Grillkrydda Postad 17 Mars , 2007 Rapport Postad 17 Mars , 2007 Tänkte höra om man kan få lite uppdaterad info om Neteller. Ska ta ut > neteller > bankkonto på¨SEB på Neteller är det $ och på banken SEK Är medveten om att det blir växlingsavgift (tycker det är ganska överkomligt), men kommer det fungera? Hur har det varit den senaste tiden med frysta pengar osv? Citera
Potz Postad 17 Mars , 2007 Rapport Postad 17 Mars , 2007 fick mitt uttag som jag gjorde på måndagen i fredags. Det var till Swedbank, annars samma som du. Citera
vetgirig Postad 17 Mars , 2007 Rapport Postad 17 Mars , 2007 Eh ? Det är bara folk från USA som fått sina konton frysta. Citera
O Postad 18 Mars , 2007 Rapport Postad 18 Mars , 2007 Jag gjorde ett uttag från neteller($) till Nordea förra fredagen. Har fortfarande inte sett röken av stålarna. Två mail har lämnats obesvarade också. Jävligt kul! Citera
jojje2k Postad 18 Mars , 2007 Rapport Postad 18 Mars , 2007 Mitt konto är spärrat och deras support har inte svarat på 2 månader Citera
Pokershark Postad 18 Mars , 2007 Rapport Postad 18 Mars , 2007 Mitt konto är spärrat och deras support har inte svarat på 2 månader lol helt sjukt. Har du provat deras livesupport eller att ringa dem? Citera
pellesvanshård Postad 18 Mars , 2007 Rapport Postad 18 Mars , 2007 Mitt konto är spärrat och deras support har inte svarat på 2 månader Samma här. Dom svarar ej i den förbannade chatten heller. Citera
DuckyDuck Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Ring dom, eller va beredda på att vänta några månader till. Allt annat än telefonsamtal i kontakt med Neteller numera är VÄRDELÖST! (därmed inte sagt att telefonsamtal är "bra" det heller). Citera
Zporty Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 När jag väntat en vecka på en transfer neteller->swedbank började jag försöka kolla vad som var fel. Jag blev efter timmar i live-chat lovad mina pengar på kontot senast i fredags. När dom inte kom så berodde det på att min bank inte hade samma öppettider som de i Kanada - men en otrevlig supportkvinna lovade mig på telefon att pengarna skulle sitta på kontot direkt då banken öppnade i dag (måndag). Eftersom inga pengar ännu kommit har jag upprepade gånger använt live-chatten i hopp om att få hjälp. Det dom kallar 24/7 tar ibland timmar att få kontakt med. Nu fick jag istället en emailadress jag skulle använda för mitt ärende. Tyvärr skulle det dröja flera dagar inom dom skulle svara. Jag frågade i chatten om det verkligen inte fanns något annat sätt att få hjäp, och om han tyckte att jag verkligen skulle betala för den här (bristen på) service. Hans förslag var då att jag skulle stänga mitt konto om jag inte var nöjd... IDIOT - pengarna kommer ju inte snabbare för det. Dåligt bemötande - var nöjd och tyst! Mina pengar spelar visst mindre roll. Citera
Raimo Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Jag gjorde ett uttag från neteller($) till Nordea förra fredagen. Har fortfarande inte sett röken av stålarna. Två mail har lämnats obesvarade också. Jävligt kul! O var det fredagen den 9 som du gjorde uttaget? Jag gjorde ett uttag då med som jag inte har fått dock så gkorde jag ett uttag måndagen den 12 och det fick jag. Jag var kontakt med de flera gånger förra veckan och de sa till mig att vänta tills på fredag om jag inte hade fått mina pengar då skulle jag kontakta de vilket jag gjorde. Jag blev skickad till en person som skrev följande i mailet till mig I would like to first apologize for the delay with your wire. I have initiated a wire investigation on your behalf regarding your wire for XXXX USD done March 9/2007. I hope to have a response back for Monday or Tuesday. I will contact you by email as soon as I have received a response. Please feel free to contact me directly at XXXXX@NETeller.com if there is anything further that I may be of assistance with. Kindest regards, XXXXX Så det borde ordna sig Citera
Pokershark Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Vet inte vad det tog åt dem nu för när jag skulle göra ett uttag så var jag tvungen att bekräfta mina bankuppgifter ännu en gång och nu ska jag vänta på att få in en liten summa pengar på kontot för att kunna verifiera det. Lol det har jag redan gjort för typ 2 år sedan och har sedan dess tagit ut pengar åtskilliga gånger till mitt konto. Är det ett sätt för dem att komma ifatt med utbetalningarna genom att fördröja nya uttag Citera
sayone Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Jag gjorde ett uttag från neteller($) till Nordea förra fredagen. Har fortfarande inte sett röken av stålarna. Två mail har lämnats obesvarade också. Jävligt kul! förra fredag som den 16e? räkna med BANK-dagar. Citera
Momus Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Vet inte vad det tog åt dem nu för när jag skulle göra ett uttag så var jag tvungen att bekräfta mina bankuppgifter ännu en gång och nu ska jag vänta på att få in en liten summa pengar på kontot för att kunna verifiera det. Lol det har jag redan gjort för typ 2 år sedan och har sedan dess tagit ut pengar åtskilliga gånger till mitt konto. Är det ett sätt för dem att komma ifatt med utbetalningarna genom att fördröja nya uttag Det har jag också råkat ut för. Efter att jag hade bekräftat mina bankuppgifter gick det ändå inte att ta ut pengar under ett antal dagar. Till slut lyckades jag dock genomföra en transaktion men några pengar har jag inte sett på mitt bankkonto trots att det nu har gått tio dagar. Det rör sig inte om några astronomiska summor men jag har rätt mycket stålar ute på olika pokersajter som jag nu måste försöka få utbetalda på ett annat sätt. Det kan bli krångligt. Neteller litar jag dock inte på just nu. Citera
sayone Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Jag förde över pengar från neteller i torsdags och inatt kom dom in. Inga problem. Har Nordea, skickade $. Citera
teddybeahr Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Jag förde över pengar från neteller i torsdags och inatt kom dom in. Inga problem. Har Nordea, skickade $. samma här Citera
Momus Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 Undrens tid är inte förbi. Netellers support svararade när jag ringde efter endast ett par minuters väntan. De hävdar att pengarna har skickats och att jag borde redan ha fått dem. Om jag fortfarande inte har fått pengarna på torsdag ska de starta en utredning av vad som har hänt. Citera
Grohl Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 Jag förde över en rätt stor summa pengar igår från en pokerkonto, så fort pengarna har kommit in till neteller så låser sig sidan och går inte att logga in på under hela kvällen. Nu när jag ska logga in så får jag följande medelande: An error has been encountered We do not provide service to your geographical area at this time. We have your information on file and will contact you if service becomes available. Thank you for your patience. Märk väl att det står IF service becomes available.... inte "when". Kan tillägga att det är första gången jag använder neteller och är inte så jävla glad just nu. Citera
Loveless Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 Låter som om du inte har verifierat dig hos neteller, ring till deras support och fråga. De behöver bevis på att du är den du är (kopia på pass) och att du bor i sverige (räkning med ditt namn och adress). Citera
ponttuss Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 Jag gjorde ett uttag från neteller($) till Nordea förra fredagen. Har fortfarande inte sett röken av stålarna. Två mail har lämnats obesvarade också. Jävligt kul! Verkar vara något stort fel den 9:e, varken jag eller othello har heller fått några pengar vi tog ut då (läs andra tråden), har det löst sig för någon som tog ut pengar då ? Citera
O Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 förra fredag som den 16e?räkna med BANK-dagar. Fredagen den 9:e och jag har fortfarande inte sett en spänn. Fick dock tag på livechatten och de skulle utreda saken. Den som lever får se vad som händer. Mitt förtroende för dem är dock rejält naggat i kanten. Citera
Momus Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 Helt klart verkar det ha hänt något den 9:e. Även mitt uttag är från den dagen. Citera
ponttuss Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 Fick efter många om och men ett svar på mailen, eftersom live-chatten jämt hänvisade dit: Hello Your request should be arriving in your personal bank account by Thursday of this week. We do apologize for the delay and inconvenience with this matter. Citera
Raimo Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 Fredagen den 9:e och jag har fortfarande inte sett en spänn. Fick dock tag på livechatten och de skulle utreda saken. Den som lever får se vad som händer. Mitt förtroende för dem är dock rejält naggat i kanten. Jag fick mina pengar idag och de bad så mycket om ursäkt de hade haft problem fredagen den 9 så O du behöver inte vara orolig uatn det kommer att lösa sig. Maila till banktransferinquiries@neteller.com och beskriv ditt problem så skickar de förmodligen dig vidare Citera
O Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 Jag fick mina pengar idag och de bad så mycket om ursäkt de hade haft problem fredagen den 9 så O du behöver inte vara orolig uatn det kommer att lösa sig. Maila till banktransferinquiries@neteller.com och beskriv ditt problem så skickar de förmodligen dig vidare Stämmer bra det. Fick samma meddelande som någon ovan. Får pengarna imorgon. Skönt att det löste sig. Men man blir allt lite fundersam. Citera
Macroman Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Postade nedanstående i en annan tråd. Tilläggas bör att jag precis bytt mail-adress vilket nog kan stöka till det. ---------------------------------------------------------------------- WTF! Neteller har stängt mitt konto när jag håller på att ta ut 2 000 $. Inga svar på mail och kommer inte fram på tel. nr. Numret de uppger är 00-800-7767 6343. "Numret finns inte uppger en dataröst" Hur ringer man ett sådant här nummer när man inte har ngn landskod? Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.