Gå till innehåll

Recommended Posts

** Game ID 1285698233 starting - 2007-03-26 12:53:20

** Odonata [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Poker_denis sitting in seat 2 with $20.90 [sitting out]

- MR_Jimmy sitting in seat 3 with $123.10

- Ravageur sitting in seat 4 with $307.42 [Dealer]

- banan6666 sitting in seat 5 with $127.35

- oxal sitting in seat 6 with $57.90

 

banan6666 posted the small blind - $0.50

oxal posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to MR_Jimmy: Ace of Hearts, Ace of Spades

MR_Jimmy raised - $4.00

Ravageur raised - $16.00

banan6666 folded

oxal folded

MR_Jimmy raised - $44.00

Ravageur called - $44.00

 

** Dealing the flop: 2 of Spades, Queen of Diamonds, 10 of Spades

 

Va gör ni här? Trycker på? Betalar av honom dom gånger han sitter på en triss med tanke på potsizen och min stack?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dealing the flop: 2 of Spades, Queen of Diamonds, 10 of Spades

MR_Jimmy went all-in - $79.10

Ravageur called - $79.10

 

Anledningen att jag ens funderade på att lägga var att han tog rätt långt tid på sig pre flop att syna, kan va ett tecken på att han har sämre än K-K. Troligen hade jag fått omslag mot K-K, tror jag. Så på floppen ställer jag mig lite frågande vad jag verkligen slår, egentligen bara J-J. Men jag resonerade som så att har han setat för man heller betala av han, med tanke på potten och min stack.

 

Sen att ställa pre med A-A pre tycker jag inte är ett alternativ, jag sitter ju i en drömsits pre flop och vill maximera den ev vinsten. Har han ett lägre par än mina två äss vinner jag (enligt min teori) mest på att bara raisa för att han ev ska fiska med till ca 20% vinst chans, dock med risk att bli utdragen.

 

** Dealing the turn: King of Diamonds

 

** Dealing the river: King of Clubs

MR_Jimmy shows: Ace of Hearts, Ace of Spades

Ravageur shows: 10 of Hearts, 10 of Diamonds

Ravageur wins $245.70 from the main pot

 

Rivern kände jag mig stendöd, mitt hopp låg i att han hade K-K kändes det som på floppen... tack för svaren :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dealing the flop: 2 of Spades, Queen of Diamonds, 10 of Spades

MR_Jimmy went all-in - $79.10

Ravageur called - $79.10

 

Anledningen att jag ens funderade på att lägga var att han tog rätt långt tid på sig pre flop att syna, kan va ett tecken på att han har sämre än K-K. Troligen hade jag fått omslag mot K-K, tror jag. Så på floppen ställer jag mig lite frågande vad jag verkligen slår, egentligen bara J-J. Men jag resonerade som så att har han setat för man heller betala av han, med tanke på potten och min stack.

 

Sen att ställa pre med A-A pre tycker jag inte är ett alternativ, jag sitter ju i en drömsits pre flop och vill maximera den ev vinsten. Har han ett lägre par än mina två äss vinner jag (enligt min teori) mest på att bara raisa för att han ev ska fiska med till ca 20% vinst chans, dock med risk att bli utdragen.

 

** Dealing the turn: King of Diamonds

 

** Dealing the river: King of Clubs

MR_Jimmy shows: Ace of Hearts, Ace of Spades

Ravageur shows: 10 of Hearts, 10 of Diamonds

Ravageur wins $245.70 from the main pot

 

Rivern kände jag mig stendöd, mitt hopp låg i att han hade K-K kändes det som på floppen... tack för svaren :)

 

 

du spelade helt rätt. han är ju skitkass som synar ditt stora 4-bet preflop med TT om du inte varit värsta superbluffmuppen tidigare.

 

 

på floppen kan han ha KK på 6 sätt och QQ på 3 så även om enbart QQ och KK skulle varit hans range så ska degen in eftersom du leder mot den HD:n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...