rouchier Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Lirade lite på ongame nyss, vad tycker ni om mitt spel på turn och river? Vi skippar flop och pre för det är turn o tiver jag vill ha resonemang på. MrSuperior spelar i princip varje hand men är ändå en kompetent spelare vad jag har sett av honom iaf. Jag sitter på BB med KTo. Här kommer det: Texas Hold'em $4-$4 NL (Real Money), #51,873,109 Table Ulm, 13 Mar 2007 7:15 PM ET Seat 2: MagTheMan ($139 in chips) Seat 5: -MrSuperior- ($377.40 in chips) Seat 6: Bordskapten ($362 in chips) Seat 9: akotasame ($311.40 in chips) Seat 10: HERO ($241 in chips) ANTES/BLINDS akotasame posts blind ($2), HERO posts blind ($4). PRE-FLOP MagTheMan folds, -MrSuperior- bets $15, Bordskapten folds, akotasame folds, HERO calls $11. ( Tar syn här för att han är inblandad i varje pott ) FLOP [board cards 10H,5D,2D ] HERO checks, -MrSuperior- bets $27, HERO calls $27. ( Inget att diskutera, vi tar turn och river istället. ) TURN [board cards 10H,5D,2D,AS ] HERO checks, -MrSuperior- bets $75, HERO calls $75. ( Lägg, All In, eller syn? Varför? ) RIVER [board cards 10H,5D,2D,AS,6S ] HERO checks, -MrSuperior- bets $130, HERO calls $124 and is all-in. ( Lägg eller syn? ) Visar showdown senare. Citera
vorre Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Som spelad vik turn, om det inte ar en megatomte du lirar emot Citera
bossbaver Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Som spelad vik turn, om det inte ar en megatomte du lirar emot jag antar eftersom du postar att han satt på ett PP a la 99, eller liknande. Fi sitter ju inte alltid på ett A liksom, men alltid jobbigt med det kortet på brädan... är du inte heller skraj för typ JJ-QQ? Jag hade vikt på turn, med mitt spel, rejsat floppen om du tror du leder där... Citera
Macroman Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Jag hade vikt på turn, med mitt spel, rejsat floppen om du tror du leder där... Sucks ass IMHO... Citera
Myssion Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Vi skippar flop och pre för det är turn o tiver jag vill ha resonemang på. Hur tänker folk när de skriver så här (du är inte ensam)? Jag är ärligt nyfiken. MrSuperior spelar i princip varje hand men är ändå en kompetent spelare Does not compute. Citera
Mjorich Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 LOL DONKAMENTS. Trådskaparen gör rätt för sitt epitet i signaturen i alla fall. Citera
RoyleAxe Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Kan inte säga att handen är särskilt välspelad, håller med Myssion om att resonemanget "spelar varje hand men är ändå en kompetent spelare" inte går ihop. Visst att FI KAN han typ 99, bluffa med KQ eller nåt , men är inte en fold att rekommendera? Du steksynade dock och tog hem potten va! Lite OT, varför är så många av er så förbannat dryga i era svar och spyr såfort någon (ibland jag t.ex.) skriver något mindre välgenomtänkt? (denna tråd är inte så extrem men u get the point..) Känns som att många försöker vara så otrevliga som möjligt och håna inlägg som inte stämmer med deras egen åsikt/majoritetens åsikt. Jag tycker iaf att attityden i handanalyserna suger fett! Ciao Citera
rouchier Postad 14 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2007 Hur tänker folk när de skriver så här (du är inte ensam)? Jag är ärligt nyfiken. Jag vill inte ha reda på mitt spel pre och flop, eftersom jag känner att jag inte behöver veta något om det. Does not compute. Superior är en snubbe som limpar / höjer i princip varje pott. Sedan gör han alltid ett CB, vad han än sitter med. Så har han tagit en del potter. Har inte sett så många Showdowns av honom. Räcker det då? Iaf här kommer showdown. Jag steker som fan på river i beslutsångest. Väljer till slut att syna. Superior visar upp 79s Tar hem 481$ Citera
Sansrom Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Superior visar upp 79s Tar hem 481$ Nämen, vann du potten? Vilken överraskning! Citera
