Gå till innehåll

Hur fel är din dygnsrytm?


Opteron

Recommended Posts

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Pokermässigt fungerar det bäst för mig att sova 16-23. Socialt fungerar det bäst att sova 07-15 när jag är med kompisar och 23-08 när jag är med familjen. Jag byter hela tiden dygnsrytm och har oftast jetlag vilket är lite jobbigt.

 

Och alla vet att det viktigaste här i livet är pengar så 16-23 it is.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fenomenet där varje dygn förskjuts 1h pga 25h cykler kallas free-running sleep. Detta händer alla människor då de lever i en isolerad situation där det inte ställs krav på att upprätthålla en 24h cykel som är anpassad efter dagliga rutiner. Frånvaron av en normalt tillförd ljuscykel gör även att nucleus suprachiasmaticus cirkadianska klocka rubbas, där den negativa återkopplingen av de modulatoriska transmittorsystemen påverkas.

 

Freaks!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och alla vet att det viktigaste här i livet är pengar så 16-23 it is.

 

Hehe nej senaste månaden har det varit mest festande och även semester med familjen faktiskt. Så pokern har inte gått så bra eftersom jag varit väldigt trött frampå morgontimmarna. Inte hjälper det heller att jag grindar i sängen eftersom jag inte har något skrivbord. Men Jag kanske ska flytta ut datorn på terassen så jag kan hålla mig pigg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade förra fredagen vid 19, sov 16-22 på lördagen, sov 06-13 på söndagen, 23-04.30 på måndagen, 20-04 på tisdagen, under onsdagen sov jag ett par gånger. Sedan dess har jag ibland stigit upp vid två på natten, ibland 7 på kvällen, lite olika.

 

hahah, härligt rytm där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså ärligt... mår ni inte dåligt av att hålla på sådär?

 

Jag går upp 11:00 alla dagar exkl bakfylla och tentamensdagar. Det måste vara det ultimata. Man hinner käka lunch, göra ärenden men ändå kunna vara vaken så länge att inget missas. Tiden 05-11 är ju helt stendöd. Vem fan vill vara vaken då? Mongolider är ni allihopa i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra idé för att hålla jämn dygnsrytm är att skapa någon bra uppvakningsrutin.

 

Jag lägger mobilen på diskbänken i köket (jag tvingas alltså lämna sängen), väl i köket sveper jag i mig en liten mugg med svinäckligt men uppiggande naturmedelpreparatkit och sen fortsätter jag med en halvliter vatten följt av toabesök. Efter dessa procedurer är man klarvaken och reflekterar inte ens över möjligheten att lägga sig igen.

(Bra ide är även att peppa sig själv på kvällen att man verkligen ska utföra ovan nämna procedurer)

 

Mvh en nykter skev dygnsrytmare.

 

Ps. Det är först när man erkänner för sig själv att man har ett problem som man kan bli av med det Ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra idé för att hålla jämn dygnsrytm är att skapa någon bra uppvakningsrutin.

 

Jag lägger mobilen på diskbänken i köket (jag tvingas alltså lämna sängen), väl i köket sveper jag i mig en liten mugg med svinäckligt men uppiggande naturmedelpreparatkit och sen fortsätter jag med en halvliter vatten följt av toabesök. Efter dessa procedurer är man klarvaken och reflekterar inte ens över möjligheten att lägga sig igen.

(Bra ide är även att peppa sig själv på kvällen att man verkligen ska utföra ovan nämna procedurer)

 

Mvh en nykter skev dygnsrytmare.

 

Ps. Det är först när man erkänner för sig själv att man har ett problem som man kan bli av med det Ds.

 

Ojojoj avancerat. Det där med mobilen långt från sängen fungerar inget vidare för mig. Går upp, trycker på snooze, går och lägger mig. Andra gången den ringer går jag upp, stänger av, går och lägger mig.

 

EDIT: Inlägg nummer 300. Hurra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22:00 - 06:00 varannan vecka och den andra veckan ca 05:00 - 14:00.

 

Jobbar dag ena veckan och kväll andra.

 

Bara det är ganska påfrestande så jag förstår inte hur ni som sover lite huxflux kan hålla på så. Har gjort så under sommarloven under den gamla goda tiden och då mådde man ju lite kajkad imo.

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en stabil dygnsrytm.

I säng ca 0300-0400. Upp ca 1100-1200.

 

Ligger runt detta jag med hur stabilt som helst :)

 

Igår/Idag blev det mindre stabilt dock lol. Igår natt sova 04-09 för första väckning somna om sova te 11 vara uppe i ca 2 timmar. Lägga sig i sängen för att läsa lite böcker håller i tio min sen känner jag att jag behöver vila, nästan fyra timmar senare vaknar man upp. Kändes väldigt stabilt då jag idag skulle behöva gå upp 07.15. Är i säng tidigt vid typ 02 somnar inte förrens en bit efter 04 uppstigning kl 07.25 efter lite snooze lol, får se hur rytmen blir nu när man kommer hem till föräldrarna xD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. Andra gången den ringer går jag upp, stänger av, går och lägger mig.

 

 

Haha klassiker, det finns inget skönare än att somna om när man vet att man inte får.

 

Sen var det nån som frågade vad man ska göra uppe kl 05? En sann pokerspelare vet att det är då alla jänkarna loggar på !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...