Gå till innehåll

AK


Tretiak

Recommended Posts

Hej!

 

Har en situation från en turnering som jag funderat på.

 

Turneringen (10-bord) är $30000 guaranteed med ca 400 deltagare och inköp på $50 r/a.

Det är 55 spelare kvar och 50 får pengar (50-40 får $70). Blindsen är på 400/800. Medelstacken är på ca 15000 och jag har ca 12000.

 

En spelare i tidig position som jag inte har någon läsning på (han är ny vid bordet) höjer till 5000 och efter den höjningen har han 4000 kvar. Ingen svarar fram till mig. Jag sitter på position 5.

Jag sitter med AKoff.

 

Vore intressant att höra vad andra hade gjort här och varför...själv har jag ju redan agerat.

 

MVH Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har en situation från en turnering som jag funderat på.

 

Turneringen (10-bord) är $30000 guaranteed med ca 400 deltagare och inköp på $50 r/a.

Det är 55 spelare kvar och 50 får pengar (50-40 får $70). Blindsen är på 400/800. Medelstacken är på ca 15000 och jag har ca 12000.

 

En spelare i tidig position som jag inte har någon läsning på (han är ny vid bordet) höjer till 5000 och efter den höjningen har han 4000 kvar. Ingen svarar fram till mig. Jag sitter på position 5.

Jag sitter med AKoff.

 

Vore intressant att höra vad andra hade gjort här och varför...själv har jag ju redan agerat.

 

MVH Mange

 

Jobbig hand, men jag hade nog slagit om här, du har en bra chans att dubbla här, och det är ju sktisamma för dig att komma ITM eftersom du får bara $70, här måste du skita minst på FT.

 

Igentligen ska man alltid sikta på 1 plats, men vet av personliga erfarenehter att det är jobbigt sits, för man vill ju ändå få lite betalt =)

 

All in röstar jag för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ooh my

 

skulle unna göra vilket som.

 

Antagande om situationen:

 

- fi foldar aldrig

- fi har range på tt-qq, aq/ak 90%

- vi skiter i att vi kanske får 70 buckas snart om vi foldar.

 

Vi har 15bb nu, när det höjs är vi nere på 12 om inte mindre efter vi gått igenom blindsen det här varvet. Om vi hade haft mer marker plus att vi var vid ett ok bord så sulle jag kunna folda. Men här ser jag inget annat spel än att ställa, vi behöver verligen dubbla upp och vi är väldigt sällan dominerade.

 

gamboool

 

(ställ nästa 3 händerna också om du vinner den här....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror på AK,JJ+ eller något sådant. Trodde jag AQ så trycker jag naturligtvis till. Hur gör ni i UTG själva i det här läget? Comittar ni er till potten med AQ när det sitter 7-8 spelare bakom som kan ta upp AK/JJ och trycka till. Känns ju inte riktigt bra alltså. Men nu suger jag ju väldigt mycket på turrar. ICM variabeln också kanske. Hur resonerar ni med penga frågan här. Är det Klonk som ska prioriteras? Viker man så hamnar man väl i pengarna väldigt ofta, det kan ju hända att man senare kommer att få ett mycket bättre läge, vinna kan man ju fortfarande göra. Och sitter man bara och suktar efter klonken så borde man väl i så fall redan ha aktiverat sig tidigare. Kan ju inte spela så stor roll för klonknisse om man får en 45-55 chans eller en 50-50 om nu segern ska prioriteras så högt. hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle definitivt ställa, bra läge för en eventuell dubbling och att satsa på att få insatsen +20 buckaroner känns iaf inte som min spelstil :) värt mycket att få en bra stack som står sig då bubblan är i fokus så man kan sno mycket och klara sig längre i turneringen istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför lägga ett bet på 5000 (dryga 6 bb) och lämna halva sin stack kvar. Det om ngt är ju hjärnbödning. Då är det ju bättre att pusha rakt av. Tycker ofta när man ser sådana bet så sitter de på ngt mellan PP. Finns ju även de som foldar mot omslag när de lagt ett sådant bet, så in med såsen.

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni vet ju säkert bättre vad han kan ha, men får vi möta ett lågt pp är det ju intet läge vi direkt jublar över även om vi får marginellt odds förståss. Och att fi ska folda känns lite som ett önsketänkande.

Kan du tänka dig ex att någon bra turrespelare ex TJ, eller PH;-) trycker in här? För mig känns det som om de skulle folda ganska omgående då det säkert känns lite för hasardbetonat.

Sedan en faktor till. Skulle det nu mot förmodan komma en aktion bakom oss så lär vi vara ganska rökta. Vi får ju inte direkt några lysande odds om AK, AA,KK kliver in bakom oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med 11 bb skulle jag inte tveka och ställa aq i ep, eller nån annanstans....

 

tror ak, jj+ är en väldigt tight range för en shortie. och dessutom tror jag kk,aa väldigt sällan spelas såhär ( alltså med e konstigt overbet som tydligt committar honom). visst sitter han med 1010 eller så är vi ju inte i särskilt fördelatig situation men inte så dålig heller. tycker den avgörande faktorn här är vår stack, som även om den inte är så långt under average så i relation till blindsen har vi väldigt lite utrymme att välja tillfällen eller situationer.

 

en möjlig 45-55 (jag tycker absolut inte att vi kan räkna bort aq, men inte heller aa/kk helt ) är helt ok för mig i en shortstackad situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med 11 bb skulle jag inte tveka och ställa aq i ep, eller nån annanstans....

 

tror ak, jj+ är en väldigt tight range för en shortie. och dessutom tror jag kk,aa väldigt sällan spelas såhär ( alltså med e konstigt overbet som tydligt committar honom). visst sitter han med 1010 eller så är vi ju inte i särskilt fördelatig situation men inte så dålig heller. tycker den avgörande faktorn här är vår stack, som även om den inte är så långt under average så i relation till blindsen har vi väldigt lite utrymme att välja tillfällen eller situationer.

 

en möjlig 45-55 (jag tycker absolut inte att vi kan räkna bort aq, men inte heller aa/kk helt ) är helt ok för mig i en shortstackad situation.

 

Låter rätt ok det här tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för inläggen...klart intressant.

 

Kan då avslöja att jag ställde in, dock efter viss tvekan då jag dubblat upp nyligen.

 

Resonerade att den här typen av overbet mycket väl kan vara händer som AQ, AJ men även JJ, 1010. Hoppades att det handlade om de förstnämnda händerna givetvis. AA, KK trodde jag inte på.

 

Fi hade AJ...yes...men J dök upp på floppen och så en till på turn...tungt

 

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför lägga ett bet på 5000 (dryga 6 bb) och lämna halva sin stack kvar. Det om ngt är ju hjärnbödning. Då är det ju bättre att pusha rakt av. Tycker ofta när man ser sådana bet så sitter de på ngt mellan PP. Finns ju även de som foldar mot omslag när de lagt ett sådant bet, så in med såsen.

 

//Matte

 

Du får gärna förklara hur du skall kunna exploatera killen som alltid höjer 50% av stacken och lägger in resten på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...