Gå till innehåll

NLT 200 - Set i konstig hand, vettigt spel?

Recommended Posts

NL 200 ipoker.

Hero has 200$

SB has 120$

EP has 160$

CO has 40$

10 players

Hero was dealt 6c6s

2 fold

EP raise -> 4$

4 fold

CO call

Hero Call

SB reraise ->11$

BB fold

EP call

CO call

Hero Call

FLOP Ah6d5d POT=46$

EP Bet 26$

CO Call allin 26$

Hero Call

SB Fold

TURN Ah6d5d Ad POT=124$

EP check

Hero Bet 55$

EP call

River Ah6d5d Ad 7d MainPOT=124$ SidePOT= 110$

EP check

Hero bets allin 66$

EP fold

Vettigt spel?, tänker mest på turn nu.... Ska ja trycka Allin? ska jag checka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är bra spel, svårt att se vad du ska förlora mot. Han har ju spelat med huvet under armen pre flop om han har A-med låg kicker. Jag tycker du mjölkar ut ganska maximalt med detta spelet. Dessutom lägger han säkert inte händer som A med kicker från K-10. Med tanke på enbart synen på floppen har han rätt säkert A med en dugglig kicker eller 5-5. Du vinner i båda faller så mjölka på :)

Har han A med låg kicker är det bara att ta en anteckning, så vinner du tillbaka det nästa gång du spelar mot honom :)

Länk till kommentar

Nej nej fold finns ju liksom inte men jag har jättsvårt att sätta Fi på en HD på turn.

Hans bet på flop kan ju va vad som helst dock troligas ett ess... varför checkar han esset på turn? antagligen för att få mig att bluffa? På turn har jag svårt att se att han ska va berädd att lägga ett ess...

Därför jag kanske borde tryckt allin

eller vetifan... svårspelat helt enkelt... Ganska konstigt av han att syna turn och folda river. Om han hade A borde han nästan CRat allin på turn tycker man

Länk till kommentar

även om han triss i ess och galna odds är det lite svårt och tycka sina tre ess är bra där på rivern. push på turn kanske skulle kunna funka då han fortfarande har lite outs till sin kåk eller kan lyckas tro att du har ett ess också. men självklart har han triss i ess. lyckas bara folda dom tillslut när det ligger så många dumma ruter där..

Länk till kommentar