Gå till innehåll

set i knivig situation


Tretiak

Recommended Posts

Hej!

 

Har tidigare lagt in kniviga situationer jag upplevt och eftersom responsen är kanon här på forumet så fortsätter jag. Nyttigt är ordet.

 

Situationen denna gång är turnering med $3000guarant r/a, 500 deltagare och inköp $10.

 

20 spelare återstår och ännu så länge är prissumman på låg nivå. Man (jag) strävar enbart mot platserna 1-3 ($1000 till 1:an).

 

Jag ligger trea med en stack på 35000. Vid samma bord sitter 2:an (fi) med en stack på 40000.

 

Jag sitter i mellanposition med 44 och limpar in, liksom två spelare före mig. Fi är bb och checkar.

På floppen landar 345 i olika färger. Fi checkar och spelare1 ( som har 15000 i marker) satsar en bet. Jag återhöjer ytterligare tre bet.

Blixtsnabbt går då fi allin...vad hade ni gjort här/varför? Spelare1 och två lägger sig.

 

M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har tidigare lagt in kniviga situationer jag upplevt och eftersom responsen är kanon här på forumet så fortsätter jag. Nyttigt är ordet.

 

Situationen denna gång är turnering med $3000guarant r/a, 500 deltagare och inköp $10.

 

20 spelare återstår och ännu så länge är prissumman på låg nivå. Man (jag) strävar enbart mot platserna 1-3 ($1000 till 1:an).

 

Jag ligger trea med en stack på 35000. Vid samma bord sitter 2:an (fi) med en stack på 40000.

 

Jag sitter i mellanposition med 44 och limpar in, liksom två spelare före mig. Fi är bb och checkar.

På floppen landar 345 i olika färger. Fi checkar och spelare1 ( som har 15000 i marker) satsar en bet. Jag återhöjer ytterligare tre bet.

Blixtsnabbt går då fi allin...vad hade ni gjort här/varför? Spelare1 och två lägger sig.

 

M

 

 

 

ska man läga set på floppen så är det just på en sådan bräda i en limpad pott men du får bra odds att dra till kåk och du leder oftast här på den nivån.

 

skriv ut blinds och exakta bett så vi kan räkna pottodds annars blir det svårt att svara.

 

jag hade nog aldrig lagt på den nivån där bb säkerligen och gladeligen stoppar in med botten 2par i en limpad pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blixtsynar. Kanske bäst hand, annars bra med outs och fina pottodds. Ska jäkligt mycket till för att vik ska vara rätt här.

 

Är ju inte långt ifrån att man synar även om han visar stegen.

--

 

För övrigt så gillar jag inte preflopplimpen.

 

Lägger upp det för att någon bakom ska göra det självklara spelet att höja stort/ställa med randomhand för att stjäla potten. Det är rätt ABC-spel i turneringar när det är en massa limpare.

 

Det är inte heller särskilt stort värde för att leta set, och är man ute efter att stjäla så är det bättre att göra en liten isoleringshöjning och ta en flopp.

 

Så jag skulle främst folda och i andra hand höja upp till 3-4bb för att få en flopp med position på limparna.

 

Om jag skulle sitta på bb med 3 limpare så skulle jag höja väldigt många händer och mot syn ställa på en massa floppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså lite svårt att tolka faka här i handhistoryn. Men det ska ju vara en nobrainer enligt vad jag kan förstå. Du har limpat och höjt 4? bett? betyder? 4 BB?. I så fall har du bränt 10k och har 25 kvar att syna för att vinna 53k. Du har ju lätt odds att syna mot nöten(stegen alltså) i så fall. Han kan ju till och med ha översettat dig någon enstaka gång och det blir fortfarande rätt. Behöver inte ens räkna på det ju.

Dessutom prioriterar du väl klonken också hehe. Du vill ju vinna:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det ska mkt till för att nån ska ställa om här utan stegen, men vi har plenty med outs, räcker det dock? 7+11 räkna nån ,hehe. ja kan inte min equitymatte men vi har la typ som ett fd? eller är 7+11 sämre än 9+9?

 

vi har lite marginal eftersom 2par och kanske 65 eller nåt ibland kan bli lite entusiastiska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det ska mkt till för att nån ska ställa om här utan stegen, men vi har plenty med outs, räcker det dock? 7+11 räkna nån ,hehe. ja kan inte min equitymatte men vi har la typ som ett fd? eller är 7+11 sämre än 9+9?

 

vi har lite marginal eftersom 2par och kanske 65 eller nåt ibland kan bli lite entusiastiska.

 

He he jag har ju sagt att man inte beöver räkna(fast jag har gjort det ändå för att vara säker;-) ) sedan så kan ju det lilla settet också vara med så det blir ännu bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, okok

 

men tänker bara att den inte alls är självklar. vi har typ 36% equity och behöver typ samma för synen. så mot bara stegar är det en ganska +-0 syn

 

nu kan vi lägga till tvåpar och andra sett, men setten, ett över och ett under tar ut varandra och tvåpar. visst dom finns ju där men inte sååå ofta elle?

iofs kanske det är ändå en 10dollars så då har vi en liten plusedge iaf.

 

ps jag skulle aldrig lägga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...