Gå till innehåll

ITM HU Färgdrag mot pottbet på flop!


Recommended Posts

FI är vek-tajt, släpper många händer (från BB) mot 3*BB raise preflop. Han har inte visat många händer men han betar väääldigt ofta pott ur position då ja raisat preflop, ofta har ja har vikt utan träff.

 

I detta fallet så har han redan gjort sitt "pottbet-move" flera gånger och ja luktar svaghet. Hur ska ja spela färgdraget? Ja spelar det inte på bästa sätt anser jag själv. Han betar pott och ja har ca 5-6*potten kvar i stacken. Jag valde att ställa, men det är nog att överspela färgdraget utan "överkorts-outs".

 

Folda känns tajt. Ska ja syna och c/f turn om den inte är klöver och c/f river på samma sätt om han checkar bakom?

 

Full Tilt Poker Game #2058666810: $5 + $0.50 Sit & Go (15443845), Table 1 - 150/300 - No Limit Hold'em - 11:12:16 ET - 2007/03/24

Seat 4: JRowe627 (6,730)

Seat 8: HERO (6,770)

HERO posts the small blind of 150

JRowe627 posts the big blind of 300

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 2 of Clubs10 of Clubs

HERO raises to 900

JRowe627 calls 600

*** FLOP *** 4 of DiamondsJack of ClubsQueen of Clubs

JRowe627 bets 1,800

HERO ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att pusha är väl egentligen inte så tokigt?

 

Att slippa se ett till kort som kan förbättra Fi så att han synar Turn istället med mycket stash i Potten alt. att han t.o.m. pushar Turn och du har enbart sprucket färgdrag?

 

Med din beskrivning att Fi är Weak och att han ofta bettar på detta sätt så skulle jag pusha - Fe:n + outs = Oslagsbar kombination i denna situation! :)

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...