stasjo Postad 26 Mars , 2007 Rapport Share Postad 26 Mars , 2007 NL 200 ipoker. Hero has 200$ SB has 120$ EP has 160$ CO has 40$ 10 players Hero was dealt 6c6s 2 fold EP raise -> 4$ 4 fold CO call Hero Call SB reraise ->11$ BB fold EP call CO call Hero Call FLOP Ah6d5d POT=46$ EP Bet 26$ CO Call allin 26$ Hero Call SB Fold TURN Ah6d5d Ad POT=124$ EP check Hero Bet 55$ EP call River Ah6d5d Ad 7d MainPOT=124$ SidePOT= 110$ EP check Hero bets allin 66$ EP fold Vettigt spel?, tänker mest på turn nu.... Ska ja trycka Allin? ska jag checka? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kurtkatt Postad 26 Mars , 2007 Rapport Share Postad 26 Mars , 2007 ja, synd på skitrivern bara. vad händer om vi bettar 70 på turn? foldar fi för mkt då, för chansen att han oftare ska känna sig tvungen att syna riven? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 26 Mars , 2007 Rapport Share Postad 26 Mars , 2007 Jag tycker det är bra spel, svårt att se vad du ska förlora mot. Han har ju spelat med huvet under armen pre flop om han har A-med låg kicker. Jag tycker du mjölkar ut ganska maximalt med detta spelet. Dessutom lägger han säkert inte händer som A med kicker från K-10. Med tanke på enbart synen på floppen har han rätt säkert A med en dugglig kicker eller 5-5. Du vinner i båda faller så mjölka på Har han A med låg kicker är det bara att ta en anteckning, så vinner du tillbaka det nästa gång du spelar mot honom Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stasjo Postad 26 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 26 Mars , 2007 Nej nej fold finns ju liksom inte men jag har jättsvårt att sätta Fi på en HD på turn. Hans bet på flop kan ju va vad som helst dock troligas ett ess... varför checkar han esset på turn? antagligen för att få mig att bluffa? På turn har jag svårt att se att han ska va berädd att lägga ett ess... Därför jag kanske borde tryckt allin eller vetifan... svårspelat helt enkelt... Ganska konstigt av han att syna turn och folda river. Om han hade A borde han nästan CRat allin på turn tycker man Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kurtkatt Postad 26 Mars , 2007 Rapport Share Postad 26 Mars , 2007 men vadå, träffar inte färgen på turn? och 4färg på bordet på rivern? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 26 Mars , 2007 Rapport Share Postad 26 Mars , 2007 Vad visade all in spelaren? Edit: stasjo sitter ju på kåk på river? Varför vara rädd för färg då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kurtkatt Postad 26 Mars , 2007 Rapport Share Postad 26 Mars , 2007 även om han triss i ess och galna odds är det lite svårt och tycka sina tre ess är bra där på rivern. push på turn kanske skulle kunna funka då han fortfarande har lite outs till sin kåk eller kan lyckas tro att du har ett ess också. men självklart har han triss i ess. lyckas bara folda dom tillslut när det ligger så många dumma ruter där.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kurtkatt Postad 26 Mars , 2007 Rapport Share Postad 26 Mars , 2007 vi är inte rädda i den här potten, vi är bara ledsna över att fi blev rädd för färgen med sina 3 ess Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 26 Mars , 2007 Rapport Share Postad 26 Mars , 2007 Ok då är jag med dig, uppfattade dig som att du missade att turn "oss" kåk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts