Gå till innehåll

Hur fungerar Partys "bankwire"?


Dave^

Recommended Posts

Jag har hört att Partys bankwire är bra för uttagning. Men kan man alltså ta ut från Party direkt till sitt svenska konto som kör med svensk valuta? Jag är lite osäker, för när man ska ta ut står det att man ska välja "Bank Account Currency" och där kan man bara välja mellan US och EU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ofan, att man tjänar på att ta i euro förvånar en. borde ju bll dels växling dollar-euro hos party o sedan euro-kronor hos banken, är du vekligen säker man tjänar på det vid summor över 1000dollar?

 

party känns stabila, inte strulat som alla andra sidor får för sig o göra ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har iof inte tagit ut summor över $1000 men för de senaste två transaktionerna med $ resp. € ser avgifterna ut så här:

 

Uttagen valuta: $ €

Partys Avgift: $10 $2

Annan banks kostnad: $5,99 0

Min banks avgift: $3,57 $1.43

 

Jag har föreningssparbanken. Om man förlorar lite i en extra växling vet jag inte men den förlusten borde vara försumbar i jämförelse med avgiftsskillnaden som är $16. Blir ganska mycket om man tar ut ofta.

 

EDIT: Layoten blev lite konstig när alla blanksteg försvann, $ och € var tänkt att stå i varsin kolumn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...