fred93 Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 Vad gör man på den här floppen? Har ju fortfarande ett överpar och ett öppet stegdrag men det känns ändå livsfarligt att spela vidare mot två spelare. Vad hade ni gjort? Ställt? Synat? Foldat? Hand 90,233,370, Started at 2007-03-22 12:20 (EDT) Table 'juccaX's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real) Seat 3: cheddarfin ($132,25 in chips) Seat 4: Myllyeke1 ($18,75 in chips) Seat 6: MicDin ($32,90 in chips) Seat 7: HERO ($30,80 in chips) (on the button) Seat 9: AlCarpone ($23,85 in chips) *** Blind Bet Round *** : AlCarpone : Post Blind ($0,15) cheddarfin : Post Blind ($0,25) Dealt to HERO: Dealt to HERO: *** Pre-Flop *** : Myllyeke1 : Fold MicDin : Bet ($1) HERO : Raise ($3,45) AlCarpone : Fold cheddarfin : Call ($3,20) MicDin : Call ($2,45) *** Flop *** : cheddarfin : Check MicDin : Bet ($5) HERO : ??? Citera
skalle88 Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 Vet inte om du borde folda här. Han kan ju testa vattnet med AQ eller semibluffa. Du borde vara orolig över cheddarfin som kanske chekraisar om du synar. Jag hade nog synat och sett vad som hände på turn. Stannar cheddarfin i handen så har du mer anlendning att vara orolig. Troligtvis är du uppe mot tvåpar, stege eller kanske set. Vad du slår är typ AQ,KQ och bluff/semibluff. Hur gick handen? Citera
fred93 Postad 24 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 24 Mars , 2007 Vet inte om du borde folda här. Han kan ju testa vattnet med AQ eller semibluffa. Du borde vara orolig över cheddarfin som kanske chekraisar om du synar. Jag hade nog synat och sett vad som hände på turn. Stannar cheddarfin i handen så har du mer anlendning att vara orolig. Troligtvis är du uppe mot tvåpar, stege eller kanske set. Vad du slår är typ AQ,KQ och bluff/semibluff. Hur gick handen? Resultatet blev inte så värst intressant. Jag valde att folda och så gjorde även han bakom. Mycket möjligt att jag foldade bästa handen men jag kände att risken att vara uppe mot 1010-QQ eller AK var rätt stor. Citera
Lans Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 Det känns rätt otroligt att han skulle beta rakt ut med en färdig stege eller ett set, han skulle väl snarare gå för en check-raise där eftersom att du lär göra en continuation bet. Han vill nog veta var hans står med AQ/KQ, eventuellt ett fiskigt floppat tvåpar. Man kan ju välja den fega vägen och folda, är ju inte fel med tanke på att Cheddarfin är kvar att agera, men jag hade nog ställt här, leder du inte har du ju ändå goda möjligheter att förbättra till bästa handen på turn och river. Citera
fred93 Postad 25 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2007 Det känns rätt otroligt att han skulle beta rakt ut med en färdig stege eller ett set, han skulle väl snarare gå för en check-raise där eftersom att du lär göra en continuation bet. Han vill nog veta var hans står med AQ/KQ, eventuellt ett fiskigt floppat tvåpar. Man kan ju välja den fega vägen och folda, är ju inte fel med tanke på att Cheddarfin är kvar att agera, men jag hade nog ställt här, leder du inte har du ju ändå goda möjligheter att förbättra till bästa handen på turn och river. Jag tycker inte att det känns så otroligt att han skulle beta ut med en bra träff i det här läget. Jag skulle antagligen gjort det med tanke på att floppen kommer tre höga kort efter att någon re-raisat preflop. Chansen att FI (jag) skulle vara tom i det här läget är ju minimal. Därför skulle jag nog betta ut och hoppas på att få ett omslag. Visserligen så har jag som du säger många kort som förbättrar min hand men mot många händer så drar jag bara till en split som bäst vilket inte kändes så lockande. Citera
bananuz Postad 26 Mars , 2007 Rapport Postad 26 Mars , 2007 Tycker syn känns klart bäst. Fold känns lite vekt, men ok. Raise känns iskallt. Om man checkraisar med AK här kan man väl lika gärna vända upp korten på bordet... Citera
Recommended Posts