vilket tydligen är enda möjligheten nu. MEN Det verkar inte heller funka.

"If you wish, we can manually verify you, without using another micro-deposit. If you wish to do so, please send us a scanned copy of a paper-bank statement that shows your IBAN and SWIFT codes on it. The document that you have attached to your previous e-mail will not qualify as it is not a formal bank statement, but a letter from the bank. With a formal bank statement, we can prove your connection to the bank account, with the bank numbers that will need to be used. Please send this scan to Bankinfo@neteller.com and we will be happy to assist you. Thank you."

Min fråga är nu om det finns någon på forumet som fått ica banken att fungera som bankwire och hur ni i så fall lyckades med det??

Ytterligare fråga är om någon här i Sverige fått deras 00-800-7767-6343 (Toll free) att funka. har inte gjort det för mig på flera månader. Är så j-a trött på Neteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trixade runt med ICAbanken för nåt år sedan men fick aldrig NETeller att förstå, så jag kör med ett Swedbank-konto som jag enbart har för NETelleruttag.

Angående deras tfnnummer så ringde jag det så sent som i torsdags och det fungerade utmärkt. Huruvida det är gratis eller ej vet jag inte, men jag kom fram iaf.

Länk till kommentar

Ytterligare fråga är om någon här i Sverige fått deras 00-800-7767-6343 (Toll free) att funka. har inte gjort det för mig på flera månader. Är så j-a trött på Neteller.

Jag ringde det numret 25 gånger vid olika tider på dygnet under en vecka och kom aldrig ens fram till en telefonkö. Därefter mailade jag och bad dem ringa min mobil, och det gjorde de på en gång.

När det fungerar är Neteller bra, men visst känns det lite som ett statligt verk när de är på det humöret.

Länk till kommentar

Hade tänkt byta bankkontot jag har kopplat mot ett ICA konto och till mig sa Neteller att följande ska finnas på bankpappret:

Namn

Adress

Bankens namn och adress

Bankkontonummer (8 siffror)

Swift och IBAN kunde skickas separat och dessa gick väl att få via ICA eller?

Skumt att vi fick olika information.

Länk till kommentar

Jag har pratat med ICA Banken just ang. detta och upplyste dem om problemet.

ICA Banken har ett enda IBAN-nummer hos handelsbanken. Man ska lämna meddelande med sitt namn och kontonummer, vilket man inte kan med Neteller.

Det går därför inte att skicka pengar från Neteller till ICA Banken som det ser ut idag.

/SK

Länk till kommentar

• 1 month later...
Jag har pratat med ICA Banken just ang. detta och upplyste dem om problemet.

ICA Banken har ett enda IBAN-nummer hos handelsbanken. Man ska lämna meddelande med sitt namn och kontonummer, vilket man inte kan med Neteller.

Det går därför inte att skicka pengar från Neteller till ICA Banken som det ser ut idag.

/SK

Snett. Man kan inte ta ut direkt till mastercardet eller liknande?

Länk till kommentar

Snett. Man kan inte ta ut direkt till mastercardet eller liknande?

Verkar inte så nej. Får bara upp "registrera bankkonto" när jag försöker casha ut från neteller...

Jag kör nu från Neteller till Everest poker och sen till moneybooker och DÄRIFRÅN till mitt ICA-konto :) Everest har inget krav på att man ska sätta in och ta ut med samma metod, vilket många andra sajter har för att undvika penningtvätt...

/SK

Länk till kommentar

Verkar inte så nej. Får bara upp "registrera bankkonto" när jag försöker casha ut från neteller...

Jag kör nu från Neteller till Everest poker och sen till moneybooker och DÄRIFRÅN till mitt ICA-konto :) Everest har inget krav på att man ska sätta in och ta ut med samma metod, vilket många andra sajter har för att undvika penningtvätt...

/SK

Hamnade lite off topic nu, men det går alltså att ta ut dollars till ICA Konto via MoneyBookers dvs avgiftsfritt?

Länk till kommentar

• 1 month later...
Hejsan.

Undrar om jag måste spela nåt

på Everest poker eller kan jag ta ut

pengarna direkt när jag satt in dom

från Neteller ?

Med vänliga hälsningar

Magnus

Everest har nu uppmanat sina användare att använda samma insättnings- och uttagsmetoder, vilket gör att det blir svårare att använda dem som "router" för överföring av pengar från neteller till moneybookers och vidare till ICA banken.

Du behöver inte omsätta en insättning innan du kan ta ut dem vad jag vet.

Moneybookers tar en avgift på ca 16:- per uttag oavsett storleken på beloppet.

/SK

Länk till kommentar

Hejsan,

Jag försökte ta ut pengarna

till Moneybookers innan jag

visste om att man måste ta

ut från samma man satte in.

Så jag fick kontot spärrat så

tänkte upplysa andra så ni inte

gör om samma misstag som jag.

Så har ni ICA banken kort så skaffa