Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Höjde till 3 Preflop med AQ off

Fick 1 syn

träffade Esset som var i klöver, det låg ett till klöver på bordet. Jag betta 2/3 av potten som vanligt. Han synade

Turn: kom en 5:a Inge klöver

Potten var i detta läget på 27 kr, Jag betta exakt 27 för att ge han dåliga odds på att syna ett färgdrag ifall han hade ett.

Han synade.

River: 5:a inte klöver

I det här läget hade jag 40 kr kvar i stacken och det låg 70 i potten, jag tänkte att mitt toppar förmodligen fortfarande är bra. Jag ställde in. Han synade och det visade sig att han hade kåk. Jag har ofta det här problemet med topparet. Det Känns som att 50% av gångerna jag spelar så här är topparet starkt och jag vinner hela mitt inköp. Andra gånger satt dom på tvåpar och triss och slowplayade mig hela vägen.

Postad
NH! vad förväntar du dig att han ska syna din allin med på river som inte slår din AQ?

Svenska Spel 0.5/1 liksom, är nog vanligt att svagare ess synar där.

När du bara har ~70bb i stacken är det väl inte fel att committa dig med TP Q kicker med tanke på att du säkert får syn av många sämre händer och drag och ändå får svårt att folda. Kan ju variera dig och check syna river för att inducera bluff från missade drag.