Gå till innehåll

xlars skottar


xlars

Recommended Posts

Hallå!

 

Jag tänkte starta upp en ny dagbok eftersom jag börjat spela mer på slutet än tidigare. Har varit ganska lat och inte försökt lära mig något nytt utan nöjt mig med att vara vinnande på 5/10. Nu har jag börjat studera lite mer och försöker hitta läckorna i mitt spel. Spelarna förbättras ju hela tiden och om man själv inte gör det hamnar man lätt efter.

 

Kommer mestadels spela 5/10 men även 3/6 om jag tycker att det bara är bra spelare på 5/10. Klart hittar jag värde på högre bord kommer jag även spela där.

Då och då blir det nog en omaha hand men på mycket lägre nivåer eftersom jag fortfarande lär mig det spelet.

 

Ska försöka hålla mig till att posta intressanta händer med svåra beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 327
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (2 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Hero ($637)

BB ($353.80)

 

Preflop: Hero is Button with 3spade.gif, 3club.gif. Hero posts a blind of $6.

BB calls $3, Hero (poster) raises to $18, BB calls $18.

 

Flop: ($48) 2heart.gif, 9heart.gif, 5club.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $36, BB raises to $72, Hero calls $36.

 

Turn: ($192) 6club.gif(2 players)

BB calls $260.80 (All-In)

 

Vi spelar hu här och jag har raisat väldigt mycket preflop och cb nästan varje gång, min motståndare är väldigt passiv pre men ganska agressiv postflop.

 

Jag tror han bluffar, känns som han är trött på mig, miniraisen på floppen är ju ganska effektiv även om man är tom mot en som alltid gör cb eftersom man riskerar väldigt lite för att vinna potten.

 

Finns det något värde i att syna ner honom eller är det helt dumt med tanke på att jag är stor förlorare mot de flesta "riktiga händer"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party Poker No-Limit Hold'em, $ Hero (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Button ($1557.01)

SB ($723)

Hero ($2078)

UTG ($881.84)

MP ($1004.50)

CO ($1059)

 

Preflop: Hero is BB with Jdiamond.gif, Jclub.gif. SB posts a blind of $5.

UTG calls $10, 1 fold, CO raises to $44, 2 folds, Hero raises to $134, UTG folds, CO calls $100.

 

Flop: ($303) 7club.gif, 2spade.gif, 5diamond.gif(2 players)

Hero bets $200, CO calls $200.

 

Turn: ($703) Kdiamond.gif(2 players)

 

Final Pot: $703

 

FI är LAG och synar mycket med mer än bra händer, han kontrar det med att syna med bra händer också, jag borde raisat mer preflop för att förstöra hans implicita odds.

 

Nu blev det ju lite knepigt när en kung kom kan ju också redan vara slagen preflop men mest troligt är att min hand är bäst känns det som. Tror inte han skulle floatat mig med AK. K blir ju ett skrämselkort för honom och att få betalt av sämre händer minskar. Så vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något värde i att syna ner honom eller är det helt dumt med tanke på att jag är stor förlorare mot de flesta "riktiga händer"?
Finns ju så mycket bättre händer att göra det med. 32 eller AJ till exempel. Så ja, det är rätt kasst.

 

Gillar för övrigt inte alls aggrospelet med den handen. Den har lite showdownvärde och är bara så värdelös när den är slagen.

 

Angående JJ så tycker jag också check.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl en enkel fold men jag blev nog påverkad av resultatet.

 

Party Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $3/$6

2 players

Converter

 

Pre-flop: (2 players) Hero is BB with 3 :s: 3 :c:

SB calls, Hero raises to $24, SB calls.

 

Flop: 2 :h: 9 :h: 5 :c: ($48, 2 players)

SB checks, Hero bets $36, SB raises to $72, Hero calls.

 

Turn: 6 :c: ($192, 2 players)

SB raises all-in $257.8, Hero folds.

Uncalled bets: $257.8 returned to SB.

 

SB shows T:d:, K:h: high card King.

 

Results:

Final pot: $192

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 måste du ju ändå lägga. Han kan ju bluffa med händer som slår dig.

 

Andra känns som check, och är han nu LAG så kan du väl syna en push rätt ofta, no?

 

Jag vet inte riktigt, han är LAG pre men jag tror han checkar turn här med många händer, QQ eller sämre. Pushar han är jag nog ofta slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju så mycket bättre händer att göra det med. 32 eller AJ till exempel. Så ja, det är rätt kasst.

 

Gillar för övrigt inte alls aggrospelet med den handen. Den har lite showdownvärde och är bara så värdelös när den är slagen.

 

Angående JJ så tycker jag också check.

 

Tycker du det är fel att raisa 33 på knappen när fi limpar i sb? Jag brukar göra det ungefär 70% av gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt läge det här, fi är tag. Skulle han göra så här med en tia eller AA med nötflushdraget? Jag ställs ju mot en pottbet ungefär. Tråkigt med en out om jag är slagen dock.

 

 

Seat 1: Hero ($1,581.00 in chips) DEALER

Seat 3: SB ($697.38 in chips)

Seat 5: BB ($1,000.00 in chips)

Seat 6: UTG ($273.00 in chips)

Seat 8: MP ($1,955.12 in chips)

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 8 of Diamonds9 of Diamonds

 

UTG: Fold

MP: Raise $40.00

Hero: Raise $120.00

SB: Fold

BB: Fold

MP: Call $80.00

*** FLOP ***3 of Diamonds10 of Clubs10 of Diamonds

MP: Check

Hero: Check

*** TURN *** 6 of Diamonds

MP: Bet $120.00

Hero: Raise $400.00

MP: Allin $1,715.12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite förvånad över att alla tycker jag ska checka här, hade nog checkfoldat mot en mer solid spelare. Beslutar mig för att göra en bluff/värdebet vilket det är vet jag inte förrän han synar. Största anledningen till att jag gör det är för att jag dels vill skydda min hand mot drag dels få bort QQ (vilket aldrig hade hänt iofs). Checkfolda är inget jag känner för och checksyna känns inte heller bra.

 

Han tror uppenbarligen att jag bluffar eftersom han synar floppen (trebetat honom en hel del pre), han synar nog turn för han tror att det finns en möjlighet att jag har AQ eller liknande och vill representera kungen och om inte har han ju outs. Jag är 70/30 favorit på turn så jag klandrar honom inte för att han synar.

 

Jag får mina fel till: Borde höjt mer preflop (han gillar att syna med sc och annat) så varför inte utnyttja det. Betat hårdare på floppen (hade nog vunnit potten direkt då). Kanske var det fel att ställa på turn också även om resultatet visade att det var det rätta spelet den här gången.

 

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ Hero (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Button ($1557.01)

SB ($723)

Hero ($2078)

UTG ($881.84)

MP ($1004.50)

CO ($1059)

 

Preflop: Hero is BB with Jdiamond.gif, Jclub.gif. SB posts a blind of $5.

UTG calls $10, 1 fold, CO raises to $44, 2 folds, Hero raises to $134, UTG folds, CO calls $100.

 

Flop: ($303) 7club.gif, 2spade.gif, 5diamond.gif(2 players)

Hero bets $200, CO calls $200.

 

Turn: ($703) Kdiamond.gif(2 players)

Hero bets $800, CO calls $1059 (All-In).

 

River: ($2562) 6diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $2562

 

Results in white below:

Hero has Jd Jc (one pair, jacks).

CO has 9d 7d (flush, king high).

Outcome: CO wins $2303. Hero wins $259.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anågende JJ handen.

Vad jag minns av dig så var du ganska duktig semi-lös-aggro spelare. En spelare med den uppfattningen av dig, ska veta att du ofta kommer att bluffa turn på bra kort som ess,kungar och damer. Han måste såklart ibland då anpassa sig och syna med lägre par. Därför är det en solklar push. Bra spelat.

 

89s

Du kan säkert estimera hans range bättre än mig. Men med tanke på att ni är hyffsat djupa så borde han väl kunna ha en ganska vid range. Här tog jag med en hel del händer som gynnar dig, t.ex. Överpar med en ruter, tior som ATs o 9Ts, JTs, alla Ak med en ruter. Även en hel del händer som inte gynnar dig, alla Axdd och en del suited xxdd och alla kåkar. Man skulle väl också kunna ta med några överpar utan ruter. Men jag tror inte man kan få han range så mycket sämre för dig. Är han mycket tightare kan man kanske ta bort 33/66, men då även alla Axdd så det jämnar nog ut sig.

 

Board: Td Tc 3d 6d

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 49.883% 49.88% 00.00% 856 0.00 { 9d8d }

Hand 1: 50.117% 50.12% 00.00% 860 0.00 { AcAd, AdAh, AdAs, KcKd, KdKh, KdKs, QcQd, QdQh, QdQs, JcJd, JdJh, JdJs, 66, 33, AdKd, AdQd, AdJd, ATs, Ad9d, Ad8d, Ad7d, Ad6d, Ad5d, Ad4d, Ad3d, Ad2d, KdQd, QdJd, JTs, T9s, AcKd, AdKc, AdKh, AdKs, AhKd, AsKd }

 

Tom mot denna ogynsamma range så är det en enkel syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående :9d::8d: handen så synade jag bara för att stirra in i :Kd::Qd:. Med resultatet i handen kändes det ju som en dum syn, men det kan ju också bara vart otur att han hade den handen. Fi har statsen 19/12 med en aggression faktor på ftr 2,5-3,75-1,0 över 400 händer (hade dock bara ca 100 händer mot honom när handen spelades).

