nacho1337 Postad 17 Mars , 2007 Rapport Postad 17 Mars , 2007 Höjde till 3 Preflop med AQ off Fick 1 syn träffade Esset som var i klöver, det låg ett till klöver på bordet. Jag betta 2/3 av potten som vanligt. Han synade Turn: kom en 5:a Inge klöver Potten var i detta läget på 27 kr, Jag betta exakt 27 för att ge han dåliga odds på att syna ett färgdrag ifall han hade ett. Han synade. River: 5:a inte klöver I det här läget hade jag 40 kr kvar i stacken och det låg 70 i potten, jag tänkte att mitt toppar förmodligen fortfarande är bra. Jag ställde in. Han synade och det visade sig att han hade kåk. Jag har ofta det här problemet med topparet. Det Känns som att 50% av gångerna jag spelar så här är topparet starkt och jag vinner hela mitt inköp. Andra gånger satt dom på tvåpar och triss och slowplayade mig hela vägen. Citera
Eblinho Postad 17 Mars , 2007 Rapport Postad 17 Mars , 2007 NH! vad förväntar du dig att han ska syna din allin med på river som inte slår din AQ? Skicka hela handhistoriken nästa gång! Citera
Bojen Postad 17 Mars , 2007 Rapport Postad 17 Mars , 2007 Helt rätt att ställa! Bara dega in och hoppas på det bästa... EDIT: Så länge det är mindre än en lapdance i Vegas så är det bara att ställe enligt mig... Citera
Casper Postad 17 Mars , 2007 Rapport Postad 17 Mars , 2007 NH! vad förväntar du dig att han ska syna din allin med på river som inte slår din AQ? Svenska Spel 0.5/1 liksom, är nog vanligt att svagare ess synar där. När du bara har ~70bb i stacken är det väl inte fel att committa dig med TP Q kicker med tanke på att du säkert får syn av många sämre händer och drag och ändå får svårt att folda. Kan ju variera dig och check syna river för att inducera bluff från missade drag. Citera
richardd Postad 17 Mars , 2007 Rapport Postad 17 Mars , 2007 På 0.5/1 kr kan det nog vara bättre med push. Men standard är ju endå check-syn på rivern, helt rätt och spela handen hårt på flopp och turn.. Citera
Eblinho Postad 17 Mars , 2007 Rapport Postad 17 Mars , 2007 Jag hade satt FI på Kåk o foldat:P Citera
Jerico Postad 17 Mars , 2007 Rapport Postad 17 Mars , 2007 Som sagt, check-syn på högre nivåer, ställ på 0.5/1 SEK. Citera
MacDaddy Postad 17 Mars , 2007 Rapport Postad 17 Mars , 2007 Går inte vinna alla potter här i poker. Citera
Recommended Posts