Macroman Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Superior är en snubbe som limpar / höjer i princip varje pott. Sedan gör han alltid ett CB, vad han än sitter med. Så har han tagit en del potter. Har inte sett så många Showdowns av honom. Räcker det då? Nej, det är fortfarande inte konsistent med att du skriver att han är en kompetent spelare. Citera
Zyr Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 hade säkert spelat den likadant.. man kan inte folda hela tiden Citera
strater Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Nämen, vann du potten? Vilken överraskning! skulle vara intressant att se nån posta en sån hand där den andre satt på ak istället och han såg ut som ett skämt Citera
ElNeko Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Har inte sett så många Showdowns av honom. Räcker det då? Iaf här kommer showdown. Jag steker som fan på river i beslutsångest. Väljer till slut att syna. Superior visar upp 79s Tar hem 481$ Hans bet är på 50% av pot på rivern och det sätter dig all in. Med lite djupare stackar hade det varit lite mer intressant, men som det är nu kan han valuebetta 50% av pot med allt från set, AT, AJ+ och om han är aggressiv kanske t.om. svagare A. Om det inte var ett valuebet så ok det värsta är att du synar med en bättre hand, du kan inte bluffa bort honom från den bästa, vilket jag tror ökar sannolikheten för att han valuebettar även med svagare händer. Du skriver att du inte har sett så många showdowns, vilket betyder att du har ingen aning om hur ofta han kan tänkas bluffa i den här situationen. Du synar rivern i hopp om att han bluffar, vilket han gjorde, och det var väl just synen och resultatet som du ville berätta om egentligen. Citera
brut Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Om din read stämmer (förutsatt att han inte är jätte,jätte,jätte obalanserad)så höjer jag honom på floppen eller synar ned hela vägen om inte min hand blir extremt dålig relativt brädan och det är den inte. Citera
jojje2k Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Och om han synar våran raise på floppen, vad gör man på turn om det kommer typ en tvåa eller trea. Citera
pwned Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 antar att du inte är regular på 2-4nl?kanske 0,25-0,50 nl? Citera
rouchier Postad 14 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2007 antar att du inte är regular på 2-4nl?kanske 0,25-0,50 nl? Helt rätt faktiskt, men jag lirar 0.5/1 eller 1/2 beroende på humöret. Lirade 2/4 igår för jag var riktigt sugen på poker eftersom jag hade varit borta några dagar. Och det gick ju bra! Citera
mgps Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 snälla ge killen en break. visst fi är inte bra om han spelar varje hand men klart man kan syna med KT mot en sådan spelare och syna ner honom när han fortsätter betta om han är ett aggromongo och man har TPGK. folda turn mot en sådan spelare ä ju värdelöst, då låter man ju hans stil vinna. Citera
rouchier Postad 14 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2007 snälla ge killen en break. visst fi är inte bra om han spelar varje hand men klart man kan syna med KT mot en sådan spelare och syna ner honom när han fortsätter betta om han är ett aggromongo och man har TPGK. folda turn mot en sådan spelare ä ju värdelöst, då låter man ju hans stil vinna. Tack Spelade kanske inte handen helt optimalt. Men fick ändå ut maximalt. Citera
brut Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Och om han synar våran raise på floppen, vad gör man på turn om det kommer typ en tvåa eller trea. Du inser väl att den här handen är en nobrainer? Fi spelar varje hand och bettar på floppen, är ett axiom. Vi floppade alltså ett monster. Citera
Myssion Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Om din read stämmer... Du menar readen om fis 2- respektive 3-barrelfrekvenser? Citera
-PK- Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 hade säkert spelat den likadant.. man kan inte folda hela tiden . Citera
Solidify Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 Om readen stämmer så är väl det där typ det bästa sättet att spela? Citera
Recommended Posts