 

Vet fortfarande inte om synen var dålig eller ett måste, synpunkter uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läskigt när brädan dessutom är parad. Han har ju definitivt outs river med överpar med en ruter. Med hans stats funderar jag verkligen om han är kapabel till några trixigare spel över huvud taget med säg JJ+ med en ruter för att jaga bort en tia till exempel, men jag antar att du måste ta synen ändå nu när du träffat ditt guldkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej tänkte jag när jag såg att fi hade topset, sen kollade jag upp att jag hade 50% chans att vinna på floppen?? Jaha då vet man det :). Ska man alltid trycka in degen på en sån här flop? Hade en liknande hand där jag bara synade potbet på flop och turn, missade rivern och foldade.

 

Full Tilt Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $0.50/$1

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $122.45

UTG+1: $115.85

CO: $226.20

Hero: $113.30

SB: $35.35

BB: $91.75

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with 8 :c: 6 :d: 4 :s: 5 :h:

UTG folds, UTG+1 raises to $3, CO folds, Hero calls, 2 folds.

 

Flop: 6 :h: Q :s: 7 :c: ($7.5, 2 players)

UTG+1 bets $7, Hero raises to $28.5, UTG+1 raises to $100, Hero raises all-in $110.3, UTG+1 calls.

 

Turn: A :d: ($228.1, 1 player + 1 all-in - Main pot: $228.1)

 

 

River: 3 :s: ($228.1, 1 player + 1 all-in - Main pot: $228.1)

 

 

Results:

Final pot: $228.1

Hero showed 8c 6d 4s 5h

UTG+1 showed Qc Tc Qh 7s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är 30/13 2-1-3. Borde jag betat på turn? Den här spelaren verkar syna allt för mycket och att han synar floppen behöver inte betyda att han har något. Nu blev det ju ett fint riverkort, ska jag höja för värde med risken att jag måste folda mot ett omslag eller bättre att syna?

 

Seat 1: BB ($4,777.38 in chips)

Seat 3: UTG ($1,607.50 in chips)

Seat 5: Hero ($1,313.00 in chips)

Seat 8: Button ($1,219.00 in chips) DEALER

Seat 10: SB ($1,433.99 in chips)

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 10 of Hearts9 of Diamonds

UTG: Fold

Hero: Raise $40.00

Button: Fold

SB: Fold

BB: Call $30.00

*** FLOP *** Jack of Clubs9 of Spades7 of Spades

BB: Check

Hero: Bet $70.00

BB: Call $70.00

*** TURN *** 6 of Spades

BB: Check

Hero: Check

*** RIVER *** 9 of Hearts

BB: Bet $160.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omahahanden:

Nej eftersom ni är headsup finns ingen direkt anledning att höja med lågänden av stegdraget. Hade du däremot haft tvåparet + högänden så känns det mer motiverat då du kan leda rätt ofta där. Nu semibluffar du hårt och han kan trycka tillbaka med högänden av stegdraget och du kan vara i princip död.

 

Du har position och kan bluffa turn om du synar floppen och han fegar ut på turn, det är nog min linfe iaf lite beroende på hur slaskig han är. Slaskar han järnet så är det inte så fel att slå om för han är tom så ofta men mot normala tightisen i omaha så nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läskigt när brädan dessutom är parad. Han har ju definitivt outs river med överpar med en ruter. Med hans stats funderar jag verkligen om han är kapabel till några trixigare spel över huvud taget med säg JJ+ med en ruter för att jaga bort en tia till exempel, men jag antar att du måste ta synen ändå nu när du träffat ditt guldkort.

 

Ja JJ, QQ hade han nog foldat eller bara synat med, vet inte riktigt hur han uppfattar min check på flop och sen att jag höjer på turn. Bästa spelet kanske hade vart att bara syna på turn med risken att jag måste folda om rivern är ett :d:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omahahanden:

Nej eftersom ni är headsup finns ingen direkt anledning att höja med lågänden av stegdraget. Hade du däremot haft tvåparet + högänden så känns det mer motiverat då du kan leda rätt ofta där. Nu semibluffar du hårt och han kan trycka tillbaka med högänden av stegdraget och du kan vara i princip död.

 

Du har position och kan bluffa turn om du synar floppen och han fegar ut på turn, det är nog min linfe iaf lite beroende på hur slaskig han är. Slaskar han järnet så är det inte så fel att slå om för han är tom så ofta men mot normala tightisen i omaha så nej.

 

Ja det är klart, tänkte inte på att han kan ha ett bättre drag än mig här. Kanske är lite av problemet med att syna med min hand preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man alltid trycka in degen på en sån här flop?
Nä, huvudsaken är att inte vika. En vanlig finess i omaha är ju att inte få in degen på floppen utan spara till turn så man dels lättare kan bluffa ut motståndaren med scarecards och dels lättare bryta av drag, få in degen som stor favorit.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...