Gå till innehåll

Intressekoll: SnG-sajt


Myssion

Intressant?  

166 medlemmar har röstat

  1. 1. Intressant?

    • Ja, det låter väldigt intressant!
      65
    • Nej, det här är inget för mig.
      64
    • Vet inte/det beror på...
      37


Recommended Posts

Är det du som ska lära ut, och sköta själva undervisningen?

 

Japp. Eventuellt kommer Conspiracy att hjälpa till med filmer m.m..

 

Hur billig blir månadsavgiften?

 

Det beror lite på intresse och vilken utformning det blir, men liknande sajter tar ju runt $20-$25/månad (ibland även plus en klumpavgift när man påbörjar medlemskapet). Min tanke är dock att kunna erbjuda en mer personligt utformad coachning, där "medlemmar" kan få utförliga svar på HH-frågor/teoretiska frågeställningar, snarare än att bara spotta ut filmer på löpande band. I mitt tycke har det högre värde att kunna få personlig feedback, men samtidigt är jag ju medveten om att de flesta som är intresserade spelar på lägre nivåer och har en begränsad bankrulle.

 

Men i slutändan hänger det ju på hur stor efterfrågan är, samt hur mycket individuell uppmärksamhet jag ger en "medlem" inom en given tidsenhet. Artikelmaterial eller att svara på en frågeställning som intresserar väldigt många innebär ju t.ex. en låg arbetsinsats/"medlem", medan det kräver mycket mer att t.ex. titta igenom en hel film och skriva utförliga kommenterar åt någon. Om fokus ligger på det senare så blir priset högre, och det kommer att finnas ett tak för hur många som kan vara med, och omvänt.

 

 

Så vilken typ av intresse finns det? Är ni mer intresserade av att A) få en väldigt personlig service för t.ex. $100/månad, med ett tak på kanske 10 medlemmar, eller är intresset större för t.ex. B) en service för $20/månad, där jag lägger mer fokus på material som fler kan ta del av simultant, och där det inte finns något tak. (Siffrorna är bara tänkta som exempel.) Om man har ett internt forum kan det ju iofs gå att hitta en bra medelväg också, eftersom alla "medlemmar" då får ta del av varandras material/coachning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det du som ska köra utbildningen? Hur spelar du idag? Bara SnG? Nivå? ROI? osv?

 

Japp, jag undrar också över dessa saker. Jag som spelar SnG som en ren hobby med en BR på c:a $750 är ju inte intresserad av att spendera 15% av den på detta. En månadskostnad på $10-20 är mera intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion,

Skulle man kunna tänka sig en hybrid.

Ett medlemskap för att ta del av material, filmer, tillträde till ett seriöst diskussionsforum etc. Sedan kan man bygga på med antingen en viss avgift per utförligt svar från dig eller ett VIP medlemskap för en högre peng där man får tillträde till VIP tjänster som tex personlig coaching.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion,

Skulle man kunna tänka sig en hybrid.

Ett medlemskap för att ta del av material, filmer, tillträde till ett seriöst diskussionsforum etc. Sedan kan man bygga på med antingen en viss avgift per utförligt svar från dig eller ett VIP medlemskap för en högre peng där man får tillträde till VIP tjänster som tex personlig coaching.

 

Håller med Blattan här, olika "nivåer" av medlemsskap vore nöten!

 

Angående innehållet på siten så skulle jag tex vilja ha MASSOR av filmer med lite smalare inriktning. Med det menar jag tex ett antal filmer uppdelade efter period i SnG'n. Man kan då på ett lätt sätt kolla in de nivåer man kanske i första hand behöver förbättra, det blir lite inriktat liksom.

 

Exempel:

Spelet under level 1-3

Spelet under level 4-5

Spelet under 6-

 

Alternativt...

Spelet med 7-10 spelare

Spelet med 6-5 spelare

 

Bubbelspel

ITM-spel

HU-spel

 

Ja jag vet inte, helknasigt kanske, skrev lite snabbt bara. Kanske kommer på mer och/eller bättre idéer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka spelare ska kunna vända sig hit? Spelare på alla nivåer? 100$ låter ju väldigt dyrt för spelare med rullar för 5-10 sngs... Regulars på 50-100? Hur högt spelar du?

 

tror knappast att regulars på 50-100 nivån skulle få ut nått av att få coachning/tips av myssion däremot spelare på <20$ kanske så då är väl frågan för dem spelarna om dem tycker att det är värt att betala en stor del av rullen för att troligen utvecklas vilket säkerligen kommer leda till avkastning i längden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror knappast att regulars på 50-100 nivån skulle få ut nått av att få coachning/tips av myssion däremot spelare på <20$ kanske så då är väl frågan för dem spelarna om dem tycker att det är värt att betala en stor del av rullen för att troligen utvecklas vilket säkerligen kommer leda till avkastning i längden..

 

ok, låter fair. Men det måste ju vara "betydlig" hjälp de ska få för sina 100 bucks. 20$ för relativt allmänna råd verkar ju inte som en hit... Får väl jobba lite med prissättningen kanske;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det låter klart intressant! Ett förslag (som också någon varit inne på tidigare) är att ha en grundkostnad som berättigar till att se filmer, artiklar mm och sedan en dyrare tilläggskostnad för att få personlig coaching (för ett begränsat antal personer).

 

Intresset beror ju också på vilken nivå coacherna spelar vinnande spel på (och hur hög RoI)...Ju högre nivå desto mer intressant så klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det låter klart intressant! Ett förslag (som också någon varit inne på tidigare) är att ha en grundkostnad som berättigar till att se filmer, artiklar mm och sedan en dyrare tilläggskostnad för att få personlig coaching (för ett begränsat antal personer).

 

Intresset beror ju också på vilken nivå coacherna spelar vinnande spel på (och hur hög RoI)...Ju högre nivå desto mer intressant så klart.

 

Sharkscopa Myssion så får du se själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror knappast att regulars på 50-100 nivån skulle få ut nått av att få coachning/tips av myssion däremot spelare på <20$ kanske så då är väl frågan för dem spelarna om dem tycker att det är värt att betala en stor del av rullen för att troligen utvecklas vilket säkerligen kommer leda till avkastning i längden..

 

Beror på vad du menar med regular men jag är 100% övertygad om att Myssion är en mycket bättre SnG-spelare än vad många regulars är på $60s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...